  • 1. Data: 2006-02-13 07:38:52
    Temat: Przelew czy gotówka
    Od: "Bodo" <Bodziu nie da wam mejla@op.pl>

    Jak to jest jak moja firme sprzedaje uzywane auto na fakture VAT innej
    firmie i kwota faktury opiewa na okolo 70 tys zl brutto

    Czy kupujacy moze zaplacic mi gotowka czy tylko przelewem, jesli przelewem
    to powzyej jakiej kwoty ciazy taki obowiazek?

    Pozdrawiam
    Bodo

  • 2. Data: 2006-02-13 09:48:45
    Temat: Re: Przelew czy gotówka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Bodo wrote:

> [...]
    >
    > Czy kupujacy moze zaplacic mi gotowka czy tylko przelewem, jesli
    > przelewem to powzyej jakiej kwoty ciazy taki obowiazek?

    Granica to 3000 EUR

  • 3. Data: 2006-02-13 11:09:42
    Od: "ST" <k...@o...pl>

    > Jak to jest jak moja firme sprzedaje uzywane auto na fakture VAT innej
    > firmie i kwota faktury opiewa na okolo 70 tys zl brutto

    Wydaje misie że 10k EUR

    Stach

  • 4. Data: 2006-02-13 21:00:50
    Od: "Bogdan K" <r...@...pl>

    > Czy kupujacy moze zaplacic mi gotowka czy tylko przelewem, jesli przelewem
    > to powzyej jakiej kwoty ciazy taki obowiazek?
    >
    > Pozdrawiam
    > Bodo

    15 tys euro, kurs sredni z ostatniego dnia miesiaca poprzedzajacego
    transakcje.

    Pozdr

  • 5. Data: 2006-02-14 06:38:23
    Od: "Kris" <k...@n...plusnet.pl>

    > 15 tys euro, kurs sredni z ostatniego dnia miesiaca poprzedzajacego
    > transakcje.
    >
    > Pozdr

    A czy kogoś z Was spotkała kiedykolwiek jakaś kara za przekroczenie tego
    limitu? Bo jak klient jest "nie pewny" i wezmę gotówkę to co mi grozi? Z
    drugiej strony- dam "na przelew" i klient mi nie zapłaci US mi zapłąci za
    niego??

    Kris

  • 6. Data: 2006-02-14 07:17:26
    Od: "Jarek Plusz" <k...@w...pl>

> [...]
    > drugiej strony- dam "na przelew" i klient mi nie zapłaci US mi zapłąci za

    To jest bchentnie sprawdzane w trakcie kontroli skarbowych, bo wykroczenie
    jest łatwe do wykrycia i udowodnienia, a kary są duże.
    Klient może zapłacić Ci gotówką do limitu, a resztę lewem. Trudno by klient
    spodziewał się ze dostanie samochód zanim niądze troą do cię.

    jklina

  • 7. Data: 2006-02-14 07:38:18
    Od: "Bodo" <Bodziu nie da wam mejla@op.pl>

> [...]
    > drugiej strony- dam "na przelew" i klient mi nie zapłaci US mi zapłąci za

    Jakis czas temu "sprzedawalem" zonie majatek trwaly firmy ktory troche
    przekraczal te limit, oczywiscie nie robilem tego przelewem , bo to zona,
    podczas kontroli skarbowej o malo co sprawa nie wyladowalaby u prokuratora.

    Pozdr

  • 8. Data: 2006-02-14 08:24:05
    Od: "krab" <k...@k...pl____>

    Użytkownik "Kris" <k...@n...plusnet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drugiej strony- dam "na przelew" i klient mi nie zapłaci US mi zapłąci za

    w firmach samochodowych rozwizuje sie to tak, ze wplaca sie gotowke do banku
    na konto dilera - wplacajacym jest zapewne kupujacy,
    imho - nie jest istota ze ma to byc dokladnie przelew ! jako wymagalna forma
    zaplaty, istota jest, ze ma przejsc przez bankowe konto firmowe kazdej ze
    stron
    firma kupujac auto u dilera samochodowego, tez dokonuje omawianej
    tranzakcji, wystarczy sobie przypomniec jak realizowales zakup :-) zapewne
    gotowka w calosci :-)

  • 9. Data: 2006-02-14 08:30:42
    Od: "Jarek Plusz" <k...@w...pl>

> [...]
    > firma kupujac auto u dilera samochodowego, tez dokonuje omawianej
    > tranzakcji, wystarczy sobie przypomniec jak realizowales zakup :-) zapewne

    Tak ale w tym przypadku nie masz racji bo auto kupuje druga firma...

    jkluina

  • 10. Data: 2006-02-14 10:20:40
    Od: "krab" <k...@k...pl____>

    Użytkownik "Jarek Plusz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Tak ale w tym przypadku nie masz racji bo auto kupuje druga firma...

    kiedy kupowali to auto (na firme) to tez byla tranzakcja - firma - firma -
    czyz nie ?