  • 1. Data: 2006-02-12 09:09:17
    Temat: Czy dobrze kombinuje?
    Od: "alacak" <j...@k...pl>

    AvE!

    Kredyt hipoteczny 130 tys. zl, po 2 latach splata 100 tys.
    Czy dobrze kombinuje, ze w moim przypadku nie warto brac kredytu we
    frankach, bo ewentualne zyski latwo moge stracic w przypadku oslabienia
    zlotego?
    Na ratach we frankach przez 2 lata zarobie powiedzmy z 5 tys., przy spadku
    franka do 2,75 doplacam 13 tys. - tak, czy sie myle?

    Pozdrawiam
    alacak

  • 2. Data: 2006-02-12 10:57:28
    Temat: Re: Czy dobrze kombinuje?
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > Na ratach we frankach przez 2 lata zarobie powiedzmy z 5 tys., przy spadku
    > franka do 2,75 doplacam 13 tys. - tak, czy sie myle?

    Dobrze kombinujesz.
    CHF generalnie oplaca sie przy dlugich terminach, wtedy roznica w
    oprocentowaniu 'pracuje' niejako na Toją korzysc.
    Natomiast w przypadku krótkich okresów splaty, róznica w oprocentowaniu jest
    na tyle mala, ze nie zdązy niejako zapracowac, ponadto poniesiesz na pewno
    koszt spreadu (roznicy w kursach walut na starcie) i ryzyko kursowe.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-02-12 11:15:36
    Od: "alacak" <j...@k...pl>

    AvE!

    Bartek wrote:

> [...]
    > oprocentowaniu jest na tyle mala, ze nie zdązy niejako zapracowac,
    > ponadto poniesiesz na pewno koszt spreadu (roznicy w kursach walut na

    Dzieki za info.
    Pewnie nie ma to znaczenia, ale wyzej nie napisalem - kredyt na 15 lat, zeby
    raty w PLN byly okolo 1 tys.

    BTW - orientujecie sie moze, jakie banki daja kredyt hipoteczny na domek
    rekreacyjny caloroczny?
    Na razie wiem tylko ze w BPH dostane.

    Pozdrawiam
    alacak

  • 4. Data: 2006-02-12 12:01:31
    Od: "retryko" <z...@p...onet.pl>

    > Dzieki za info.
    > Pewnie nie ma to znaczenia, ale wyzej nie napisalem - kredyt na 15 lat,
    > zeby raty w PLN byly okolo 1 tys.

    No to oczywiscie nie oplaca ci sie brac kredytu w zlotowkach jeslio chcesz
    go splacic po 2 latach

  • 5. Data: 2006-02-12 13:28:22
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > zeby raty w PLN byly okolo 1 tys.
    >
    > BTW - orientujecie sie moze, jakie banki daja kredyt hipoteczny na domek

    Teraz juz wiekszosc bankow zaczyna podciagac pod oferte kredytowa takze i
    takie inwestycje.

    Jesli chcesz i jestes z okolic Szczecina, to moge cos poszukac i doradzic.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 6. Data: 2006-02-12 13:54:11
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > No to oczywiscie nie oplaca ci sie brac kredytu w zlotowkach jeslio chcesz
    > go splacic po 2 latach

    Własnie w PLN sie oplaca bardziej niz w CHF, przy takim krotkim okresie
    splaty.

    Jesli splaci po 2 latach wiekszosc kredytu, skonsumuje tym samym róznice
    kursowe. Nawet jesli kurs sie nie zmieni na niekorzysc, to sam spread 3.5%
    mu dowali.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 7. Data: 2006-02-12 17:38:03
    Od: "alacak" <j...@k...pl>

    AvE!

    Bartek wrote:

    > Jesli chcesz i jestes z okolic Szczecina, to moge cos poszukac i
    > doradzic.

    Gryfino - moze byc? :)

    Jesli mozesz pomoc to jasne ze chce.

    To co? Przechodzimy na priv?