  • 11. Data: 2006-02-14 10:44:30
    Temat: Re: Przelew czy gotówka
    Od: "Jarek Plusz" <k...@w...pl>

    > kiedy kupowali to auto (na firme) to tez byla tranzakcja - firma - firma -
    > czyz nie ?

    I obie miały obowiązek dokonać transakcji poprzez oba konta

    kolinka

  • 12. Data: 2006-02-14 15:17:13
    Od: "Bogdan K" <r...@...pl>

    Użytkownik "Jarek Plusz" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I obie miały obowiązek dokonać transakcji poprzez oba konta
    >
    > kolinka

    Art. 22.
    1. Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną
    działalnością
    gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku bankowego przedsiębiorcy w
    każdym przypadku gdy:
    1) stroną transakcji, z ktrej wynika płatność jest inny przedsiębiorca
    oraz
    2) jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z
    niej
    płatności, przekracza równowartość 15 000 euro przeliczonych na złote
    według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank
    Polski
    ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym dokonano
    transakcji.
    2. Przedsiębiorca będący członkiem spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
    kredytowej może realizować obowiązek określony w ust. 1 za pośrednictwem
    rachunku w tej spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.
    3. Przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą w zakresie wykonywania
    pośrednictwa w realizowaniu przekazów pieniężnych w obrocie zagranicznym
    stosuje odpowiednio przepisy art. 63g i art. 111 ust. 1 pkt 7 ustawy z
    dnia
    29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (Dz.U. z 2002 r. Nr 72, poz. 665, z
    późn.
    zm.)[1].

  • 13. Data: 2006-02-14 18:20:06
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/14/2006 7:38 AM, Kris wrote:

    > A czy kogoś z Was spotkała kiedykolwiek jakaś kara za przekroczenie tego
    > limitu? Bo jak klient jest "nie pewny" i wezmę gotówkę to co mi grozi? Z
    > drugiej strony- dam "na przelew" i klient mi nie zapłaci US mi zapłąci za
    > niego??

    Tak - mojemu znajomemu namieszało się, bo dał zaliczkę przy kupnie
    samochodu u dealera (3000 zł) w gotówce - organ zinerpretował to w
    powiązaniu z płatnością za cały samochód (bodajże 60 tys. zł).
    Progi były wtedy niższe - wyrok jest prawomocny, nie pamiętam ile, ale
    papiery zasrane gość ma.
    Sąd ledwie wybrnął z "życzenia" pacjenta - bo się chciał dobrowolnie
    poddać karze i "chciał" dla siebie 2 lata :-)

    Pzdr: Witek

  • 14. Data: 2006-02-14 18:29:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@w...pl> napisal(a):

> [...]
    > Sąd ledwie wybrnął z "życzenia" pacjenta - bo się chciał dobrowolnie
    > poddać karze i "chciał" dla siebie 2 lata :-)

    Ale czekaj, beknął za to, że dał 3000 z 60 tys?

    Jakie kiedyś były progi? Jakoś 3000 EUR, nie?
    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2006-02-14 18:49:03
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/14/2006 7:29 PM, Samotnik wrote:

    > Ale czekaj, beknął za to, że dał 3000 z 60 tys?
    >
    > Jakie kiedyś były progi? Jakoś 3000 EUR, nie?

    Było tak, że najpierw dał zaliczkę - resztę dopłacił przelewem, wszystko OK.
    Stan dokumentów nie odzwierciedlał jednakże kolejności operacji.

    Data pokwitowania zaliczki w wyniku wadliwej kolejności wystawiania
    dokumentów i niedopatrzeń wszelakich była późniejsza niż data przelewu
    kwoty głównej - czyli z punktu widzenia organu najpierw przekroczono
    zadany prawem poziom obrotu, potem dokonano płatności gotówką.

    Sąd nie kierował się życiowym doświadczeniem - lecz oceniał dokumenty
    (daty) i potraktował płatność wcześniejszą (zaliczkę) jako dopłatę do
    ceny już zapłaconej - czyli późniejszą.

    Pacjent dostał fakturę z inną datą niż sam zakup, a pokwitowanie
    zaliczki miał najpierw "odręczne" (nie było komu wystawić KP) - potem
    dostał KP, ale z datą późniejsza niż przelew, bo tak się kasjerce wypisało.

    Pzdr: Witek

  • 16. Data: 2006-02-14 18:50:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <c...@w...pl> napisal(a):
    > Pacjent dostał fakturę z inną datą niż sam zakup, a pokwitowanie
    > zaliczki miał najpierw "odręczne" (nie było komu wystawić KP) - potem
    > dostał KP, ale z datą późniejsza niż przelew, bo tak się kasjerce wypisało.

    Cóż za tragiczna pomyłka :) I to było wykroczenie, czy przestępstwo?
    Swoją drogą - czy druga strona transakcji też zostałą ukarana? Bo
    chyba powinna?

    P.S. Ponawiam pytanie - jakie kiedyś były progi? Naprawdę nie pamiętam
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 17. Data: 2006-02-14 20:13:17
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/14/2006 7:50 PM, Samotnik wrote:

> [...]
    > chyba powinna?
    >
    > P.S. Ponawiam pytanie - jakie kiedyś były progi? Naprawdę nie pamiętam

    O ile pamiętam próg był równowartość 3 tys. EUR, ale mogę się mylić - na
    pewno kolejne transakcje kumulowały się, więc kwota była "rocznie",
    kumulacja dotyczyła wszystkich transakcji - więc po przekroczeniu progu
    przelewami nie można było zapłacić nawet 10 zł gotówką.

    Potraktowano jak przestępstwo k.s. - a nie wykroczenie, traktując jako
    kwotę "przestępczą" całą cenę samochodu.

    Pzdr: Witek

  • 18. Data: 2006-02-16 18:53:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jarek Plusz wrote:

    > To jest bchentnie sprawdzane w trakcie kontroli skarbowych, bo
    > wykroczenie jest łatwe do wykrycia i udowodnienia, a kary są duże.

    Ooo! Jak duże i z czego wynikają?
    W starej ustawie o działalności gospodarczej
    była przewidziana kara grzywny,
    ale teraz jej nie ma. Nie widać też nic w KKS,
    ani w KW.

    Proszę, podaj przepis nakładający
    duże kary za uregulowanie płatności
    niezgodnie z art 22 ustawy o swobodzie
    działalności gospodarczej.

  • 19. Data: 2006-02-16 20:37:51
    Od: "maZZi" <m...@f...net>

    > Proszę, podaj przepis nakładający
    > duże kary za uregulowanie płatności
    > niezgodnie z art 22 ustawy o swobodzie
    > działalności gospodarczej.

    A proszę:
    .. do 5.000.000 PLN lub/i do 5 lat

    cc

  • 20. Data: 2006-02-17 07:46:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    maZZi wrote:

    > A proszę:
    > .. do 5.000.000 PLN lub/i do 5 lat

    A możesz jeszcze podać z jakiej ustawy pochodzi ten cytat. Najlepiej od
    razu z numerem artykułu.