  • 1. Data: 2002-02-27 08:58:13
    Temat: Przekazy eksportowe
    Od: <m...@h...pl>

    Witam wszystkich grupowiczow.

    To moj debiut na grupie. I od razu mam pytanko. Byc moze ktos bedzie mogl mi
    pomoc. Studiuje informatyke i ostatnio otrzymalem zadanie wykonania projektu
    programu do obslugi przekazow eksportowych. W przyszlym roku bede musial ten
    program napisac. Szukalem w Internecie, ale nie znalazlem w nim zbyt wiele
    informacji na temat przekazow eksportowych. Byc moze zle szukalem :)) Jezeli
    ktos zna moze adresy stron, lub tez jakis inny sposob w jaki moglbym te
    informacje zdobyc to bede wdzieczny za kazda podpowiedz. Banki nie bardzo chca
    udzielac takich informacji zaslaniajac sie tajemnica bankowa.

    Pozdrawiam

    Ryba

  • 2. Data: 2002-02-27 10:29:52
    Temat: Re: Przekazy eksportowe
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik <m...@h...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:6...@n...onet.pl...
> [...]
    chca
    > udzielac takich informacji zaslaniajac sie tajemnica bankowa.

    Do czego ma sluzyc ten program? Co ma obslugiwac?
    Co to jest "przekaz eksportowy"?

    Karol

  • 3. Data: 2002-02-27 10:48:08
    Od: <m...@h...pl>

    > Do czego ma sluzyc ten program? Co ma obslugiwac?
    > Co to jest "przekaz eksportowy"?
    >
    > Karol

    Przekazy eksportowe (polecenie wyplaty z zagranicy) i przekazy importowe
    (polecenie wyplaty za granice) sa to polecenia wyplaty, czyli zlecenia
    platnicze otrzymane od lub skierowane do banku zagranicznego lub innego
    polskiego banku dewizowego, z ktorym rozliczenia dewizowe dokonywane sa za
    posrednictwem zagranicznego rachunku Nostro. Sa przekazywane droga SWIFT-owa
    (miedzynarodowy system lacznosci bankowej) lub droga telekomunikacyjna.
    Forma realizacji polecenia wyplaty to: z rachunku bankowego, na rachunek
    bankowy oraz wyplata gotowka. Wyjasnienia zaczerpniete ze strony Cuprum Bank.

    Ryba

  • 4. Data: 2002-02-27 11:07:02
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > Forma realizacji polecenia wyplaty to: z rachunku bankowego, na rachunek
    > bankowy oraz wyplata gotowka. Wyjasnienia zaczerpniete ze strony Cuprum

    I Ty masz napisac nowy program, ktory "teoretycznie" ma robic to co
    oprogramowanie bankowe obslugujace SWIFT?

    Karol

  • 5. Data: 2002-02-27 12:05:05
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > I Ty masz napisac nowy program, ktory "teoretycznie" ma robic to co
    > oprogramowanie bankowe obslugujace SWIFT?

    Czemu nie? Jak ma solidna specyfikacje wymagan, to sie da.
    Jednak jak sadze specyfikacja sprowadza sie do "Pan mi napisze program pod
    tytulem..."
    :-(
    Tak to "moze byc trudno".

    Michal.

  • 6. Data: 2002-02-27 14:29:58
    Od: <m...@h...pl>

    > Czemu nie? Jak ma solidna specyfikacje wymagan, to sie da.
    > Jednak jak sadze specyfikacja sprowadza sie do "Pan mi napisze program pod
> [...]

    Bylo dokladnie tak jak mowisz :) Dostalem wskazowke ze najwazniejsze jest
    dobrze zaprojektowac baze danych, wszystkie tabele, relacje itd. Program nie
    bedzie wykorzystywany w banku, ma jedynie sluzyc do sprawdzenia moich
    umiejetnosci z informatyki bankowej. Czy zna ktos moze jakis bank ktory
    udostepnia powiedzmy demo programu do dokonywania przelewow, polecen zaplaty,
    ogolnie rzecz biorac do dokonywania operacji bankowych - taki jak ma pani w
    okienku :))

    Ryba

  • 7. Data: 2002-02-28 13:16:25
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    zaplaty,
    > ogolnie rzecz biorac do dokonywania operacji bankowych - taki jak ma pani

    Ucz sie ucz... Pisanie programow bez solidnej specyfikacji wymagan to
    niestety smutna rzeczywistosc programistow. Bedziesz mial praktyke - jak
    budowac bez planow. Przyda Ci sie to w pracy bardziej niz umiejetnosc
    robienia algorytmow...
    Ciesz sie, ze nie dostales polecenia zeby od razu "wyestymowac ile godzin
    pracy programisty to zajmie".
    :-|
    Masz napisac demo? To spoko. Byle interfejs byl ladny i struktura bazy
    danych podobala sie wykladowcy.
    Jesli chodzi o interfejsy - to zaloz sobie konta w kilku bankach z dostepem
    via inet.
    BPH, Fortis, Mbank i Inteligo tez.
    Zrob cosik podobnego.
    Jesli chodzi o baze danych - sam musisz poglowkowac...

    Powodzenia.

  • 8. Data: 2002-03-02 12:57:00
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 27 Feb 2002 15:29:58 +0100, <m...@h...pl> wrote:

> [...]
    >ogolnie rzecz biorac do dokonywania operacji bankowych - taki jak ma pani w

    Z demem to bedzie ciezko, chyba najprosciej bedzie zlapac staz w
    jakims banku ;-)

    A powaznie to sprobuj spytac na ebankach sa tam chyba pracownicy
    Softbanku, Defbanku i chyba jeszcze innych podobnych firm piszacych
    soft dla bankow, moze cos skombinuja.

    A jak nie to moze przyjrzyj sie systemom homebankingu jak Goniec z BH
    albo Homecash. Wydaje mi sie, ze one nieco bardziej przypominaja to co
    ma "pani w okienku" niz ebanki z dostepem przez WWW.
    Tu demo zlatwic sie da.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 9. Data: 2002-03-02 14:07:19
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    <m...@h...pl> writes:

> [...]
    > programu do dokonywania przelewow, polecen zaplaty, ogolnie rzecz
    > biorac do dokonywania operacji bankowych - taki jak ma pani w

    No, niespecjalnie mi się to wydaje możliwe. To co działa na pececie
    czy terminalu pani w okienku to najczęściej tylko 'okienko'
    umożliwiajace wstukiwanie danych do złożonego systemu działajacego na
    jakiejś większej maszynie. Abstrahując już od bardzo zwykle
    restrykcyjnych licencji, nawet gdyby Ci ktoś dał dystrybucję
    czegoś takiego, nie miałbyś raczej na czym tego uruchomić...

    --
    ( Marcin Kasperski | Software is not released, it is allowed to escape. )
    ( http://www.mk.w.pl | )

  • 10. Data: 2002-03-04 09:13:42
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:8...@p...odkryta.local...

> [...]
    > restrykcyjnych licencji, nawet gdyby Ci ktoś dał dystrybucję
    > czegoś takiego, nie miałbyś raczej na czym tego uruchomić...

    Caly czas nie rozumiem, co kolega mryba ma napisac. Bo z tego co pisze to
    wyglada, ze ma sam napisac program, na ktory banki wywalaja miliony dolarow.

    Karol