  • 1. Data: 2004-11-03 19:10:12
    Temat: Premia Gwarancyjna
    Od: "Sylwek" <o...@t...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Odebralem ksiazeczke mieszkaniowa i w polu premia gwarancyjna widnieje
    kwota 577 zl (ze stanu oszczednosci 6200 zl). Jak to rozumiec? Ile
    faktycznie tej premi bedzie? 500 zl x ilosc metrow kwadratowych nabytego
    mieszkania? Np. jezeli mieszkanie bedzie mialo 50 metrow kw., to
    ostateczna premia wyniesie 25000 ?

    Co oznacza:

    "W chwili likwidacji ksiazeczki kwota naleznej premii moze ulec zmianie
    m.in. w zaleznosci od:
    rodzaju budownictwa
    ceny 1 metra2 p.u. budynku mieszkalnego."

    Sylwester

  • 2. Data: 2004-11-03 20:32:25
    Temat: Re: Premia Gwarancyjna
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Sylwek <o...@t...poczta.onet.pl> zapodał(a):
> [...]
    > faktycznie tej premi bedzie? 500 zl x ilosc metrow kwadratowych nabytego
    > mieszkania? Np. jezeli mieszkanie bedzie mialo 50 metrow kw., to
    [...]

    aj, to jest ogólnie zamotane trochę. Ogólnie polega to na tym, abyś mógł
    kupić tyle samo m2 dzisiaj, co mogłeś kupić w momencie wpłat...

    Liczą w PKO w ten sposób (tzn. jak ja sobie przelicałem i dochodziłem,
    jak im to wyszło):
    - biorą z każdego roku oszczędzania sumę składek i dzielą przez
    średnią cenę m2 (wtedy im wychodzi, ile w danym roku można było
    kupić m2 - czyli np. w ciągu roku osczędziłeś na 1.5m2).
    Potem to sumują (m2), dodatkowo dodają odsetki (niezbyt wysokie).

    Ceny m2:
    http://www.softax.pl/prywatne/marcink/mieszkanie/mie
    szkanie_premia_tabela

    u mnie w książeczce znalzałem takie obliczenia:
    70. 4000 : 2497=1,608
    75. 17700: 2958=5,984
    itd.

    Na końcu wyszło im podsumowanie oszczędności.
    Ja sobie policzyłem teraz tak, że:
    - podsumowałem m2
    - pomnożyłem przez średnią cenę m2 (na stronach GUSu jest, teraz 2.55tys)
    W ten sposób jest oszacowane od dołu (dochodzą jeszcze odsetki).
    Liczą do roku '90tego
    (poczytaj http://www.softax.pl/prywatne/marcink/mieszkanie/mie
    szkanie/mieszkanie_premia_gwar)

    ps. wczoraj dokonywałem cesji (przepisania książeczek) - cholernicy ściągają
    70zł od papierka... przykre.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 3. Data: 2004-11-03 20:49:36
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Grupowicz "*DooMiniK*", używający adresu <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>
    napisał:

> [...]
    > kupić m2 - czyli np. w ciągu roku osczędziłeś na 1.5m2).
    > Potem to sumują (m2), dodatkowo dodają odsetki (niezbyt wysokie).

    Malo precyzjnie. Nie dla kazdego roku, lecz dla poszeczegolnych okresow
    kiedy obowiazywala dana cena urzedowa 1m2 mieszkaniania. Bardzo mozolne jest
    samemu to policzyc, bo trzeba dokladnie wiedziec kiedy sie dokonywalo wplat
    (co do dnia) i przeliczac te metry dla kazdej wplaty osobno. Dodatkowo
    jeszcze sa tez zapisy o minimalnych metrach branych pod uwage i
    zaokragleniach ulamkow - generalnie kicha do kwadratu jesli chce sie to
    wyliczyc samodzielnie.

    > Ceny m2:
    > http://www.softax.pl/prywatne/marcink/mieszkanie/mie
    szkanie_premia_tabela

    To tam wlansie wyraznie widac.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 4. Data: 2004-11-03 21:18:00
    Od: "Sylwek" <o...@t...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:cmbffp$863$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > aj, to jest ogólnie zamotane trochę. Ogólnie polega to na tym, abyś
    mógł
    > kupić tyle samo m2 dzisiaj, co mogłeś kupić w momencie wpłat...

    Troche tego nie rozumiem. Jezeli 15 lat temu moja matka wplacila
    pierwsza wplate = wysokosci jednego m2 (w 1988r), to dzisiaj tylko tyle
    mi sie nalezy? 1 m2 ???

    Dalej nie rozumiem tego mojego wyliczenia. Nie chodzi mi tutaj o jakies
    dokladne dane, tylko o przyblizone. Czy te moje 500 premi gwarancyjnej
    to ostateczne kwota ( to bylby chyba jakis zart)? Czy moze jest to
    kwota, ktora zostanie pomnozona przez liczbe m2 nabytego mieszkania?

    Sylwester

  • 5. Data: 2004-11-03 21:40:28
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Lopez <l...@p...onet.pl> zapodał(a):
    > Grupowicz "*DooMiniK*", używający adresu <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    > Malo precyzjnie. Nie dla kazdego roku, lecz dla poszeczegolnych okresow kiedy
    obowiazywala dana cena urzedowa 1m2 mieszkaniania.

    I jak to zmienia wynik?
    X/cena_m2 + Y/cena_m2 + Z/cena_m2 = (X+Y+Z) / cena_m2

> [...]
    zaokragleniach ulamkow - generalnie kicha do kwadratu
    > jesli chce sie to wyliczyc samodzielnie.

    Bardzo zbliżone mi wyszło do obliczeń PKO - kilka % różnicy

    W sumie oczywiste, że najlepiej oddać do wyceny :>

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 6. Data: 2004-11-03 21:44:21
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

> [...]
    >
    > Troche tego nie rozumiem. Jezeli 15 lat temu moja matka wplacila
    > pierwsza wplate = wysokosci jednego m2 (w 1988r), to dzisiaj tylko tyle

    Dokładnie. Np. w 1998 mama odłożyła na 1m2, w 1997 na 0.5m2, to w sumie
    odłożyła 1.5m2
    Oczywiście jest to _premia gwarancyjna_ - czyli jest sporo wymogów, aby
    odzyskać te pieniądze (np. zrealizowane 60% budowy, czy wkładu w mieszkanie...)

> [...]
    > to ostateczne kwota ( to bylby chyba jakis zart)? Czy moze jest to
    > kwota, ktora zostanie pomnozona przez liczbe m2 nabytego mieszkania?

    Co masz dokładne napisane...

    ps. ogólnie - premia gwarancyjna, to nie żart - to fakt :>

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 7. Data: 2004-11-03 22:14:07
    Od: "Sylwek" <o...@t...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:cmbjml$t62$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Co masz dokładne napisane...

    Dokladnie mam napisane tak.
    Stan oszczednosci 6200 zl
    Odsetki 2935
    Premia gwarancyjna 577 zl

    Razem okolo 10000. Nie chce mi sie wierzyc, ze po tylu latach dostane
    500 zl premi. Chyba, ze jak mowie ta kwota bedzie mnozona przez liczbe
    metrow nabytego mieszkania.

    Moja matka w 2001r. likwidowala ksiazeczke mojej siostry. Bez
    przeznaczania jej na cel mieszkaniowy. Wyliczenia z tej zlikwidowanej
    ksiazeczki (2001r).

    Stan oszczednosci 3950
    Odsetki 1988
    Premia gwarancyjna 751 zl

    Razem okolo 6700 zl. Tyle moja matka dostala likwidujac ksiazeczke _bez_
    przeznaczania jej na cel mieszkaniowy. Po prostu wziela pieniadze i
    wplacila do banku.

    Czyzbym ja 3 lata pozniej, z kwoty jeszcze raz takiej mial dostac 200 zl
    mniej?? W dodatku ta ksiazeczka bedzie przeznaczona na cel mieszkaniowy.
    Gdzie tu sens i logika??

    Sylwester

  • 8. Data: 2004-11-03 22:37:54
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    napisał:

    > I jak to zmienia wynik?
    > X/cena_m2 + Y/cena_m2 + Z/cena_m2 = (X+Y+Z) / cena_m2

    Niestety tak ladnie to nie wychodzi. Teraz juz tego dokladnie nie pamietam,
    bo liczylem to ponad rok temu, ale jest taki zapis mowiacy o sposobie
    zaokraglania tych metrow kwadratowych. Powiem tylko tak, ze liczac Twoim
    sposobem (bo tak tez sobie policzylem) i liczac sposobem najbardziej
    zblizonym do tego zapisanego w ustawie w moim przypadku roznica siegnela
    15%.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 9. Data: 2004-11-04 05:29:47
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

> [...]
    > Razem okolo 6700 zl. Tyle moja matka dostala likwidujac ksiazeczke _bez_
    > przeznaczania jej na cel mieszkaniowy. Po prostu wziela pieniadze i

    http://groups.google.pl/groups?q=premia+gwarancyjna&
    hl=pl&lr=&selm=ck6hr1%24ppq%241%40atlantis.news.tpi.
    pl&rnum=10

    Przykładów jest tysiące...
    Ja mam dwie książeczki (obie z regularnymi, sporymi wpłatami na tamte czasy
    od '67 do '84 - z obu w sumie wychodzi ok. 50tys (~20m2).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 10. Data: 2004-11-04 08:51:59
    Od: "Sylwek" <o...@t...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:cmceqd$e7l$2@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przykładów jest tysiące...
    > Ja mam dwie książeczki (obie z regularnymi, sporymi wpłatami na tamte
    czasy
    > od '67 do '84 - z obu w sumie wychodzi ok. 50tys (~20m2).

    To zalezy gdzie mieszkasz. Ja za 50 tys. kupilbym 50 m2, a nawet
    wieksze.

    Sylwek