  • 1. Data: 2023-07-25 19:30:25
    Temat: Preautoryzacja
    Od: cef <c...@i...pl>

    Czy jeśli karta jest dobra (tzn używam jej, płacę, jest ważna) ale
    hotel melduje mi, że na podane dane nie można było zrobić obciążenia
    testowego,
    to ich system hotel-terminal jest do d... czy są jakieś możliwości
    ochrony przez bank,
    które blokują taką preautoryzację? Chodzi o normalną kredytową kartę (z
    Milka)
    a nie jakieś debetowe czy inne charge.

    Kiedyś (z 15 lat temu) podałem w hotelu zwykłą debetową inteligo, to
    mnie nawet nie zdziwiło, że się nie da - nie przyjął jej też booking do
    konta.A teraz w bookingu mi wisi normalna debetówka i nie meldują, że
    coś nie tak.

  • 2. Data: 2023-07-25 20:19:45
    Temat: Re: Preautoryzacja
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 25 lipca 2023 o 19:30:26 UTC+2 cef napisał(a):
> [...]
    > mnie nawet nie zdziwiło, że się nie da - nie przyjął jej też booking do
    > konta.A teraz w bookingu mi wisi normalna debetówka i nie meldują, że

    No ale da się w tym hotelu zrobić autoryzację tą debetówką, co masz w bookingu,
    czy nawet nie próbowałeś i ten akurat hotel nie ma nic wspólnego z bookingiem?

    Wpisywać mogą różnie.
    Może też być za duża kwota - w Portugalii sam tak miałem, że nie przechodziło na raz
    500 euro,
    ale poszło 300 i zaraz po tym 200 - pani z biura podróży mówiła mi, że podobne
    kłopoty
    były we francuskich hotelach. To było jakoś w 2012 - ale kto wie, czy dalej nie to
    samo mają.

    Możesz też zadzwonić do milka i zapytać, czy mają jakikolwiek ślad po tych próbach -
    a jeśli mają,
    to jaki był powód odmowy. Nie daj się zbyć ;>

    Miałem osobno o tym pisać, ale że w miarę w temacie - wczoraj chciałem sobie wypłacić
    nową wersją
    WOŚPowej debetówki mbąka z bankomatu - sprawdzonego euronetu, który ma 20-złotówki -
    a było to
    najprawdopodobniej pierwsze użycie tej karty
    po wymianie (swoją drogą te wymiany są dziwne - numer ten sam, ale nowa data
    ważności,
    na kolejne 5 lat od zamówienia - więc raczej nie jest to duplikat, choć to jeszcze
    sprawdzimy - bo może jestem w błędzie, że duplikat ma taką samą datę ważności oraz,
    wynikające z tego, CVV2/CVC2) - choć prawie bym wcześniej zapłacił w piekarni,
    nie sprawdzałem też, czy mbąk przysłał z odblokowanym NFC (coraz więcej banków
    przysyła z zablokowanym, ostatnio francuz złotą kredytówkę MC).

    A tu bankomat pisze, że odmowa z banku i żebym sobie z nimi pogadał.
    Jako że dwa razy, to dzwonię - coś mi się ten konsultant jąkał (ale rozmowa szybko,
    może nadal mam "status VIP", albo po prostu taki fart, bo już się jako
    "opiekun klienta" nie przedstawiają, choć dzwonię w dobrych godzinach,
    tylko chyba na zwykłe mlinki trafiam - a różnorodne są, niemal jak konduktorzy w PKP,
    ostatnio trafiłem na niezłego jajcarza "półtorej godziny spóźnienia? co to za rekord,
    ja jestem w stanie o ten rekord walczyć!" ;) ale wydusił, że problem był chyba w tym,
    że bankomat chciał wypłacać na podstawie paska, choć był wyposażony w czytnik chipów.
    I tak w mbąku nie wolno - nawet jak masz "pasek magnetyczny - aktywny", bo to oznacza
    tylko możliwość używania tam, gdzie jest czytnik pasków, ale NIE MA czytnika chipów.
    Coś jeszcze mówił, że można (czasowo, jednorazowo?) pozwolić na taką transakcję,
    ale już nie chciałem experymentować za bardzo.
    Po drodze sprawdziłem jeszcze w bankomacie santander - ten to dopiero był
    hardcore, napisał "bankomat uszkodzony, zabieraj kartę".

    Myślę - może walnięty chip, ale zrobimy test - i tak bez wielkiej nadziei próba
    odczytu apką "czytnik kart bankowych".
    I niespodzianka - czyta się, więc NFC odblokowane - ale może było od nowości - no
    i działa, więc chip jednak jakoś żyje - a nawet pokazuje listę transakcji - te dwie
    nieudane
    wypłaty po 130zł z bankomatu euronet.
    Dobrze, że w banku o nich nie wiedzą ;>
    Ale nie zarejestrowała się nieudana wypłata 100zł z bankomatu santander - jeszcze
    ciekawiej.

    Więc dziś biorę 3 karty do tego konta i po kolei - najpierw bankomat santander,
    "zwykły" mc działa, "limitowany" mc - "bankomat uszkodzony", visa - działa.
    Tak samo w euronecie.

    W empiku nie było jeszcze nowego numeru "nowej fantastyki" więc płatności nie
    sprawdziłem.

    mbąk zgodził się za darmo dać duplikat, więc zobaczymy, co przyjdzie - czy będzie
    taka
    sama data ważności i CVC2 czy nowa - dobrze, że jeszcze karty z tej edycji się nie
    skończyły.

    I ew. mogę jeszcze sprawdzić, jak pójdzie z płatnościami, bo karta ważna do czasu
    aktywacji duplikatu.

    Oczywiście mbąk nie byłby sobą, gdyby pani nie powiedziała, że tu ma wysyłkę karty
    listem zwykłym, ale tak chciała być dla mnie uprzejma, że miała mnie przełączyć
    do innego konsultanta, który będzie mógł to zmienić na priorytet.
    Może w sumie być - a tu się komputer odzywa i każe mi hasło zmieniać...
    Dobrze, że potem przełączył do człowieka - ale ten też mówi, że może mi najwyżej
    na kuriera zmienić.
    Ja mówię, że mi się wydaje, że karty mbąka zawsze przychodzą priorytetem - chyba taki
    napis zwykle na kopercie widuję - no to sprawdził i okazało się, że już jest
    priorytet...

  • 3. Data: 2023-07-25 22:26:58
    Od: cef <c...@i...pl>

    > No ale da się w tym hotelu zrobić autoryzację tą debetówką, co masz w bookingu,
    > czy nawet nie próbowałeś i ten akurat hotel nie ma nic wspólnego z bookingiem?

    Nie, to nie ma związku ale w bookingu debetówka działa,
    bo w wakacje kliknałem tak nocleg i działało, ale nie wiem czy próbowali
    preautoryzować,
    bo płatność przechodzi na pewno.

> [...]

    - a jeśli mają,
    > to jaki był powód odmowy. Nie daj się zbyć ;>

    Po rozmowie z konsultantem się wyjaśniło, że limit do transakcji
    internetowych mam
    ustawiony 3000zł a tu było ponad 800 euro (była próba dzień przed
    przybyciem)- trzeba pamietać, żeby zwiększać na takie wypadki, ale
    rezerwowałem rok temu, więc trochę głupio by było zostawiać takie wrota.
    Czyli najprostsza z możliwych przyczyna :-)

  • 4. Data: 2023-07-25 22:27:50
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

> [...]
    > mnie nawet nie zdziwiło, że się nie da - nie przyjął jej też booking do
    > konta.A teraz w bookingu mi wisi normalna debetówka i nie meldują, że

    Kłopoty może sprawiać sposób wprowadzenia danych. O ile pamiętam były kiedyś
    możliwości odrzucania autoryzacji w przypadku ręcznego wbicia danych na terminalu,
    ale czy to taki przypadek to nie wiem.

    MK

  • 5. Data: 2023-07-26 14:30:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 25 Jul 2023 19:30:25 +0200, w <u9p0mp$oja$1$cef@news.chmurka.net>, cef
    <c...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    > ochrony przez bank,
    > które blokują taką preautoryzację? Chodzi o normalną kredytową kartę (z

    Oczywiście. System bankowy może odrzucić, bo wg niego wykrył że przeniosłeś się
    z Warszawy do Nowego Jorku w 5h albo miał takiego focha.

    Miałem tak czasami jak w Getinie, że system bezpieczeństwa mi blokował
    transakcje i na moje życzenie mi to wyłączono.

  • 6. Data: 2023-07-26 16:48:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jul 2023 19:30:25 +0200, cef wrote:
> [...]
    > ochrony przez bank,
    > które blokują taką preautoryzację? Chodzi o normalną kredytową kartę (z

    Teraz podobno jakies 3D Secure Cie chroni, czy podobne zabezpieczenia
    :-)

    > Kiedyś (z 15 lat temu) podałem w hotelu zwykłą debetową inteligo, to
    > mnie nawet nie zdziwiło, że się nie da

    Ale akurat w czytniku to powinno się dać.

    J.

  • 7. Data: 2023-07-26 19:41:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-26 o 16:48, J.F pisze:

    > Ale akurat w czytniku to powinno się dać.

    Jak w czytniku?

  • 8. Data: 2023-07-26 19:47:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-26 o 14:30, r...@k...pl pisze:

> [...]
    >
    > Miałem tak czasami jak w Getinie, że system bezpieczeństwa mi blokował
    > transakcje i na moje życzenie mi to wyłączono.

    Najbardziej wkurzają takie zabezpieczenia, gdzie wiadomo, że to banku
    sprawka a nie jakieś domniemane odrzucanie transakcji, które trudno komuś
    szybko przypisać.
    A ostatnio z błyskawicznym przelewem był taki numer, że wszystko chodzi
    i działa
    i klient korzysta i wykonuje i upewniał się, że do wysokości salda
    można przelać ale nagle
    przy większej kwocie przelewu opcja błyskawicznego magicznie znikła
    i można zrobić tylko zwykły i cały plan jebnął w mur.

  • 9. Data: 2023-07-27 12:12:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jul 2023 19:41:44 +0200, cef wrote:

    > Jak w czytniku?

    A byles w tym hotelu i podałes kartę,
    czy piszesz o zdalnym zalatwieniu i podaniu danych karty?

    J.

  • 10. Data: 2023-07-27 14:03:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-27 o 12:12, J.F pisze:

    > A byles w tym hotelu i podałes kartę,
    > czy piszesz o zdalnym zalatwieniu i podaniu danych karty?

    Zdalnym. Podałem im dane do rezerwacji.