  • 1. Data: 2009-01-07 19:56:36
    Temat: Potrzebna informacja odnośnie kredytu
    Od: "karlos" <k...@t...pl>

    Witam!
    Chciałbym zasięgnąć informacji czy możliwa jest następująca opcja kredytu:
    - kupuję mieszkanie powiedzmy za 400tyś. zł
    - pożyczam od rodziny 100tyś. zł + sprzedaję mieszkanie warte 200tyś. zł
    - dogaduje się ze sprzedającym w taki sposób, że spłacam mieszkanie
    powiedzmy w dwóch ratach (100tyś. zł od rodziny + 200 tyś. zł = 300tyś. zł
    pierwsza rata)
    - ale muszę zaciągnąć kredyt w wysokości 200tyś. zł na spłatę 100tyś. zł za
    mieszkanie (2 rata) + 100tyś. zł od rodziny

    moje pytanie brzmi:
    Czy biorąc kredyt hipoteczny na nowe mieszkanie w wysokości 200tyś. zł mogę
    nim spłacić 100tyś. zł, które dostałem od rodziny?
    Czy bank nie będzie się temu sprzeciwiał?

    pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2009-01-07 20:56:17
    Temat: Re: Potrzebna informacja odnośnie kredytu
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "karlos" <k...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > mogę nim spłacić 100tyś. zł, które dostałem od rodziny?
    > Czy bank nie będzie się temu sprzeciwiał?

    raczej bank na to nie pójdzie. Nie przeleje 100K ( połowy udzielonych
    sródków) ani na twoje konto ani na rodziny. Zwykle przelewa zgodnie z
    zapisem w Akcie notarialnym na konto sprzedającego zgodnie z warunkami
    zapłaty okreslonymi w dokumencie. Przynajmnije nie w przypadku kredytu
    hipotecznego ...
    Inaczej bedzie w pożyczce hipotecznej, ale wtedy raczej nie udzieli 200k pod
    posiadane mieszkanie... raczej max 40% wartosci po wycenie ( czyli 80K ) co
    pewnie nie urządza.

    pozdrawiam
    george

  • 3. Data: 2009-01-07 22:48:11
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    karlos pisze:
> [...]
    > - kupuje mieszkanie powiedzmy za 400ty?. z?
    > - po?yczam od rodziny 100ty?. z? + sprzedaje mieszkanie warte 200ty?. z?
    > - dogaduje sie ze sprzedaj?cym w taki sposób, ?e sp?acam mieszkanie
    > powiedzmy w dwóch ratach (100ty?. z? od rodziny + 200 ty?. z? = 300ty?. z?
    > pierwsza rata)
    > - ale musze zaci?gn?ae kredyt w wysoko?ci 200ty?. z? na sp?ate 100ty?. z? za
    > mieszkanie (2 rata) + 100ty?. z? od rodziny
    >
    > moje pytanie brzmi:
    > Czy bior?c kredyt hipoteczny na nowe mieszkanie w wysoko?ci 200ty?. z? moge
    > nim sp?aciae 100ty?. z?, które dosta?em od rodziny?
    niezupełnie - sprzedający musi potwierdzić, iż otrzymał od Ciebie 300
    000 zł i wówczas bierzesz kredyt na 200 000 zł z 2 celami:
    100 000 zł dopłata sprzedającemu
    100 000 zł tytułem refinansowania części wpłaconej kwoty

  • 4. Data: 2009-01-08 08:02:55
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Radek Wroclawski pisze:

    > niezupełnie - sprzedający musi potwierdzić, iż otrzymał od Ciebie 300
    > 000 zł i wówczas bierzesz kredyt na 200 000 zł z 2 celami:
    > 100 000 zł dopłata sprzedającemu

    Ok

    > 100 000 zł tytułem refinansowania części wpłaconej kwoty

    To raczej nie przejdzie. Refinansować można kredyt, a nie wpłaconą
    kwotę. Chyba żeby z rodziną spisać umowę pożyczki i refinansować tą
    pożyczkę, ale to chyba też nie przejdzie.

    A czemu nie zrobić tego normalnie, tzn:
    - wpłacasz sprzedającemu zadatek 40 tys
    - bierzesz kredyt na 200
    - po podpisaniu aktu notarialnego uruchamiasz kredyt (bank przelewa
    sprzedającemu 200) i jednocześnie ze swojego konta przelewasz
    sprzedającemu 160.

    Karol

  • 5. Data: 2009-01-08 08:14:57
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Karol S <k...@z...pl> writes:

    [...]
    > Ok

    > To raczej nie przejdzie. Refinansować można kredyt, a nie wpłaconą
    Dobrze, że mój kredyt (w Multi) o tym nie wie.

    > kwotę. Chyba żeby z rodziną spisać umowę pożyczki i refinansować tą
    > pożyczkę, ale to chyba też nie przejdzie.

    A po co pożyczka (pomijając kwestie podatkowe)?

    KJ

  • 6. Data: 2009-01-08 08:30:26
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Dobrze, że mój kredyt (w Multi) o tym nie wie.

    O, a to ciekawe. Myślałem że to co się wpłaci liczy się jako wkład
    własny i "przepada", a próba refinansowania tego to pożyczka hipoteczna,
    oprocentowana wyżej niż kredyt.

    Czyli w takim razie wychodziłoby na to że plan wątkodawcy jednak ma
    szanse się powieść.

    Karol

  • 7. Data: 2009-01-08 09:11:00
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Kamil Jońca wrote:
    > Karol S <k...@z...pl> writes:
    >
    > [...]
    > Dobrze, że mój kredyt (w Multi) o tym nie wie.

    Potwierdzam w PeKaO SA

    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2009-01-08 14:37:37
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Karol S pisze:
    > To raczej nie przejdzie. Refinansować można kredyt, a nie wpłaconą
    > kwotę. Chyba żeby z rodziną spisać umowę pożyczki i refinansować tą
    > pożyczkę, ale to chyba też nie przejdzie.
    przejdzie w większości banków - wiem z doświadczenia...

  • 9. Data: 2009-01-09 07:27:39
    Od: " karlos" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
    Muszę to przemyśleć, aby nie narobić sobie problemów.
    Żeby nie zakładać nowego wątku, może podpowiecie, czy możliwa jest jeszcze
    inna opcja:
    Czy bank da mi kredyt (powiedzmy 150 tyś. zł) na zapłatę I raty + podpisanie
    aktu ntarialnego, następnie po pewnym czasie sprzedaję mieszkanie za 200 tyś.
    zł + 50 tyś. zł pożyczam od rodziny i wpłacam sprzedającemu II ratę, co daje
    w sumie 400 tyś. zł?
    Czy bank wogóle da mi kredyt (jaki? hipoteczny?) na nową inwestycję, ale
    tylko na sfinansowanie jej części (zakładając, że w akcie notarialnym będzie
    wpis, że staję się właścicielem z chwilą wpłaty I raty i mogę uczynić
    odpowiedni wpis w księdze wieczystej)?

    Ewentualnie podpowiedzcie jak można kupić mieszkanie warte 400 tyś. zł, mając
    do dyspozycji mieszkanie o wartości 200 tyś. zł + pożyczka od rodziny 100 tyś
    zł + kredyt 100 tyś. zł?
    Do tej pory raz brałem kredyt hipoteczny kupując nowe mieszkanie od
    developera i sprawa była jasna, a w tej chwili dodatkowo mam ograniczoną
    zdolność kredytową (sam utrzymuję rodzinę - żona jest na macierzyńskim).
    Dzięki serdeczne za pomocną radę.

    pozdrawiam
    Karol

  • 10. Data: 2009-01-09 15:28:07
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    karlos pisze:
> [...]
    > zł + 50 tyś. zł pożyczam od rodziny i wpłacam sprzedającemu II ratę, co daje
    nie sądzę - wkład własny musi być wniesiony przed uruchomieniem kredytu
> [...]
    > developera i sprawa była jasna, a w tej chwili dodatkowo mam ograniczoną
    > zdolność kredytową (sam utrzymuję rodzinę - żona jest na macierzyńskim).
    albo sprzedajesz mieszkanie i bierzesz kredyt na 200 000 zł
    albo bierzesz kredyt na 400 000 zł i jak sprzedasz mieszkanie to
    nadpłacasz 200 000 zł. W drugim wariancie warto poszukać banku, który
    nie zażyczy sobie za nadpłatę prowizji...