  • 1. Data: 2010-03-02 19:25:59
    Temat: Porównanie - meritum vs open finance
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Ponieważ są to obecnie najwyższe oferty na rynku - pokusiłem się o małe
    porównanie:

    Meritum:
    Wniosek składany przez internet
    - chcąc złożyć kilka wniosków - strona pamięta dane. Ale jak już wyjdziemy,
    trzeba wpisywać dane od nowa. Brak opcji: załóż x identycznych lokat.
    - brak podgladu na stan portfela lokat via net.
    - potwierdzenia złozenia wniosków wraz z numerami kont do wpłaty przychodzą
    po kilku minutach - duzy plus!
    - ewentualne zerwanie lokaty - niski koszt - tracisz maksymalnie 50zl
    odsetek - duzy plus!
    - brak możliwości określenia numeru konta, na który mają wrócić pieniadze
    po zakończonej lokacie
    - zerwanie lokaty przez telefon albo listownie - tylko na numer konta z
    którego przyszły pieniadze (plus za bezpieczenstwo)
    - infolinia telefoniczna czynna do 21
    - duzo informacji na stronie, rowniez dotyczących zerwania lokaty
    (kosztów), bardzo czytelne
    - lokata bez problemu zalozyła sie przez operę.

    Open Finanse
    Wniosek składany przez internet
    - po złożeniu pierwszego wniosku mamy konto, kolejne lokaty (jakiekolwiek,
    kiedykolwiek) bez koniecznosci ponownego wpisywania danych - duzy plus!
    - brak opcji: załóż x identycznych lokat
    - podglad na portfel własnych lokat (choc nie wszystkie widac, np. poliso-
    lokata niewidoczna)
    - potwierdzenia złożenia wniosków przychodza po około godzinie
    - ewentualne zerwanie lokaty - utrata 70% odsetek
    - możliwość określenia numeru konta na które maja wrócić pieniądze
    - zerwanie lokaty przez telefon albo listownie (nie znam poziomu
    zabezpieczen)
    - infolinia czynna do 21
    - duzo informacji na stronie, równiez dotyczących zerwania (w opisie
    produktu), bardzo czytelne
    - problemy z zalozeniem lokaty w operze.

    Reasumujac - bardzo podobnie, w meritum zdecydowanie na plus koszt
    ewentualnego zerwania oraz szybkosc wysłania potwierdzenia via mail, w OF
    brak koniecznosci wpisywania swoich danych przy kolejnych wzytach na ich
    stronie i składaniu kolejnych wnosków.

    Strasznie dziwi brak możliwości założenia x lokat na raz - czy to obawa o
    system i klikaczy ktorzy klikna jakies ogromne ilosci lokat i zapchaja
    serwer pocztowy?

  • 2. Data: 2010-03-02 19:46:31
    Temat: Re: Porównanie - meritum vs open finance
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
> [...]
    > (kosztów), bardzo czytelne
    > - lokata bez problemu zalozyła sie przez operę.

    Tak, ale w Meritum od grudnia mozna miec juz darmowe konto i zakladanie
    lokat trwa bardzo krotko przez system bankowosci elekr., pelna samoobsluga i
    pelne bezpieczenstwo.

    W OF nie ma mozliwosci poslugiwania sie bankowoscia internetowa, brak pelnej
    samoobslugi przez internet. Wiele funkcji dostepnych tylko przez
    konsultantow.

  • 3. Data: 2010-03-02 19:52:26
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Budzik" news:Xns9D2FCD95ADEA8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

    > - brak opcji: załóż x identycznych lokat

    przez telefon jest taka opcja :)

  • 4. Data: 2010-03-02 20:01:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 02 Mar 2010 20:46:31 +0100, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    >
    > W OF nie ma mozliwosci poslugiwania sie bankowoscia internetowa, brak
    > pelnej samoobslugi przez internet. Wiele funkcji dostepnych tylko przez

    To też w sumie zależy, bo dla niektórych (np dla mnie) zakładanie
    kolejnego konta jest zbędne i zupełnie niepotrzebne.

    Xenocide

  • 5. Data: 2010-03-02 20:13:02
    Temat: ostrzegam przed meritum
    Od: "przestrzegacz" <m...@g...pl>

    miałem 2 lokaty na pół roku jeszcze wnioskami spoza sys. transakcyjnego
    potem założyłem rachunek ROR

    po likwidacji *LOKAT W MERITUM* środki na *ROR W MERITUM* szły 5 dni
    dyspozycja likwidacji środa ok. 10:00
    pieniądze z lokat na ROR dostępne na rach w poniedz po 10:00

    te kilkanaście kawałków mogło mi być pilnie potrzebne

    to jest jakiś żart, nie bank internetowy

    jeśli jakieś wątpliwości zamieszczę skany w sieci

    ewidentnie mają centralnie w dupie klienta

  • 6. Data: 2010-03-02 20:59:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof o...@p...onet.pl ...

    > Tak, ale w Meritum od grudnia mozna miec juz darmowe konto i
    > zakladanie lokat trwa bardzo krotko przez system bankowosci elekr.,
    > pelna samoobsluga i pelne bezpieczenstwo.

    tego nie wiedziałem,

    > W OF nie ma mozliwosci poslugiwania sie bankowoscia internetowa, brak
    > pelnej samoobslugi przez internet. Wiele funkcji dostepnych tylko
    > przez konsultantow.

    ktorych funkcji brakuje w OF, ktore sa w Meritum?

  • 7. Data: 2010-03-02 20:59:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Valdi V...@v...pl ...

    > przez telefon jest taka opcja :)

    w obu firmach?
    Tak sobie o tym mysle - jak miałbym załozyc 100 lokat, to pewnie bym
    zadzwonił jak mam załozyc 10 czy 20 to pewnie tak samo szybko to wyklikam,
    jak miałbym dyktowac operatorowi dane.
    A gdyby była taka opcja - całosc zajmowałaby czas potrzebny na wyklikanie 1
    lokaty.

  • 8. Data: 2010-03-02 21:25:02
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Krzysztof o...@p...onet.pl ...

    > tego nie wiedziałem,

    > ktorych funkcji brakuje w OF, ktore sa w Meritum?

    W OF nie mozna przez internet:
    -zerwac lokaty
    -po zakonczeniu lokaty utworzyc nowa na okreslona sume, reszty odeslac na
    dowolny rachunek bankowy
    -zmienic parametry lokaty tj termin, kwote -po terminie zapadalnosci

    Trudno porownywac 'malucha' z 'mercedesem', bo normalny system bankowosci
    internetowej trudno porownywac z nakladka aktualizowana raz lub dwa razy
    dziennie z systemem Noble.
    Generalnie nie jestem amatorem wstawiania posrednika w postaci Opena miedzy
    mnie a bankiem. Do niczego on nie jest mi potrzebny. Lokaty sa dane Openowi,
    zeby mogl wciskac inne wysokodochodowe produkty 'zlapanym' klientom.

  • 9. Data: 2010-03-02 21:30:50
    Temat: Re: ostrzegam przed meritum
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "przestrzegacz" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > te kilkanaście kawałków mogło mi być pilnie potrzebne
    >
    > to jest jakiś żart, nie bank internetowy
    >
    > jeśli jakieś wątpliwości zamieszczę skany w sieci

    Przerywania lokat nie przerabialem, ale jak mialem nieodnawialne, to system
    zamykal je automatem i dochodzilo to I-sesja elixir dokladnie w dzien
    zapadalnosci lokaty na rachunek w innym banku.

  • 10. Data: 2010-03-02 21:42:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik przestrzegacz m...@g...pl ...

> [...]
    > dyspozycja likwidacji środa ok. 10:00
    > pieniądze z lokat na ROR dostępne na rach w poniedz po 10:00

    masz na mysli zerwanie lokaty czy zwrot srodków po samoistnym wygasnieciu
    lokaty?

    Tak sie zastanawiam - jak to wygląda z punktu widzenia procedur? Jest
    takizapis w umowie lokaty? Wolno im tak?

    > jeśli jakieś wątpliwości zamieszczę skany w sieci

    zawsze mile widziane.
    Moze trafiłes na jakis weekend? (tak wime - z meritum do meritum nie
    powinno to miec znaczenia)