  • 21. Data: 2010-03-03 08:13:22
    Temat: Re: Porównanie - meritum vs open finance
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-03-02 20:25, Budzik pisze:

    > Strasznie dziwi brak możliwości założenia x lokat na raz - czy to obawa o
    > system i klikaczy ktorzy klikna jakies ogromne ilosci lokat i zapchaja
    > serwer pocztowy?

    Automatyczne zakładanie dużej liczby małych lokat jest wyłącznie z
    korzyścią dla klienta, nie dla banku. Sprytny klient może wtedy łatwo
    wyjąć część pieniędzy, może grać na zaokrągleniach, ... Na dodatek
    dochodzi problem wysyłania potwierdzeń zwykłym mailem -- OF wysyła
    potwierdzenie każdej lokaty osobno (M. - nie wiem).
    Zwykły człowiek (99% populacji) w ogóle takiej opcji nie potrzebuje.

    Po co zwiększać sobie koszty tylko w celu zrobienia dobrze garstce
    świadomych (czyt. niekoniecznie pożądanych) klientów?

    Na zakończenie polecam grupowiczom iMacros (po raz kolejny) :)
    Jedyny problem to osobne konta na przelewy -- to już trzeba ręcznie
    zrobić :)

  • 22. Data: 2010-03-03 08:46:14
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 3 Mar, 09:10, namikk <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Na stronie www widnieją te formułki dot.zgody na przetwarzanie danych
    > osobowych,pokusiłem się jakiś czas temu zadzwonić na infolinie OF i za jej
    > pośrednictwem otworzyć lokatę,konsultant nawet nie zapytał, czy wyrażam
    > zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach
    > marketingowo-sprzedażowych.Także jeżeli takiego pytania nie było
    > wnioskuję,że OF nie ma prawa przetwarzać moich danych w celach
    > marketingowych i sprzedażowych.

    Wniosek błędny.

    Rozdział 3
    Zasady przetwarzania danych osobowych

    Art. 23.
    1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o
    usunięcie dotyczących jej danych,
    2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia
    obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
    3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane
    dotyczą, jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań
    przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,
    4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych
    dla dobra publicznego,
    5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
    realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a
    przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
    2. Zgoda, o której mowa w ust. 1 pkt 1, może obejmować również
    przetwarzanie danych w przyszłości, jeżeli nie zmienia się cel
    przetwarzania.
    3. Jeżeli przetwarzanie danych jest niezbędne dla ochrony żywotnych
    interesów osoby, której dane dotyczą, a spełnienie warunku określonego
    w ust. 1 pkt 1 jest niemożliwe, można przetwarzać dane bez zgody tej
    osoby, do czasu, gdy uzyskanie zgody będzie możliwe.
    4. Za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym mowa w ust. 1 pkt 5,
    uważa się w szczególności:
    1) marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora
    danych,
    2) dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności
    gospodarczej.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 23. Data: 2010-03-03 08:59:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ~|_ukasz l...@a...pl ...

> [...]
    > dochodzi problem wysyłania potwierdzeń zwykłym mailem -- OF wysyła
    > potwierdzenie każdej lokaty osobno (M. - nie wiem).

    Of nie koniecznie wysyła osobno - dostałem ostatnio 2 potwierdzenia w
    jednej kopercie.
    Przy takiej opcji (załóż x lokat) jeszcze łatwiej byłoby im zlecic jedna
    wspolna przesyłke!
    Co do zaokrągleń - nie wiem czy to ma sens - pamiętaj, ze potem i tak na
    każdą lokate trzeba robić przelew - to chyba jest średnio oplacalne?
    Co do wyjmowania części pieniedzy - jak znam zycie to 90% lokat dozywa
    konca i nie sadze, zeby to sie nagle zmieniło. Takie dzielenie to czesciej
    bufor bezpieczenstwa, niz realna potrzeba.

    > Zwykły człowiek (99% populacji) w ogóle takiej opcji nie potrzebuje.

    chcesz powiedziec, ze tylko czubki zostawiajac np. 100.000 w Of dziela
    sobie lokaty po 5 czy 10 tysiecy?
    Przeciez nie mozna załozyc wiekszej niz 15 w Of i 10 w M.

    > Po co zwiększać sobie koszty tylko w celu zrobienia dobrze garstce
    > świadomych (czyt. niekoniecznie pożądanych) klientów?

    na etapie programowania takie działanie pewnie zmniejszyłoby koszty
    minimalnie albo wcale.
    Na etapie działania - też nie widzę jakiejś wielkiej kosztogenności.

    > Na zakończenie polecam grupowiczom iMacros (po raz kolejny) :)
    > Jedyny problem to osobne konta na przelewy -- to już trzeba ręcznie
    > zrobić :)

    A jak dzieki imacros w M. wpiszesz kod z obrazka?

  • 24. Data: 2010-03-03 09:47:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarek Andrzejewski p...@g...com ...

    > Art. 23.
    > 1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    [...]
> [...]
    > uważa się w szczególności:
    > 1) marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora

    Jak mam to rozumiec - skoro jestem ich klientem, to moga do mnie wydzwaniac
    czy pisac i oferowac mi jakiekolwiek inne swoje produkty, czy tez moga
    kontaktowac sie w zakresie produktów, ktorych uzywam?

  • 25. Data: 2010-03-03 11:35:27
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:

> [...]
    > wydzwaniac czy pisac i oferowac mi jakiekolwiek inne swoje produkty, czy
    > tez moga kontaktowac sie w zakresie produktów, ktorych uzywam?

    Tylko kontaktować się w zakresie produktów,które używasz i posiadasz.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-03-03 12:25:00
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-03-03 09:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ~|_ukasz l...@a...pl ...

    > Of nie koniecznie wysyła osobno - dostałem ostatnio 2 potwierdzenia w
    > jednej kopercie.

    Ciekawe, mi się to nie zdarzyło nigdy.
    Każda lokata na np. 550 w osobnej kopercie :)

    > Przy takiej opcji (załóż x lokat) jeszcze łatwiej byłoby im zlecic jedna
    > wspolna przesyłke!

    To prawda, ale sami by prowokowali dzielenie, tak klientom przeważnie
    się nie chce.

    > Co do wyjmowania części pieniedzy - jak znam zycie to 90% lokat dozywa
    > konca i nie sadze, zeby to sie nagle zmieniło. Takie dzielenie to czesciej
    > bufor bezpieczenstwa, niz realna potrzeba.

    To odpowiedz sobie na pytanie "dlaczego dożywa"?
    I ile może nie dożyć jak sobie klienci będą bardziej dzielić?

    > chcesz powiedziec, ze tylko czubki zostawiajac np. 100.000 w Of dziela
    > sobie lokaty po 5 czy 10 tysiecy?

    Wręcz przeciwnie, tylko elita dzieli sama z siebie ;)

    > Przeciez nie mozna załozyc wiekszej niz 15 w Of i 10 w M.

    Można, nie jednodniową.

    > na etapie programowania takie działanie pewnie zmniejszyłoby koszty
    > minimalnie albo wcale.

    Ke? Zmniejszyło?

    > Na etapie działania - też nie widzę jakiejś wielkiej kosztogenności.

    Nawet jeśli masz rację, to po co bank ma coś zmieniać?

    Zresztą -- możemy sobie gdybać i tak nie mamy danych o strukturze
    lokat... Banki mają.

    > A jak dzieki imacros w M. wpiszesz kod z obrazka?

    M. nie używam.
    Nie ma tam własnego konta, gdzie po zalogowaniu nie ma CAPTCHA?
    TO dopiero byłoby chore, a nie jakiś brak składania lokat seriami!

  • 27. Data: 2010-03-03 13:08:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ~|_ukasz l...@a...pl ...

    > Ciekawe, mi się to nie zdarzyło nigdy.
    > Każda lokata na np. 550 w osobnej kopercie :)

    wczesniej tez dostawałem pojedynczo, ostatnio juz razem - byc moze cos
    poprawili sobie.

    > To prawda, ale sami by prowokowali dzielenie, tak klientom przeważnie
    > się nie chce.

    bez przesady z tym prowokowaniem.
    Przypominam- czym bardziej podzielisz, tym wiecej przelewów musisz zrobic.
    Nie posądzam ludzi o masochizm.

    > To odpowiedz sobie na pytanie "dlaczego dożywa"?
    > I ile może nie dożyć jak sobie klienci będą bardziej dzielić?

    dozywa, poniewaz rzadko zdarzaja sie takie potrzeby gotówki na juz.
    Rozumiem twoja sugestie, ale IMO nie ma ona sensu.

    > Wręcz przeciwnie, tylko elita dzieli sama z siebie ;)

    > Można, nie jednodniową.

    ale to juz jest bzdura z punktu widzenia korzysci.
    Jak masz procent róznicy to juz warto poswiecic 5 minut na klikanie.

    > Ke? Zmniejszyło?

    > Nawet jeśli masz rację, to po co bank ma coś zmieniać?

    oczywiscie miałem na mysli: zwiekszyłoby.
    Po co bank ma zmieniac? Oczywiscie po to, aby miec lepiej niz konkurencja.

    > M. nie używam.
    > Nie ma tam własnego konta, gdzie po zalogowaniu nie ma CAPTCHA?
    > TO dopiero byłoby chore, a nie jakiś brak składania lokat seriami!

    pisałem o zakładaniu bez posiadanego konta.
    Skoro nie masz M. to nie polcaj rozwiazania, ktore nie działa! :)

  • 28. Data: 2010-03-03 14:22:19
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 3 Mar, 12:35, namikk <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko kontaktować się w zakresie produktów,które używasz i posiadasz.

    Myślę, że nia masz racji. "marketing bezpośredni własnych produktów
    lub usług" to chyba na pewno nie "marketin produktów i usług, na które
    osoba zawarła umowę".

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 29. Data: 2010-03-05 19:09:18
    Od: Ralf <g...@g...pl>

    Budzik pisze:
    > Użytkownik MarcinF m...@i...pl ...

    > chodzi o to, ze w Meritum przy zgodzie na przetwarzanie w celach "obsługi"
    > jest rowniez wtracenie o przetwarzaniu w celu marketingowym?
    > Rzeczywiscie jest, ale wiadomo, ze prawnie nieskuteczne. Mam nadzieje, ze
    > nie zaczna mi nic przesyłac. Z drugiej strony pytania o przetwarzanie
    > marketingowe sa tez osobne (bez koniecznoci wyrazenia zgody) wiec moze to
    > jest jakis nieprzemyslany babol?
    >
    > Jak jest w OF - nie pamiętam.

    Jest zasadnicza różnica. Meritum robi to zgodnie z obowiązującym prawem a Open
    Finance nie.
    OF do zawarcia umowy wymaga zgody do przekazania danych osobowych w celach
    marketingowych wielu podmiotom
    z którymi współpracuje. Dziwie się, że do tej pory nikt jeszcze na to nie zareagował.

    --
    pozdrawiam
    Ralf