  • 1. Data: 2002-04-19 09:34:08
    Temat: Poprawność numeru karty płatniczej
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    znalazłem w Sieci algorytm z wagami 2,1,2,1... Do sprawdzania
    poprawności numeru karty płatniczej. Czy to dobry algorytm? Na moich
    kartach się sprawdza, ale ion jest dość prymitywny, bo np. numer
    0000000000000000 traktuje jako OK, bo liczy sumę wag przez cyfry i
    modulo 10 ma być = 0. No i w tym przypadku będzie...

    Poza tym -- czy da się jakoś określić jaka to karta jest? Niby Visa ma
    pierwszą cyfrę 4, ale znalazłem gdzieś opis, że Mastercard ma mieć
    51-55, a moje Maestro z LG ma 67 początek...

    Chciałbym stworzyć w miarę dokładną i porządną procedurę weryfikacji,
    czy macie jakieś pomysły?
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-04-19 09:51:00
    Temat: Re: Poprawność numeru karty płatniczej
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Chciałbym stworzyć w miarę dokładną i porządną procedurę weryfikacji,
    > czy macie jakieś pomysły?
    > --

    Pogadaj z Kojotem, albo poszukaj w sieci juz gotowych programow ;).

    Maciej

    PS AK kiedys zaczal tworzyc baze danych BINow polskich kart, ale AFAIK
    wyniki niw zostaly upublicznione...

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 3. Data: 2002-04-20 12:28:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Apr 19, 2002 at 11:34:08AM +0200, Tristan Alder wrote:

> [...]
    > 0000000000000000 traktuje jako OK, bo liczy sumę wag przez cyfry i
    > modulo 10 ma być = 0. No i w tym przypadku będzie...

    Jest dobry dla visa i epi oraz na pewno dla DC. Niestety dla
    niektorych numerow o innej niz klasyczne dlugosci wynik moze byc zly.

    > Poza tym -- czy da się jakoś określić jaka to karta jest? Niby Visa ma
    > pierwszą cyfrę 4, ale znalazłem gdzieś opis, że Mastercard ma mieć
    > 51-55, a moje Maestro z LG ma 67 początek...

    Wiadomo ze jak 4 to visa, ale jak visa to nie koniecznie 4.

    > Chciałbym stworzyć w miarę dokładną i porządną procedurę weryfikacji,
    > czy macie jakieś pomysły?

    Podpiac sie do switcha u jakiegos aklajera? ;-)

    Wstepnie w/o algorytm dziala dla 90% kart, a chyba dla 99% stosowanych
    w polszcze ;-)

    --

    --w

  • 4. Data: 2002-04-20 18:15:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego 20 Apr 2002 14:28:31 +0200, w...@p...waw.pl (Wojtek
    Piecek) napisałbył:

    >Jest dobry dla visa i epi oraz na pewno dla DC. Niestety dla
    >niektorych numerow o innej niz klasyczne dlugosci wynik moze byc zly.

    A jest jakaś metoda lepsza? Na razie zakładam, że karta ma 16 cyfr...
    Czy są jakieś, co mają inną długość?

    >Wiadomo ze jak 4 to visa, ale jak visa to nie koniecznie 4.

    :-(

    >Podpiac sie do switcha u jakiegos aklajera? ;-)

    A nie ma tego gdzieś ujawnionego? Przecież niektóre strony sobie
    sprawdzają to w locie...

    >Wstepnie w/o algorytm dziala dla 90% kart, a chyba dla 99% stosowanych
    >w polszcze ;-)

    No to dobrze, jeszcze by się przydało rozpoznanie wydawcy... Byłoby
    ładniej...

  • 5. Data: 2002-04-20 18:24:16
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Apr 20, 2002 at 08:15:45PM +0200, Tristan Alder wrote:

    > A jest jakaś metoda lepsza? Na razie zakładam, że karta ma 16 cyfr...
    > Czy są jakieś, co mają inną długość?

    No, np. visa ;-)

    Powaznie - 16 to jest najczesciej uzywana ilosc, ale naprawde nie jedyna.

    Moj DC ma 14 cyfr.

    > A nie ma tego gdzieś ujawnionego? Przecież niektóre strony sobie
    > sprawdzają to w locie...

    Tzn. kto? Bo chcesz zrobic tester do kart, tak miedzy nami mowiac ;-)

    > No to dobrze, jeszcze by się przydało rozpoznanie wydawcy... Byłoby
    > ładniej...

    Na kartach ktos sie chwalil polskim zestawem BINow - robioney
    reversem, wiec nikt sie nie moze przyczepic ;-) . Zestaw BINow tylko
    dla VISA-y ma rozmiar dobrej ksiazki telefonicznej. Dobrej, tj. takiej
    dla Warszawy - A4x(4-5)cm grubosci.

    --

    --w

  • 6. Data: 2002-04-21 08:05:51
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego 20 Apr 2002 20:24:16 +0200, w...@p...waw.pl (Wojtek
    Piecek) napisałbył:

    >Powaznie - 16 to jest najczesciej uzywana ilosc, ale naprawde nie jedyna.
    >Moj DC ma 14 cyfr.

    A jest to gdzieś opisane?

    >Tzn. kto?

    Nie wiem, wydawało mi się, że kiedyś płaciłem i strona rozpoznała.
    Może się mylę...

    >Bo chcesz zrobic tester do kart, tak miedzy nami mowiac ;-)

    Ano chcę. Ku pożytkowi ogólnemu zresztą...

> [...]
    >reversem, wiec nikt sie nie moze przyczepic ;-) . Zestaw BINow tylko
    >dla VISA-y ma rozmiar dobrej ksiazki telefonicznej. Dobrej, tj. takiej

    ?? Jakich BINów? Jakim reversem? Możesz rozwinąć temat, bom od tej
    strony lamer...

  • 7. Data: 2002-04-21 12:46:15
    Od: "tmp99" <t...@p...fm>

> [...]
    > Może się mylę...

    > Ano chcę. Ku pożytkowi ogólnemu zresztą...

    > ?? Jakich BINów? Jakim reversem? Możesz rozwinąć temat, bom od tej

    Algorytm poprawności numeru karty opiera się na wyliczeniu cyfry kontrolnej
    tzw. kodem Luhna (opisane normą ISO 7812-1 Annex B). Numeracja kart
    zdefiniowana jest w tym samym standardzie ISO i wygląda tak:
    pierwsza cyfra: MII (Major Industry Identifier)
    4, 5 - instytucje finansowe o zasięgu międzynarodowym
    6 - instytucje handlowe i bankowe o zasięgu międzynarodowym
    5 i 9 jako druga cyfra - instytucje finansowe o zasięgu krajowym
    9 - instytucje o zasięgu krajowym
    2, 3, 4, 5, 6 cyfra: II (Issuer Identifier)
    identyfikator wydawcy karty
    łącznie 1, 2, 3, 4, 5 i 6 cyfra: IIN (Issuer Identification Number)
    pełny identyfikator wydawcy karty
    następne max. 12 cyfr: IAI (Individual Account Identification)
    id. posiadaczy karty przyznany przez wydawcę
    ostatnia cyfra: CD (check digit)
    cyfra kontrolna

    To tak w skrócie.
    Więcej można znaleźć m.in. tu:
    http://www.kblabs.com/lab/lib/drafts/draft-eastlake-
    card-map-02.txt.html

    --
    t...@p...fm

  • 8. Data: 2002-04-21 13:01:27
    Temat: Re: Poprawność numeru karty płatniczej -sorki za html (długi link)
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "tmp99" <t...@p...fm> wrote in message

    > To tak w skrócie.
    > Więcej można znaleźć m.in. tu:
    > http://www.kblabs.com/lab/lib/drafts/draft-eastlake-
    card-map-02.txt.html

    Lub tu :-))))
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&threadm=9lhc54
    %24htf%241%40news.tpi.pl
    &rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dpl%26scoring%3Dr%26as_dr
    rb%3Dq%26q%3Dtoksyczno%2
    5B6%25E6%2Bgroup%253Apl.biznes.banki%26btnG%3DSzukaj
    %2Bz%2BGoogle

    Kamil
    c...@h...pl

  • 9. Data: 2002-04-21 13:11:02