    From: "tmp99" <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Poprawność numeru karty płatniczej
    Date: Sun, 21 Apr 2002 12:46:15 GMT

    news:3js4cu4ps6suhfo9t3f9mnuuscdq8hrnt6@4ax.com...

    > A jest to gdzieś opisane?

    > Nie wiem, wydawało mi się, że kiedyś płaciłem i strona rozpoznała.
    > Może się mylę...

    > Ano chcę. Ku pożytkowi ogólnemu zresztą...

    > ?? Jakich BINów? Jakim reversem? Możesz rozwinąć temat, bom od tej
    > strony lamer...

    Algorytm poprawności numeru karty opiera się na wyliczeniu cyfry kontrolnej
    tzw. kodem Luhna (opisane normą ISO 7812-1 Annex B). Numeracja kart
    zdefiniowana jest w tym samym standardzie ISO i wygląda tak:
    pierwsza cyfra: MII (Major Industry Identifier)
    4, 5 - instytucje finansowe o zasięgu międzynarodowym
    6 - instytucje handlowe i bankowe o zasięgu międzynarodowym
    5 i 9 jako druga cyfra - instytucje finansowe o zasięgu krajowym
    9 - instytucje o zasięgu krajowym
    2, 3, 4, 5, 6 cyfra: II (Issuer Identifier)
    identyfikator wydawcy karty
    łącznie 1, 2, 3, 4, 5 i 6 cyfra: IIN (Issuer Identification Number)
    pełny identyfikator wydawcy karty
    następne max. 12 cyfr: IAI (Individual Account Identification)
    id. posiadaczy karty przyznany przez wydawcę
    ostatnia cyfra: CD (check digit)
    cyfra kontrolna

    To tak w skrócie.
    Więcej można znaleźć m.in. tu: