    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Poprawność numeru karty płatniczej
    Date: Fri, 19 Apr 2002 11:34:08 +0200

    Witajcie,

    znalazłem w Sieci algorytm z wagami 2,1,2,1... Do sprawdzania
    poprawności numeru karty płatniczej. Czy to dobry algorytm? Na moich
    kartach się sprawdza, ale ion jest dość prymitywny, bo np. numer
    0000000000000000 traktuje jako OK, bo liczy sumę wag przez cyfry i
    modulo 10 ma być = 0. No i w tym przypadku będzie...

    Poza tym -- czy da się jakoś określić jaka to karta jest? Niby Visa ma
    pierwszą cyfrę 4, ale znalazłem gdzieś opis, że Mastercard ma mieć
    51-55, a moje Maestro z LG ma 67 początek...

    Chciałbym stworzyć w miarę dokładną i porządną procedurę weryfikacji,
    czy macie jakieś pomysły?
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)