  • 21. Data: 2002-07-23 06:06:57
    Temat: Re: Polskie karty w USA [dlugie]
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jul 23, 2002 at 02:49:45AM +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Faktem jest, ze to te same lacza, wiec moze wina lezy w innym miejscu?
    > Albo np. przesuniecie czasu gra tu jakas role (ile bylo tych prob?)

    To nie sa te same lacza. Lukas obslugiwany jest przez bzwbk a
    multibank przez polcard. Wiec nie moga to byc _te_same_ lacza.

    --

    --w

  • 22. Data: 2002-07-23 12:31:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > To nie sa te same lacza. Lukas obslugiwany jest przez bzwbk a
    > multibank przez polcard. Wiec nie moga to byc _te_same_ lacza.

    Ale te same lacza sa wykorzystywane do zakupow karta np. Lukasa
    w Polsce, jak i za granica (lacza miedzy VISA i Lukasem, BZWBK czy
    kto to tam jest).
    Naturalnie lacza miedzy VISA i sklepem to inna bajka, ale nie jest
    to wtedy zalezne od karty.

    No chyba ze jakies krajowe karty VISA autoryzowane sa w kraju bezposrednio,
    ale nie slyszalem o takim czyms (acquirer musialby miec pozawierane
    umowy z bankami). Owszem, takie cos robi Polcard, ale ze swoimi kartami.

    Bo to, ze taki np. Euronet ma umowy z roznymi bankami, to jest inna
    sprawa.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 23. Data: 2002-07-23 17:52:57
    Od: d...@o...net (Piotr J. Ochwal)

    Krzysztof Halasa wrote:
    > Ale te same lacza sa wykorzystywane do zakupow karta np. Lukasa
    > w Polsce, jak i za granica (lacza miedzy VISA i Lukasem, BZWBK czy
    > kto to tam jest).

    Niekoniecznie

    > No chyba ze jakies krajowe karty VISA autoryzowane sa w kraju bezposrednio,

    oczywiście. Jeśli wydawca / obsługant*) karty potrafi sam rozliczyć
    transakcję swoją**) kartą bez uciekania się do pomocy VISAnetu, to
    tak.

    > Bo to, ze taki np. Euronet ma umowy z roznymi bankami, to jest inna
    > sprawa.

    Euronet nie jest bankiem. Na czas autoryzacji transakcji bankomatowej
    wydzierżawia swoją sieć bankowi. W przypadku transakcji kartą VISA
    jest to BZWBK.

    *) processor
    **) np. karty mBanku i Polcard, karty Visa Biznes Raiff i Pekao SA,
    karty VC Fortis i ING Bank Sląski itp.
    --
    pjo

  • 24. Data: 2002-07-23 19:19:26
    Od: d...@o...net (Piotr J. Ochwal)

    Krzysztof Halasa wrote:
> [...]
    > Faktem jest, ze to te same lacza, wiec moze wina lezy w innym miejscu?
    > Albo np. przesuniecie czasu gra tu jakas role (ile bylo tych prob?)

    Raczej brak STIPa dla kart VC Lukas Banku. W Multi VC STIP jest na 100%
    --
    pjo