  • 1. Data: 2002-07-16 21:58:55
    Temat: mBank i direct debit
    Od: "quapouchy" <g...@s...pl>

    przestrzegam inne gapy - oni nie maja w ofercie
    direct debit ...

  • 2. Data: 2002-07-17 06:58:41
    Temat: Re: mBank i direct debit
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "quapouchy" <g...@s...pl> napisał w wiadomości
    > przestrzegam inne gapy - oni nie maja w ofercie
    > direct debit ...

    Przecież o tym oficjalnie wiadomo i nie jest to żadna tajemnica.
    Zadzwoniłbyś na infolinie to byś wiedział, że nie ma PZ ale podobno niedługo
    ma być w ofercie.

    Następny, który skusił się w ciemno na konto w banku (mBank), nie wiedząc po
    co mu tak naprawdę te konto, a teraz przestrzega ;-) Co najwyżej mogłęś
    wyrazić swoją opinię, że Tobie brakuje PZ.

    Zadziałała reklama, czy zachęty znajomych i rekomendacje w sieci? ;-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-07-17 07:04:54
    Od: "Leo" <l...@i...pl>

    a cóż to jest ten direct debit - PZ
    chcę tam otworzyc konto i chciałbym wiedzieć

    --

    ____________________
    l...@i...pl

  • 4. Data: 2002-07-17 07:21:56
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Leo" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    > a cóż to jest ten direct debit - PZ
    > chcę tam otworzyc konto i chciałbym wiedzieć

    Jest to upoważnienie banku wierzyciela do pobierania bezpośredni z Twojego
    konta należności za usługi itp. Ty masz tylko zapewnić środki na koncie a
    resztą zrobi bank wierzyciela.
    Załóżmy, że chcesz płacić TPSA lub sieci komórkowej to nie musisz potem
    pamiętać o terminach płatności. W razie czego jako osoba fizyczna masz
    możliwość cofnięcia PZ w ciągu 30dni i kasa wraca na Twoje konto, ale wtedy
    dana płatność traktowana jest jak brak opłaty w terminie.

    Niektóre banki pobierają za PZ opłaty, inne nie.
    Jest to względnie nowa forma płatności w Polsce ale dzięki GSM i TPSA coraz
    więcej ludzie, wie że coś takiego wogóle istnieje

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2002-07-17 07:33:43
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    BUCKS wrote:

    > Jest to względnie nowa forma płatności w Polsce ale dzięki GSM i TPSA
    > coraz więcej ludzie, wie że coś takiego wogóle istnieje

    No jak dzięki TPSA, to dzięki mnie też, bo TPSA wie dzięki mnie ;)
    Wielokrotnie dzwoniłem i edukowałem ich w tej sprawie.
    A tak poważnie, to PZ w TPSA jest wreszcie w Poznaniu i W-wie, ale w
    niewielu innych miejscach w Polsce, więc trochę przesada z tym
    oddawaniem czci TPSA.

  • 6. Data: 2002-07-17 10:39:42
    Od: "JOHNNY" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > BUCKS wrote:

    > A tak poważnie, to PZ w TPSA jest wreszcie w Poznaniu i W-wie, ale w
    > niewielu innych miejscach w Polsce, więc trochę przesada z tym oddawaniem
    czci TPSA.

    W Rzeszowie też jest, już chyba od ok. roku płacę TPSA przez DD (PZ).

    J.

  • 7. Data: 2002-07-17 15:12:33
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > A tak poważnie, to PZ w TPSA jest wreszcie w Poznaniu i W-wie, ale w
    > niewielu innych miejscach w Polsce, więc trochę przesada z tym

    Chodziło o to, że TPSA rozsyłała w maju ulotki swoim klientom zachęcając
    klientów do skorzystania z tej formy płatności, a to że Oni nadal tego nie
    uruchomili i nie wiedzą dokładnie o co w tym chodzi to inna sprawa ale przez
    to wzrasta świadomośc wśród zwykłych ludzi.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2002-07-17 15:34:09
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]
    przez
    > to wzrasta świadomośc wśród zwykłych ludzi.

    Tak w maju TPSA rozsylala ulotki o PZ, a teraz podobno (ja nie dostalem i
    nie wiem czy dostane przed terminem platnosci biezacej faktury) rozsylaja
    listy informujace, ze PZ owszem, ale pozniej :-)))

    Pozdrawiam,
    Witek

  • 9. Data: 2002-07-17 15:42:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 17 Jul 2002 09:21:56 +0200), "BUCKS"
    <b...@u...to.poczta.onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Niektóre banki pobierają za PZ opłaty, inne nie.
    >Jest to względnie nowa forma płatności w Polsce ale dzięki GSM i TPSA coraz
    >więcej ludzie, wie że coś takiego wogóle istnieje

    Czy obsluga tego nie wymaga przypadkiem umowy FIRMA<->BANK? Ja tak
    chciałem płacić za gaz i Gazownia stwierdziła, że musi to być bank, z
    którym mają umowę. TPSA podobnie.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-07-17 17:51:58
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    > Czy obsluga tego nie wymaga przypadkiem umowy FIRMA<->BANK? Ja tak
    > chciałem płacić za gaz i Gazownia stwierdziła, że musi to być bank, z
    > którym mają umowę. TPSA podobnie.

    Najpierw wymagana jest umowa Bank<->Bank inaczej mówiąc wierzyciel (firma) i
    dłużnik (klient) muszą mieć konta w bankach, które podpisały porozumienie o
    PZ i oferują tę usługę.
    Potem jest tak jak piszesz ale mnie jako Kowalskiego ta umowa wogóle nie
    interesuje.