  • 11. Data: 2004-01-05 11:41:28
    Temat: Re: Podpis przy placeniu karta
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "krzysiek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:23b9.000004c3.3ff87125@newsgate.onet.pl...
    > Pilnuj sobie kartę, albo masz....pecha.

    Taka mnie refleksja naszła.
    Kiedyś ludzie trzymali pieniądze w skarpetce, w tajnej
    skrytce w domu, ewentualnie nosili przy sobie.
    Potem wymyślono, że bezpieczniej będzie trzymać
    kasę w banku, bo do domu mogą się włamać, pieniądze
    noszone przy sobie można zgubić.
    A potem wymyślono karty, dzięki którym ma się dostęp
    do pieniędzy trzymanych w banku. Kartę też można
    zgubić, mogą ukraść... - i w ten sposób wróciliśmy
    do punktu wyjścia.
    Czy to wszystko ma w ogóle jakiś sens???

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 12. Data: 2004-01-05 11:44:25
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "kam" <k...@p...onet.plX> wrote in message

    > I podpisuje? Wiesz czym to się może skończyć?

    W teorii, czy w praktyce?
    W teorii zatrzymaniem tej pani, która posługuje się nie swoją
    kartą, oskarżeniem o fałszowanie podpisów...
    W praktyce - zatrzymaniem lub zniszczeniem karty.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 13. Data: 2004-01-05 11:57:53
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl> writes:

> [...]
    > zgubić, mogą ukraść... - i w ten sposób wróciliśmy
    > do punktu wyjścia.
    > Czy to wszystko ma w ogóle jakiś sens???

    Ma. Nikt nie każe Ci trzymać wszystkich pieniędzy przy karcie.

    Troszkę więcej o tym pisałem kiedyś w
    http://www.mk.w.pl/artykuly/karty_niebezpieczenstwa, artykuł
    nie jest całkowicie aktualny ale podstawowe sugestie podtrzymuję.

  • 14. Data: 2004-01-05 16:45:08
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > kartą, oskarżeniem o fałszowanie podpisów...
    > W praktyce - zatrzymaniem lub zniszczeniem karty.

    W teorii, to moja karta i moje pieniądze i to ja decyduję kto z nich może
    korzystać udostępniając tej osobie dodatkowe zbezpieczenie karty czyli pin.
    Dobrze, że chociaż bankomat nie sprawdza kto pobiera.

    W praktyce, masz rację !.
    Przy płatności kartą nie potrzeba pin-u (Inteligo).
    Niech pilnują moich pieniędzy, ale jak pisałem robią to baaaardzo słabo.
    Zostaje mi tylko rezygnacja z osobistego konta i założenie wspólnego - wtedy
    mam-y dwie karty :-(

    Pozdrawiam
    krzysiek

  • 15. Data: 2004-01-05 16:55:36
    Od: "Stasio Podróżnik" <d...@c...gazeta.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W teorii, to moja karta i moje pieniądze i to ja decyduję kto z nich może

    Może pójść to na garb mej czepliwości - Karta należy do banku ,,, kasa do
    Ciebie ;)

    Pozdrawiam
    SP

  • 16. Data: 2004-01-05 19:12:40
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
    > http://www.mk.w.pl/artykuly/karty_niebezpieczenstwa, artykuł
    > nie jest całkowicie aktualny ale podstawowe sugestie podtrzymuję.

    Ale i tak większość użytkowników kart nie zdaje sobie sprawy
    z bardzo wielu rzeczy, więc... w praktyce to nie ma sensu.
    Jako całość, nie jako poszczególne przypadki bardziej świadomych
    użytkowników.

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 17. Data: 2004-01-05 22:37:10
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Artur Czeczko wrote:
    > W teorii, czy w praktyce?
    > W teorii zatrzymaniem tej pani, która posługuje się nie swoją
    > kartą, oskarżeniem o fałszowanie podpisów...

    czasem teoria staje się praktyką... choć trzeba mieć pecha

    > W praktyce - zatrzymaniem lub zniszczeniem karty.

    pewnie tak

    KG

  • 18. Data: 2004-01-06 23:55:28
    Od: Krystek <k...@e...pl_>

    Artur Czeczko napisał:
    [ciach]
> [...]
    > z bardzo wielu rzeczy, więc... w praktyce to nie ma sensu.
    > Jako całość, nie jako poszczególne przypadki bardziej świadomych

    Dlatego niefrasobliwych użytkowników należy pouczać i uczulać na pewne
    sprawy (tak samo pracowników mających kontakt z płacącymi kartami), żeby
    wygoda korzystania z karty nie okazała się obarczona "wpadkami", za
    które potem musimy sami płacić z własnej kieszeni. Jedną z takich metod
    uświadamiających jest formułowanie regulaminów - wtedy wszelkie wpadki
    przy korzystaniu z kart można zrzucić na karb tych, co regulaminów i
    umów nie zwykli czytać i przestrzegać, a tylko roszczą sobie pretensje
    do tego i owego...

    K.

  • 19. Data: 2004-01-07 10:01:37
    Od: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>

    "Krystek" <k...@e...pl_> wrote in message

> [...]
    > wygoda korzystania z karty nie okazała się obarczona "wpadkami", za
    > które potem musimy sami płacić z własnej kieszeni.

    Tylko wszystkich i tak nie pouczymy. A spora część z tych, których pouczymy,
    i tak będzie wiedziała swoje.

> [...]
    > przy korzystaniu z kart można zrzucić na karb tych, co regulaminów i
    > umów nie zwykli czytać i przestrzegać, a tylko roszczą sobie pretensje

    Ludzie nie przepadają za czytaniem i tego też nie zmienimy.
    Czytałem niedawno książkę o projektowaniu interfejsu użytkownika
    w programach i autor tej książki wykazywał, że użytkownikom
    czasem trudność sprawia przeczytanie jednego zdania, na
    które trzeba odpowiedzieć "tak" lub "nie".
    Poza tym dochodzą takie ogólne tendencje, jak coraz mniej
    czytanych książek, coraz więcej oglądania TV, nawet w podręcznikach
    jest coraz mniej tekstu i coraz więcej obrazków. Za jakiś czas ludziom
    czytanie będzie sprawiało sporo więcej trudności, niż nam teraz...

    Pesymistycznie jakoś się zrobiło.
    Niech ktoś coś optymistycznego napisze. :-)

    Albo może nie, bo trochę z tematyki grupy zboczyłem...

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 20. Data: 2004-01-07 17:30:26
    Od: Krystek <k...@e...pl_>

    Artur Czeczko napisał:

    [ciach]
    > Pesymistycznie jakoś się zrobiło.
    > Niech ktoś coś optymistycznego napisze. :-)
    >
    > Albo może nie, bo trochę z tematyki grupy zboczyłem...
    >
    > Pozdrawiam,
    > Artur

    Nie samymi bankami człowiek żyje :-)

    Serdecznie pozdrawiam,