    From: "Artur Czeczko" <n...@e...one.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podpis przy placeniu karta
    Date: Wed, 7 Jan 2004 11:01:37 +0100

    "Krystek" <k...@e...pl_> wrote in message
    news:btfhu9$508$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Dlatego niefrasobliwych użytkowników należy pouczać i uczulać na pewne
    > sprawy (tak samo pracowników mających kontakt z płacącymi kartami), żeby
    > wygoda korzystania z karty nie okazała się obarczona "wpadkami", za
    > które potem musimy sami płacić z własnej kieszeni.

    Tylko wszystkich i tak nie pouczymy. A spora część z tych, których pouczymy,
    i tak będzie wiedziała swoje.

    > Jedną z takich metod
    > uświadamiających jest formułowanie regulaminów - wtedy wszelkie wpadki
    > przy korzystaniu z kart można zrzucić na karb tych, co regulaminów i
    > umów nie zwykli czytać i przestrzegać, a tylko roszczą sobie pretensje
    > do tego i owego...

    Ludzie nie przepadają za czytaniem i tego też nie zmienimy.
    Czytałem niedawno książkę o projektowaniu interfejsu użytkownika
    w programach i autor tej książki wykazywał, że użytkownikom
    czasem trudność sprawia przeczytanie jednego zdania, na
    które trzeba odpowiedzieć "tak" lub "nie".
    Poza tym dochodzą takie ogólne tendencje, jak coraz mniej
    czytanych książek, coraz więcej oglądania TV, nawet w podręcznikach
    jest coraz mniej tekstu i coraz więcej obrazków. Za jakiś czas ludziom
    czytanie będzie sprawiało sporo więcej trudności, niż nam teraz...

    Pesymistycznie jakoś się zrobiło.
    Niech ktoś coś optymistycznego napisze. :-)

    Albo może nie, bo trochę z tematyki grupy zboczyłem...

    Pozdrawiam,
    Artur