  • 1. Data: 2004-01-03 22:08:48
    Temat: Podpis przy placeniu karta
    Od: "Sawinski Piotr" <w...@p...com.pl>

    Dobry wieczor,

    Nauczony doswiadczeniem w placeniu karta i nie sprawdzaniu podpisow w pewnym
    sklepie zrobilem tam dzisiaj dwukrotnie zakupy, placac VE mBanku i podpisujac
    sie XXX (dokladnie 3 krzyzyki). Oczywiscie dwukrotnie Pani to nie przeszkadzalo,
    pomimo ze karte mam podpisana inaczej. Raczej nie chodzi mi o wydane 20 zl, ale
    o to czy istnieje teraz mozliwosc nauczenia obslugi aby sprawdzala podpisy.
    Sugestie slowne juz predzej nie dawaly zadnego skutku.

    Sawinski Piotr

  • 2. Data: 2004-01-03 22:19:33
    Temat: Re: Podpis przy placeniu karta
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    Użytkownik "Sawinski Piotr" <w...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    podpisy.
    > Sugestie slowne juz predzej nie dawaly zadnego skutku.

    Przyjrzyj się kto obsługuje im karty (Polcard, Pekało, eService czy inne
    cuś) i tam pisz skargi. Ew. jeżeli jest to duży supermarket to kierownik kas
    czy jakoś tak.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2004-01-03 22:31:08
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

> [...]
    podpisy.
    > Sugestie slowne juz predzej nie dawaly zadnego skutku.

    Możesz zareklamować te transakcjje jako nie Twoje. Ból polega na
    tym, że wojna wywołana w ten sposób może uderzyć i w Ciebie: Twoim
    obowiązkiem jest podpisanie się w taki sposób, jak na karcie, a ponadto
    każda transakcja wykonana przez Ciebie, bez względu na zgodność podpisu
    na karcie i na slipie, obciąża Ciebie. Wyparcie się jej mogłoby
    spowodować (w skrajnym wypadku) zlożenie zawiadomienia (policja,
    prokuratura) o wyłudzeniu towaru.
    Pozostaje Ci więc tylko złożenie (pisemnie, poleconym - możesz wtedy
    liczyć na konkretną, pisemną odpowiedź) skargi do CA (centrum
    autoryzacyjnego), z którym sklep ma umowę. Wskaż te transakcje (podaj
    ich identyfikatory), opisz jak widząc nieprawidłowe postępowanie
    przyjmującego płatność podpisałeś się celowo niezgodnie ze wzorem na
    karcie, co nie wzbudziło jego (jej) zastrzeżeń. Nie kwestionuj samej
    transakcji.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 4. Data: 2004-01-04 12:22:24
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    wogole cze sprzedawaca jest zobowiazany sprzedzic podpis?
    Jest na to jakis przepis prawny?

    j...@p...pl
    GG: 207344 : ICQ: 7431290

  • 5. Data: 2004-01-04 12:46:11
    Od: "Marek J" <markusjNOSPAM@.interia.pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > wogole cze sprzedawaca jest zobowiazany sprzedzic podpis?
    > Jest na to jakis przepis prawny?

    Umowa między sprzedawcą a centrum autoryzacyjnym.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 6. Data: 2004-01-04 20:01:42
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > o to czy istnieje teraz mozliwosc nauczenia obslugi aby sprawdzala podpisy.
    > Sugestie slowne juz predzej nie dawaly zadnego skutku.

    Żona bardzo często płaci moją kartą i jak do tej pory w większości sklepów
    nikt nie zwrócił na to uwagi, pomimo wyraźnego nadruku na karcie (imię,
    nazwisko)Krzysztof XXXXXX, czytelnego podpisu, itd.
    Dla sklepu ważniejszy jest obrót, niż takie tam duperele.
    Pilnuj sobie kartę, albo masz....pecha.
    Jeżeli chodzi o podpis, to podpisu można się nauczyć, wytrenować. Kasjerki
    niestety nie są grafologami.

    pozdrawiam
    krzysiek

  • 7. Data: 2004-01-04 20:17:54
    Od: "david" <d...@W...poczta.fm>

    > Dla sklepu ważniejszy jest obrót, niż takie tam duperele.
    jak kasjer zapłaci raz lub drugi za tranzakcję osoby która nie była
    uprawniona do posługiwania się kartą to zobaczymy czym się będzie przejmował

    > Pilnuj sobie kartę, albo masz....pecha.
    niestety muszę się zgodzić

    > Jeżeli chodzi o podpis, to podpisu można się nauczyć, wytrenować. Kasjerki
    > niestety nie są grafologami.
    ale odróżnić Krzysia od jego żony potrafią (chyba), u mnie taki numer by nie
    przeszedł, przynajmniej wtedy kiedy ja stoję za kasą

    pozdr
    david

  • 8. Data: 2004-01-04 20:19:08
    Od: "Damian" <...@...pl>

> [...]
    > Pilnuj sobie kartę, albo masz....pecha.
    > Jeżeli chodzi o podpis, to podpisu można się nauczyć, wytrenować. Kasjerki

    z pewnasc nie moze isc do jednego labu, od sprzedawcy wiem, ze mial odwrotny
    przypadek, pan przyszedl z karta zony...
    juz mial nozyczki w reku jak ten maz ublagal zeby tego nie robil a on zaraz
    przywiezie zone, a ze z racji poznej pory to pani przyjechala prawie w
    szlafroku i tak opier.... sprzedawce, ze on zaluje ze poszedl na reke,
    zamiast zniszczyc karte...

    a opowiedzial mi po tym jak ja pomylilem podpisy -rozne karty mam i rozne
    podpisy

  • 9. Data: 2004-01-04 20:42:23
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    > ale odróżnić Krzysia od jego żony potrafią (chyba), u mnie taki numer by nie
    > przeszedł, przynajmniej wtedy kiedy ja stoję za kasą

    I to poza podpisem jest najbardziej charakterystyczny punkt na karcie.
    Mało który kasjer (ka)na to wpada.
    Odnośnie tych nożyczek, hm... nie ma żartów. Nigdy o tym nie myslałem.

    Jednak forma "płatności kartą", to jeszcze kontrowersyjna sprawa.
    Np. zamiast żony - płaci kolega. Imię może pasować, podpis jak już
    pisałem "wyćwiczony"... nie ma mocnych. Kupi wszystko. Zabezpieczenia żadnego
    nie ma.
    Zostaje tylko pilnowanie i jeszcze raz pilnowanie swojej karty !!!.

    krzysiek

  • 10. Data: 2004-01-04 23:41:51
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    krzysiek wrote:
    > Żona bardzo często płaci moją kartą i jak do tej pory w większości sklepów
    > nikt nie zwrócił na to uwagi, pomimo wyraźnego nadruku na karcie (imię,
    > nazwisko)Krzysztof XXXXXX, czytelnego podpisu, itd.

    I podpisuje? Wiesz czym to się może skończyć?

    KG