  • 1. Data: 2003-04-25 06:35:42
    Temat: Podpis posiadacza karty
    Od: "MariuszJ" <m...@d...pl>

    Witam
    Zapraszam do dyskusji co oznacza zwrot jak w temacie na rewersie karty
    płatniczej. Czy mogę wpisać coś dowolnego czy ma to być moje imię, moje
    nazwisko czy też imię plus nazwisko.
    Wątek ten pojawia się z powodu odmowy przyjęcia płatności kartą w jednym z
    warszawskich supermarketów z powodu jak to pani manager się wyraziła: na
    pana karcie widnieje napis a nie podpis. Oczywiście oba "napisy" na karcie i
    na slipie zdaniem pani manager były jednakowe i na moją wyraźną sugestię nie
    chciano sprawdzić mojego dowodu osobistego.

    Pozdr
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-04-25 06:40:25
    Temat: Re: Podpis posiadacza karty
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "MariuszJ" <m...@d...pl> wrote in message
> [...]
    nie
    > chciano sprawdzić mojego dowodu osobistego.

    Podpis to podpis, czyli zwyczajowo to co uzywasz do podpisywania się pod
    dokumentami.
    Może to być nawet parafka.
    Czytelny podpis: to imię i nazwisko napisane twoim charakterem pisma.

    Ja też mam podpis jak pismo techniczne, ale nikt mi z tego powodu nie
    odmówił przyjęcia karty.
    Wniosek: wybierz sobie jakiś chiński znaczek, naucz się kaligrafować i wtedy
    na pewni nikt się nie przyczepi, bo będzie 'ok'.

  • 3. Data: 2003-04-25 08:40:59
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

> [...]
    i wtedy
    > na pewni nikt się nie przyczepi, bo będzie 'ok'.

    Ciekawe... Mnie zdarzyło się coś wręcz odwrotnego. W pewnym
    supermarkecie pani przy kasie stwierdziła, że... uwaga!... podpis na
    karcie ma się nijak do wytłoczonego na karcie nazwiska! "Na karcie
    jest Iksiński, a z podpisu tego nie można wywnioskować". Jednakże po
    moim gromkim wybuchu śmiechu oraz po prośbie, aby wskazała mi
    jakikolwiek przepis, który nakazuje, aby podpis był podobny do
    wytłoczonego na karcie nazwiska zrozumiała, że jednak zagalopowała się
    nieco. Trochę ją może usprawiedliwia fakt, że to był pierwszy dzień
    działalności tego sklepu, a ja byłem pierwszym klientem płacącym
    kartą. A i tak miałem ubaw, bo aż trzy osoby były zaangażowane w to
    moje płacenie i trwało to z 10 minut - kasjerka dała sobie spokój po
    tym jak - zgodnie zresztą z moją sugestią - sprawdziła wszystkie osiem
    możliwości przeciągnięcia karty przez czytnik (jestem sadystą?!) i nic
    nie osiągnęła. Zawołała tą panią "mądrą" od podpisów i też nic -
    pewnie nie ta tez nie wiedziała co robić i czepiła się, by zyskać na
    czasie. Dopiero trzecia odkryła, że kasjerka zamiast klawisza "karta
    kredytowa" wcisnęła "karta klienta" na "kombajnie kasowym". Dalej
    poszło już łatwo, ale co sie ubawiłem za 8.88, to moje!

    Grzexs

  • 4. Data: 2003-04-25 09:09:30
    Od: "Jakub Borkowski" <k...@p...onet.pl>

    "> Zapraszam do dyskusji co oznacza zwrot jak w temacie na rewersie karty
    > płatniczej. Czy mogę wpisać coś dowolnego czy ma to być moje imię, moje
    > nazwisko czy też imię plus nazwisko.

    ostatnio coraz czesciej mi sie przytrafia ze kasjer w ogole nie sprawdza czy
    moj podpis na kwitku jest taki sam jak na karcie, pare razy podpisalem sie
    zupelnie inazcej niz na karcie, czasami zwlaszcza jak place za granica to po
    prostu pisze cokolwiek, czy oni moga miec pozniej trudnosci ze sciagnieciem
    kasy z mojego konta jak tak podpisane?

    pzdr
    kuba

  • 5. Data: 2003-04-25 11:30:42
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <g...@n...pl>

> [...]
    to po
    > prostu pisze cokolwiek, czy oni moga miec pozniej trudnosci ze

    Ja dopisałem tipa płacąc w barze MC z PKO BP SA i obciążyli mi bez
    dopisanej kwoty. Może dla tego, że płacąc byłem już kompletnie pijany i
    koślawo to napisałem. Może dla tego, że w PKO BP należy zostawić wzór
    podpisu jaki będzie na karcie i to czytelny, a ja o tym zapomniałem i
    podpisałem się nieczytelnie na karcie więc i w sklepach podpisuję sie
    tak jak na karcie.

  • 6. Data: 2003-04-28 19:42:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Jakub Borkowski" <k...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > prostu pisze cokolwiek, czy oni moga miec pozniej trudnosci ze sciagnieciem

    Nie.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator