  • 1. Data: 2003-04-24 19:24:03
    Temat: pare groszy i ulokowanie ich
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Czesc.
    Czy warto inwestowac np 2000 zl w obligacje badz papiery wartosciowe lub cos
    w tym stylu?. Jak najrozsadniej jest je ulokowac ?? Dzieki za wszelkie
    wskazowki bo w sprawach finansery to ja oczywiscie tylko moge sluchac porad
    :)
    Hej

    --
    Remek www.remig.cad.pl

  • 2. Data: 2003-04-24 19:39:18
    Temat: Re: pare groszy i ulokowanie ich
    Od: "jerzyk" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w tym stylu?. Jak najrozsadniej jest je ulokowac ?? Dzieki za wszelkie
    > wskazowki bo w sprawach finansery to ja oczywiscie tylko moge sluchac

    Oceń sam!
    Jaka akceptujesz stratę????
    Jeśli żadną, to w mbanku dostaniesz najwyżej p.a.5% czyli około 100 zł.
    http://www.mbank.com.pl/
    W którymś z najlepszych funduszy obligacyjno pieniężnych (np SEB2) dwa razy
    tyle czyli około 200 złotych rocznie.
    http://tfi.hoga.pl/tfi_stopy.asp
    Jednak dla tak małych kwot najlepiej zainwestuj w siebie: naucz się czegoś,
    kup badyle i sprzedaj na targowisku....itd

    Jak jesteś ryzykant zagraj w loterię fantową , totolotka czy pokera z
    kolegami

  • 3. Data: 2003-04-24 19:41:18
    Od: "jerzyk" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzyk" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    nie zapomnij o podatkach :-)

  • 4. Data: 2003-04-24 19:43:55
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

> [...]
    > w tym stylu?. Jak najrozsadniej jest je ulokowac ?? Dzieki za wszelkie
    > wskazowki bo w sprawach finansery to ja oczywiscie tylko moge sluchac

    Lokata w banku - aktualnie max 6% p.a.
    Najlepszy z obligacyjnych funduszy inwestycyjnych - 17% p.a. - za ostatnie
    12 m-cy, z tym, że na pewno stopa zwroty w najbliższych 12 m-cach nie będzie
    taka korzystna i raczej osiągnie nie więcej niż 10-12% (wariant
    huraoptymistyczny).
    Przypuśćmy zatem, że różnica między lokatą w banku a najlepszym z funduszy
    (nikt nie wie - który to będzie fundusz) wyniesie 5-6 p.p.
    6% z 2000zł = 120 zł - podatek Belki = 96 zł.
    Jak będziesz miał cholerne szczęście i na rok powierzysz swoje pieniądze
    najlepszemu z funduszy inwestujących w obligacje, bądź sam będziesz aktywnie
    spekulował obligacjami to przy super szczęściu będziesz do przodu o
    maksymalnie 100 zł względem najlepszej lokaty bankowej.
    Sam odpowiedz sobie czy warto ;-)

    Ja powiem, że warto ;-) Nauczysz się czegoś o oszczędzaniu - raczej (99%
    pewności) nie stracisz a zarobisz (60% prawdopodobieństwa) lepiej niż na
    lokacie w banku. Oczywiście zakładam, że wybierzesz fundusz obligacji, który
    nie pobiera opłat manipulacyjnych, czyli np. skorzystasz z pośrednictwa
    mBanku.

    RJCz

  • 5. Data: 2003-04-24 19:49:09
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

> [...]
    > tyle czyli około 200 złotych rocznie.
    > http://tfi.hoga.pl/tfi_stopy.asp

    > Jednak dla tak małych kwot najlepiej zainwestuj w siebie: naucz się

    A jak kwota jest wtedy oplacalna ?Od jakie wielkosci sie zaczyna oplacac
    inwestowanie? O SEB i innych slyszalem ze to sa dlugoterminowe
    inwestycje.Chyba trzeba wiedziec kiedy sie wycofac ?

    --
    Remek www.remig.cad.pl

  • 6. Data: 2003-04-24 20:02:58
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Remek wrote:

    > A jak kwota jest wtedy oplacalna ?Od jakie wielkosci sie zaczyna
    > oplacac inwestowanie? O SEB i innych slyszalem ze to sa
    > dlugoterminowe inwestycje.Chyba trzeba wiedziec kiedy sie wycofac ?

    Eeee widzę, że Cię tu straszą wszyscy ;) Na Twoim miejscu otworzyłabym konto
    w mbanku i poprzez SFI wrzuciła te 2k PLN w SEB2 np. Ten fundusz jest dosyć
    stabilny i powininien dać więcej niż emax. Ewentualnie jak Cię nie
    przestraszą wahania notowań to w GTFI OS. Najlepiej poczytaj tutaj:
    www.mbank.com.pl i tutaj www.fundusze.mbank.com.pl

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 7. Data: 2003-04-24 20:22:26
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@w...pl>

    "Glenn" <g...@g...pl> napisała w wiadomości
    > Eeee widzę, że Cię tu straszą wszyscy ;) Na Twoim miejscu otworzyłabym
    konto
    > w mbanku i poprzez SFI wrzuciła te 2k PLN w SEB2 np.

    Ja nie straszę i popieram! ;-)

    > Najlepiej poczytaj tutaj:
    > www.mbank.com.pl i tutaj www.fundusze.mbank.com.pl

    A jeszcze lepiej zapuść sobie wykresy na www.fundusze.mbank.com.pl i
    porównaj sobie wyniki kilku funduszy GTFI-OS, SEB-2 i SKARBIEC-Obligacja i
    porównaj z mBank-eMax

    RJCz

  • 8. Data: 2003-04-25 08:52:46
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > A jak kwota jest wtedy oplacalna ?Od jakie wielkosci sie zaczyna oplacac
    > inwestowanie? O SEB i innych slyszalem ze to sa dlugoterminowe
    > inwestycje.Chyba trzeba wiedziec kiedy sie wycofac ?

    To zależy od indywidualnego podejścia.
    Inwestowanie {śmieszne słowo w kontekście lokaty bankowej czy gry giełdowej}
    wg mnie opłaca się od sumy zbliżonej do rocznego dochodu.
    Dla jednego będzie to tysiąc dla innego miliard
    Wszystko mniejsze to najwyżej oszczędzanie.
    Prawdziwe inwestowanie jest wtedy gdy kupujesz jakiś towar, przerabiasz,
    odsprzedajesz dalej z dodatnią marżą.
    Takie inwestowanie możesz zrobić nawet od znikomych kwot.
    Jednak przy prawdziwym inwestowaniu zawsze jest ryzyko strat.
    SEB2 jest obecnie jednym z najstabilniejszych. Przyrasta codziennie.
    GTFI, DWS, ING, PKO i inni poprzedni liderzy funduszy obligacyjnych potrafią
    tracić tygodniami.
    Aktualna polityka rządu musi doprowadzić do spadku rentowności nowych
    obligacji, a GTFI ma najbardziej ryzykowny portfel.

  • 9. Data: 2003-04-26 10:21:47
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Ok. Ale jakie sa zasady przy inwestycjach(:)) krotkoterminowych. Kiedy jest
    najlepiej wycofac pieniadze ??? Czym sie sugerowac , Notowaniami spadkami
    etc.
    Jaki minimalne i maksymalne kwoty(w granicach rozsadku) nalezy przeznaczac
    na takie inwestycje ???
    Pytam bo to jak na rzie dla mnie CZARNA MAGIA.
    Dzieki

    --
    Remek www.remig.cad.pl