  • 11. Data: 2007-05-09 22:39:46
    Temat: Re: Platnosci KK w sklepie ciag dalszy - rozne opinie prawnikow
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:f1teag$5oh$1@inews.gazeta.pl...

    >(...) ze karta moge placic powyzej 5 zl :)

    No i w sumie bardzo slusznie ;-D
    Platnosc karta w malym sklepie to zajecie kasy (polaczenie telefoniczne) i
    koszt (owszem, groszowy w sensie % od 5 PLN ale oplata za impuls
    telefoniczny jest tez kosztem). Szybsze i o wiele tansze jest zaplacenie 5
    PLN gotowkowo. Chociaz na miesjcu sklepu bym sie za bardzo nie upieral
    ;-)) - w sumie kasjerki znaja wiekszosc stalych klientow i sadze, ze tym
    klientom mozna zapomniec brak przekroczenia "limitu" (zasadniczo jako staly
    klient bym w razie braku takiej mozliwosci zmienil sklep - oczywiscie to
    jest mozliwie jak jest inny sklep do wyboru ;-)) ).

    Belin (w rozrywkowym nastroju w kwestii sklepow)

  • 12. Data: 2007-05-09 22:45:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "ra9om1ak" <r...@o...pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > W archiwum grupy mozna odnalezc link do pliku doc, w ktorym urzednik z
    > UOKiK twierdzi, iz limit platnosci to sprawa indywidualna wlasciciela
    > sklepu.
    >
    > Prosze - odpowiedzi udzielila Pani Izabela Dąbrowska Prawnik Federacji
    > Konsumentów Krajowa Rada

    Ile razy słyszę lub czytam coś z federacji konsumentów to za każdym razem są
    to jakieś bzdury.

  • 13. Data: 2007-05-10 04:46:01
    Od: "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl>

    Użytkownik "Belin" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Szymon" <vivacity@wytnij_epf.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Od jakiej? Informacji przy kasie nie widzialem a i problemow tez nie
    mialem.

    Przy kasie nie - w informacji u mnie stoi. Jest to bodaj >5zl.

  • 14. Data: 2007-05-10 05:45:47
    Temat: Re: Platnosci KK w sklepie ciag dalszy - rozne opinie prawnikow[OT]
    Od: WG <n...@e...invalid>

    Dnia Wed, 9 May 2007 22:48:27 +0100, ra9om1ak napisał(a):

    > konsumentów z tytułu jakiś dziwnych opłat.

    Nie wierzyłbym komuś, kto w oficjalnej korespondencji sadzi ortografy. Aż
    dziw, że kilku trendy apostrof'ów nie użyto.

    Wojtek

  • 15. Data: 2007-05-10 07:31:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 09 May 2007 23:08:31 +0200, Szymon napisał(a):

    > A czy w ogóle sprzedawca ma obowiązek sprzedawać tak czy inaczej towar?

    Tak. Ma taki obowiązek.

    > Wydaje mi się, że tu panuje duża swoboda... Tak jak w marketach niektóre
    > tanie towary można nabyć tylko do pewnej wartości (patrz nawet cena wody
    > latem)... Zatem jeśli sprzedawca ma prawo odmówić sprzedaży towaru pow.
    > iluś tam sztuk to czemu nie miałbym odmówić płatności kartą poniżej X
    > złotych.

    Nie ma prawa odmówić sprzedaży powyżej iluś sztuk. Tak się tylko niektórym
    wydaje, że jeśli napiszą coś takiego na kartce to będzie to obowiązywało
    klientów. Ja w wypadku takiej odmowy proponuję od razu wzywać policję.

    > Na tej samej zasadzie niektóre firmy w ogóle nie honorują kart,
    > albo

    A to ich sprawa. Nie ma w Polsce prawa nakazującego przyjmowane opłat
    kartą.

    > jedyną możliwą zapłata jest przelew na konto, a nie gotówka...

    "Prawnym środkiem płatniczym w Polsce są ...." i mają obowiązek przejąć
    zapłatę gotówką. Z wyjątkiem wypadku gdy ustawa tego zabrania (np
    płatności między firmmami powyżej 15k EUR)

  • 16. Data: 2007-05-10 10:58:49
    Od: "xviper" <v...@o...pl>

    > Ale to jest troche odpowiedź nie na temat.
    > Stosuje sie do sytuacji, gdy jest na wystwie cena X,
    > ty wybierasz towar, wyjmujesz kartę i wtedy kasjer Ci mówi, "aaa to
    > będzie +2%"

    to sie tez da obejsc. Kiedys cwiczylem to w pewnej hurtowni budowlanej. Robi
    sie to tak: platnosc gotowka: rabat 15%, platnosc karta rabat 13% i nikt sie
    nie ma do czego przyczepic rabaty to indywidualna negocjacja sprzedawcy i
    klienta. Dziwie sie ze sklepy nie stosuja: "rabatu przy platnosci gotowka
    2%" bo wtedy nikt by nie mogl sie doczepic wyzszych cen za platnosci karta.

  • 17. Data: 2007-05-10 12:47:12
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    >Dziwie sie ze sklepy nie stosuja: "rabatu przy platnosci gotowka
    >2%" bo wtedy nikt by nie mogl sie doczepic wyzszych cen za platnosci
    >karta.

    mądre sklepy stosują np. www.znak.pl

    pozdr.
    RobertS

  • 18. Data: 2007-05-10 14:05:52
    Od: "Ar" <a...@j...pu>

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dzis dostalem drugiego maila z Federacji Konsumentow.
    >
    > Brzmi on tak:
    >
    > Szanowny Panie,
    > Nie zgadzam się z opinią UOKiK. Ponieważ, czy pan też otrzymał pismo nie
    > podpisane? Jeżeli tak, uprzejmie proszę o wskazanie personaliów osoby,
    > która je podpisała.
    >
    > Z poważaniem-
    > Izabela Dąbrowska
    > Prawnik Federacji Konsumentów

    Nie zgadzam się z panią prawnik.Ponieważ, czy pan też w sandałach?

    Pozdr..
    Ar

  • 19. Data: 2007-05-10 15:00:48
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

[...]

    tel. 0 (22) 826 72 94

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 20. Data: 2007-05-10 15:32:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 10 May 2007 12:58:49 +0200, xviper napisał(a):
    [...]
> [...]
    > sprzedawcy i klienta. Dziwie sie ze sklepy nie stosuja: "rabatu przy
    > platnosci gotowka 2%" bo wtedy nikt by nie mogl sie doczepic wyzszych

    Wtedy cena 14.99 stałaby się 15.29, co już nie wygląda tak atrakcyjnie :)

    p. m.