eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPlatnosc zagraniczna przelewem z kantoru a zwrot towaru. › Re: Platnosc zagraniczna przelewem z kantoru a zwrot towaru.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed8.news.xs4all.nl!news-out.netn
    ews.com!news.alt.net!fdc3.netnews.com!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlne
    d.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <60e6e762$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <scf3gt$ou8$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <60f16a19$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Platnosc zagraniczna przelewem z kantoru a zwrot towaru.
    Date: Fri, 16 Jul 2021 18:36:22 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <60f16a19$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 25
    Message-ID: <60f1b587$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 185.192.243.253
    X-Trace: 1626453383 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 499 185.192.243.253:57020
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2340
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:657722
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 16.07.2021 o 13:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pytanie:
    > Na którym dokumencie potwierdzenia transakcji przekazu euro za granicę
    > kantor podaje swój numer rachunku?

    Na pewno jest on na przelewie. W opisanym wypadku w skrócie i
    uproszczeniu problem jest - moim zdaniem - następujący.

    Pytający kupił za granicą towar w EURO, ale nie miał rachunku bankowego
    w tej walucie. Kupił więc za złotówki EURO w kantorze. Pytający przelał
    złotówki do kantoru, zaś kantor przelał środki na wskazany przez niego
    rachunek w EURO. Teoretycznie kantor "myślał", ze to rachunek
    kupującego, ale wiele osób tak robi i chyba nikt z tego powodu kłopotu
    nikomu nie robi. Problem się zrodził przy transakcji zwrotnej.

    Sprzedający w odpowiedzi na zwrot towaru zwróci środki na rachunek
    kantoru, bo z niego dostał środki. Pół biedy, jakby je tam przelał
    wskazując, że chce kupić złotówki i je dostać na rachjunek bankowy -
    wskazując rachunek pytającego. Wówczas tylko pozostałby problem w
    kosztach tych dwóch przewalutowań. Ale pewnie sprzedający nie ma
    pojęcia, że środki poszły nie z konta kupującego.


    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1