  • 11. Data: 2021-07-18 12:31:28
    Temat: Re: Platnosc zagraniczna przelewem z kantoru a zwrot towaru.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2021 o 17:49, Dawid Rutkowski pisze:

    > Musieć być nie musi, ale może. Wg mnie taki kantor bez
    > spersonalizowanego konta to dziecinada - przecież nawet we wspólnocie
    > mieszkaniowej mam osobny numer konta (kiedyś był jeden, a że w bloku
    > 3 rodziny Rutkowskich, to raz moją wpłatę zaksięgowali komu innemu, i
    > raz też czyjąś zaksięgowali mnie ;). I takie wspólne konto może
    > ułatwiać pranie kasy. Póki co jest wybór, i może to i dobrze, bo
    > dzięki temu kantory bankowe nie podnoszą spreadów. Ale ja bym z
    > takiego wynalazku nie skorzystał.

    Tylko we wspólnocie mieszkaniowej macie stałą ilość klientów, a kantor
    często każdego klienta innego. Taki drobiazg :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-07-18 12:34:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2021 o 18:51, ąćęłńóśźż pisze:

    > "Otrzymaliśmy zwrot na taką kwotę od ..... w dniu ..... niemniej
    > jednak z uwagi na brak danych nie mieliśmy możliwości zaksięgowania
    > tego zwrotu do konkretnej transakcji. Wykonaliśmy przelew zwrotny w
    > dniu .....". Nie widać, czy sklep w polu beneficjenta podał dane
    > kupującego (z zamówienia/rachunku/faktury/danych do wysyłki).

    Jakby zwrócił, to pół biedy. Ale równie dobrze może niezidentyfikowane
    leżeć na ich rachunku. Sklep będzie przekonany, że zwrócił środki.
    Kupujący ich nie otrzyma. Wobec różnic kursowych oraz kosztów
    przewalutowań, to nawet trudno to po kwocie szukać w wyciągu :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2021-07-18 13:02:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 18 lipca 2021 o 12:32:06 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

    > Tylko we wspólnocie mieszkaniowej macie stałą ilość klientów, a kantor
    > często każdego klienta innego. Taki drobiazg :-)

    Wcale nie stałą, bo jak ktoś kupuje mieszkanie (średnie tempo póki co ok. 1,5% na
    rok) to dostaje nowy numer konta.
    Fluktuacja zdecydowanie mniejsza niż w kantorze, ale komputery powinny sobie z tym
    poradzić.
    Bo przecież to nie są klienci anonimowi, muszą się zarejestrować i zweryfikować.
    Chyba że jest jak w citku - automatyczne księgowanie włacza się dopiero następnego
    dnia po założeniu konta - a ja robiłem przelewy już w dniu założenia konta i było
    śmieszno-strasznie.

  • 14. Data: 2021-07-18 13:06:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 18 lipca 2021 o 12:34:30 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > Kupujący ich nie otrzyma. Wobec różnic kursowych oraz kosztów
    > przewalutowań, to nawet trudno to po kwocie szukać w wyciągu :-)

    Z tych cytatów póki co wynika, że kantor zwrócił kasę (otrzymaną ze zwrotu) do
    sklepu.
    Różnić kursowych być nie powinno.
    I widać, że klient nie ma ani "własnego" konta w euro ani nawet w PLN.
    Ale co jest prawdą i gdzie naprawdę jest kasa?
    Oj, narobił se ten klient, ciekawe, czy suma duża?

  • 15. Data: 2021-07-18 14:03:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Bo przecież to nie są klienci anonimowi, muszą się zarejestrować i zweryfikować.

    Weryfikują po tytułach przelewów. Przy wielu klientach może to być dobry
    sposób, tylko właśnie są problemy, jak ktoś takim rachunkiem z kantoru
    próbuje się posługiwać, jak swoim.

    --
    Robert Tomasik

  • 16. Data: 2021-07-19 09:55:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...

> [...]
    >(kiedyś był jeden, a że w bloku 3 rodziny >Rutkowskich, to raz moją
    >wpłatę zaksięgowali komu innemu, i raz też czyjąś zaksięgowali mnie

    Rodzinny blok? Bo na przypadek to cos za duzo :-)
    A ja znam SM w Warszawie, ktora sie tego do tej pory nie dorobila.

    Ale wrocmy do kantoru ... normalnie, czy przy przelewaniu na wlasne
    konto, to jakie ma znaczenie, czy to z osobnego konta, czy z jednego
    kantorowego?
    A kantor sugeruje, zeby placic zagranicznym sklepom wprost z kantoru?

    >I takie wspólne konto może ułatwiać pranie kasy.

    Hm, a nie ma wspolnego konta za tym jednym?

    No i jeszcze jak wtey zrobic, gdy klient A kupuje od klienta B walute.
    Klient B mial w banku X, przelal do kantoru ... moze w banku Z, a moze
    w X,
    klient A ma w banku Y i przelew z kantotu chce do Y

    >Póki co jest wybór, i może to i dobrze, bo dzięki temu kantory
    >bankowe nie podnoszą spreadów.
    >Ale ja bym z takiego wynalazku nie skorzystał.

    Z internetowego kantoru/gieldy, czy z takiego, ktory nie ma osobnych
    subkont?

    J.