  • 1. Data: 2003-11-05 12:01:15
    Temat: Płacenie AmEx'em w Poznaniu - mini raport :-)
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    Jako, że od 2 tygodni stałem się szczęśliwym posiadaczem Amexa (brakuje mi DC do
    kompletu :-))),
    toteż starałem się wiekszość ostatnich wydatków realizować za jej pomocą.

    Oto wyniki moich bojów na ternie miasta Poznania w ostatnich dniach:

    1. * Piotr i Paweł (bardzo fajne sklepy znane dobrze Poznaniakom) - ul. Gronowa -
    porażka - karty nie przyjmują, VC sobie
    poradziła :-)

    2. * Apteka Przy Grobli - ul. Garbary - 9,50 - bez autoryzacji

    3. * Sklep Samuraj z artykulami karate i takimi tam ;-) - 36,50 - polcardowa naklejka
    laczona
    z Amexem - mimo tego blad o nieznanej karcie - czyli naklejki laczone niz nie
    znacza...

    4. * Hypernova ul. Szwedzka - 29,58 - bez autoryzacji
    5. * MediaMarkt - 59,99 - autoryzacja (bardzo krotka) - co ciekawe w blokadach az do
    rozliczenia figurowala kwota 59,59 :-)

    6. * Piotr i Paweł - ul. Promienista - 23,04 w spisie punktów od Millennium wynika,
    że akceptuja ale chyba łacznie ze 3 kasy na
    cały sklep... przy kasie nie dałem za wygraną i kasjerka poszła do stoiska z
    alkoholami i się udało. Z autoryzacja Przy stoisku
    z ciastkami znowu Amex nie dzialal... VC poszla raz-dwa. Co ciekawe mimo duzej
    kolejki ludzie za mna
    nie burzyli sie, ze kartami mi sie zachciewa placic 8 zl ale ze, co to ma byc, ze
    karty przyjmuja a tu cos nie dziala :-)
    Widocznie inny typ klientow w PiP :-)

    7. * Stacja paliw JET - 108,70 - bez autoryzacji :-)

    8. * Albert - 5,58, 12,08 :-))) - oba bez autoryzacji

    9. * Jeden z butików odzieżowych w Panoramie ul. Górczyńska - mimo wielkiej nalepki
    Amexa zapłacić się nie udało, ale chyba w
    ogóle było coś nie tak z terminalem bo nie chciał się
    w ogóle łączyć. VC przesła bez autoryzacji (119 zl - POS PekaoSA) W ogole w Panoramie
    nie moge sie polapac czemu kazdy ma tam
    inne centrum - jest eService, BZWBK, PekaoSA i BZWBK!

    10. * Księgarnia Arsenał ul. Dąbrowskiego - 10,30 - bez autoryzacji

    11. * Apteka Vitafarm - 28 Czerwca - 24,85 - z autoryzacja ale w podgladzie nie było
    blokady

    12. * Renault AutoCompol - nie przyjmują Amexa :-(...

    13. * Renault Antoninek Serwis - 94,05 - z autoryzacja

    14. * Apteka Centralna - 11,55, 23,09 - raz z autoryzacja a raz bez

    15. * Empik - 7,50 - w terminalu BZWBK nie przeszło, w Polcardzie owszem - bez
    autoryzacji

    16. * Polkomtel (PlusGSM) ul. Swięty Marcin - 275,86 zl - niby z autoryzacją ale w
    podglądzie karty nie było żadnej blokady,
    pojawiła się po 4 dniach jako transakcja wykonana

    17. * Tesco (dawny Hit na Os.Chrobrego) - 34,26 - bez autoryzacji - karta była
    ogładana ze wszystkich stron ale pani sobie
    poradziła :-)

    Tak więc summa sumarum - ilość punktów nie jest wcale mała, niedawno doszedł właśnie
    Mediamarkt. Są stacje paliw, jest Empik,
    Hypernova, Albert, Tesco, Auchan, cała sieć Społem, większość Aptek, większość
    księgarni, Pizza Hut i dużo innej gastronomi
    (choć brakuje mi Sphinxa!). Ubolewa tylko nad wątpliwą możliwością płacenia w Piotrze
    i Pawle, brakiem Reala (i reszty z MetroAG
    poza MM) i nad tym, iż kiedy już widzę nalepkę Amexa wcale nie jest pewne, że uda mi
    się zapłacić...

    W każdym razie jako karta uzupełniająca bardzo fajna sprawa - około połowa
    transakcji, także na większe sumy bez autoryzacji no
    i fajny wygląd :-)

    Jeżeli wiecie o jakiejś sieci w której od niedawna można płacić Amexem podzielcie się
    info :-)

    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 2. Data: 2003-11-05 13:03:36
    Temat: Re: Płacenie AmEx'em w Poznaniu - mini raport :-)
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli wiecie o jakiejś sieci w której od niedawna można płacić Amexem
    podzielcie się info :-)

    np Rossmann

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2003-11-05 13:33:34
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > podzielcie się info :-)
    > >
    > np Rossmann

    Jakoś nie korzystam, perfumy zawsze z tax-free :-) a inne kosmetyki to
    po marketach kupuje.

    Na bieżąco jeszcze z dzisiaj - 2xEmpik - 40,84 i 19,85 - oba bez
    autoryzacji.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 4. Data: 2003-11-05 13:56:23
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > Na bieżąco jeszcze z dzisiaj - 2xEmpik - 40,84 i 19,85 - oba bez
    > autoryzacji.

    Az przeliczylem slipy - od poczatku roku 85 transakcji z czego 18
    autoryzowanych. W terminalach BZWBK i eService wszytskie. W PolCardowskich i
    Pekao nieliczne.

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2003-11-05 17:24:31
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl>

    Użytkownik "Wilczek"
    > 5. * MediaMarkt - 59,99 - autoryzacja (bardzo krotka) - co ciekawe w blokadach
    az do rozliczenia figurowala kwota 59,59 :-)

    chodzi mi o podgląd karty czyli blokad i operacji - w ktorym banku ?
    nie mam żadnego Amexa ale jesli jest z podglądem to warto się zastanowić
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-11-05 19:39:30
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_go2.pl> napisał w wiadomości

    > chodzi mi o podgląd karty czyli blokad i operacji - w ktorym banku ?
    > nie mam żadnego Amexa ale jesli jest z podglądem to warto się zastanowić

    Millennium

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2003-11-05 22:14:38
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > chodzi mi o podgląd karty czyli blokad i operacji - w ktorym banku ?

    Millennium, bo innego Amexa w zlotowkach nie ma :-)
    Podlag operacji jes kompletny i calkiem czytelny - kiedy, gdzie i za ile.
    Co do blokad to podana jest tylko suma wszystkich transkacji, ktore do
    tej pory jeszcze nie zostaly zrealizowane (choc to i tak bez wiekszego
    znacznia bo gro jest nieautoryzowanych a czesc mimo autoryzacji i tak
    nie widnieje w blokadach. Musialbym sprawdzic dokladnie ale wydaje mi
    sie, ze te transkacje, ktore sa "autoryzowane ale nie zablokowane" to
    operacje w POS'ach BZWBK, ktory znany jest z tzw. 'fake auth.'. Np. dla
    VC zawsze mam autoryzowana transakcje w Kinepolis (taki multipleks)
    a nigdy operacji nie ma w blokadach.

    > nie mam żadnego Amexa ale jesli jest z podglądem to warto się zastanowić

    Pewnie, jest fajowy :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 8. Data: 2003-11-05 23:02:48
    Od: "sas" <s...@p...pl>

> [...]
    >operacje w POS'ach BZWBK, ktory znany jest z tzw. 'fake auth.'. Np. dla
    >VC zawsze mam autoryzowana transakcje w Kinepolis (taki multipleks)

    Wszystko byłoby fajnie, gdyby kartę tę akceptowało sporo punktów w swoich
    POS'ach. Tym czasem bardzo niewiele akceptuje tę kartę. Znam jeden punkt,
    który zawsze chętniej przyjmuje karte niż gotówkę, co jest rzadkością na
    naszym rynku. To adres www.doss.com.pl Tam mozna płacić nawet AMEX'em! Miłe.
    Pozdrowienia dla wszystkich "Amex-uzytkowników"
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 9. Data: 2003-11-07 18:26:04
    Od: "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sas" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Sa jeszcze inne AmEx-y złotówkowe, ale są to karty korporacyjne -
    przyznawane w firmach do realizowania wydatków służbowych. Sprzedawane są
    przez własną sieć sprzedaży AmEx.

  • 10. Data: 2003-11-07 18:27:06
    Od: "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaKi" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Wilczek" <w...@k...pl> napisał w wiadomości

    > podzielcie się info :-)

    od dzisiaj AmEx powinien chodzić na wszystkich stacjach BP (też byłych
    stacjach Aral).