    From: "Wilczek" <w...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Płacenie AmEx'em w Poznaniu - mini raport :-)
    Date: Wed, 5 Nov 2003 13:01:15 +0100

    Jako, że od 2 tygodni stałem się szczęśliwym posiadaczem Amexa (brakuje mi DC do
    kompletu :-))),
    toteż starałem się wiekszość ostatnich wydatków realizować za jej pomocą.

    Oto wyniki moich bojów na ternie miasta Poznania w ostatnich dniach:

    1. * Piotr i Paweł (bardzo fajne sklepy znane dobrze Poznaniakom) - ul. Gronowa -
    porażka - karty nie przyjmują, VC sobie
    poradziła :-)

    2. * Apteka Przy Grobli - ul. Garbary - 9,50 - bez autoryzacji

    3. * Sklep Samuraj z artykulami karate i takimi tam ;-) - 36,50 - polcardowa naklejka
    laczona
    z Amexem - mimo tego blad o nieznanej karcie - czyli naklejki laczone niz nie
    znacza...

    4. * Hypernova ul. Szwedzka - 29,58 - bez autoryzacji
    5. * MediaMarkt - 59,99 - autoryzacja (bardzo krotka) - co ciekawe w blokadach az do
    rozliczenia figurowala kwota 59,59 :-)

    6. * Piotr i Paweł - ul. Promienista - 23,04 w spisie punktów od Millennium wynika,
    że akceptuja ale chyba łacznie ze 3 kasy na
    cały sklep... przy kasie nie dałem za wygraną i kasjerka poszła do stoiska z
    alkoholami i się udało. Z autoryzacja Przy stoisku
    z ciastkami znowu Amex nie dzialal... VC poszla raz-dwa. Co ciekawe mimo duzej
    kolejki ludzie za mna
    nie burzyli sie, ze kartami mi sie zachciewa placic 8 zl ale ze, co to ma byc, ze
    karty przyjmuja a tu cos nie dziala :-)
    Widocznie inny typ klientow w PiP :-)

    7. * Stacja paliw JET - 108,70 - bez autoryzacji :-)

    8. * Albert - 5,58, 12,08 :-))) - oba bez autoryzacji

    9. * Jeden z butików odzieżowych w Panoramie ul. Górczyńska - mimo wielkiej nalepki
    Amexa zapłacić się nie udało, ale chyba w
    ogóle było coś nie tak z terminalem bo nie chciał się
    w ogóle łączyć. VC przesła bez autoryzacji (119 zl - POS PekaoSA) W ogole w Panoramie
    nie moge sie polapac czemu kazdy ma tam
    inne centrum - jest eService, BZWBK, PekaoSA i BZWBK!

    10. * Księgarnia Arsenał ul. Dąbrowskiego - 10,30 - bez autoryzacji

    11. * Apteka Vitafarm - 28 Czerwca - 24,85 - z autoryzacja ale w podgladzie nie było
    blokady

    12. * Renault AutoCompol - nie przyjmują Amexa :-(...

    13. * Renault Antoninek Serwis - 94,05 - z autoryzacja

    14. * Apteka Centralna - 11,55, 23,09 - raz z autoryzacja a raz bez

    15. * Empik - 7,50 - w terminalu BZWBK nie przeszło, w Polcardzie owszem - bez
    autoryzacji

    16. * Polkomtel (PlusGSM) ul. Swięty Marcin - 275,86 zl - niby z autoryzacją ale w
    podglądzie karty nie było żadnej blokady,
    pojawiła się po 4 dniach jako transakcja wykonana

    17. * Tesco (dawny Hit na Os.Chrobrego) - 34,26 - bez autoryzacji - karta była
    ogładana ze wszystkich stron ale pani sobie
    poradziła :-)

    Tak więc summa sumarum - ilość punktów nie jest wcale mała, niedawno doszedł właśnie
    Mediamarkt. Są stacje paliw, jest Empik,
    Hypernova, Albert, Tesco, Auchan, cała sieć Społem, większość Aptek, większość
    księgarni, Pizza Hut i dużo innej gastronomi
    (choć brakuje mi Sphinxa!). Ubolewa tylko nad wątpliwą możliwością płacenia w Piotrze
    i Pawle, brakiem Reala (i reszty z MetroAG
    poza MM) i nad tym, iż kiedy już widzę nalepkę Amexa wcale nie jest pewne, że uda mi
    się zapłacić...

    W każdym razie jako karta uzupełniająca bardzo fajna sprawa - około połowa
    transakcji, także na większe sumy bez autoryzacji no
    i fajny wygląd :-)

    Jeżeli wiecie o jakiejś sieci w której od niedawna można płacić Amexem podzielcie się
    info :-)

    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl