  • 11. Data: 2003-11-08 12:40:38
    Temat: Re: Płacenie AmEx'em w Poznaniu - mini raport :-)
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Sa jeszcze inne AmEx-y złotówkowe, ale są to karty korporacyjne -
    > przyznawane w firmach do realizowania wydatków służbowych. Sprzedawane są
    > przez własną sieć sprzedaży AmEx.

    Jak to? To AE może oferować w Polsce usługi bankowe???

    --
    Blood on your hands as you put them
    near the hole in your chest

  • 12. Data: 2003-11-08 15:51:15
    Od: "Mario" <m...@g...tam>

    "Wiedźma Ple-Ple" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    l.in.man...

    > Jak to? To AE może oferować w Polsce usługi bankowe???

    Jak to uslugi bankowe?
    Jezeli rozumiec wydawnictwo kart oraz ich obsluge jakoi usl. bankowa - to
    TAK

    Od 1 pazdziernika w zwiazku z wejsciem w zycie ustawy o el, instrumentach
    platniczych, Amex Polska powolal nowa spolke Amex SA ktora przejela czesc
    biznasu kartowego w naszym kraju by byc w zgodzie z przepisami prawa.

    Mario

  • 13. Data: 2003-11-08 16:50:33
    Od: w...@w...pl (Wojtek Frabinski)

    > Jak to? To AE może oferować w Polsce usługi bankowe???

    Wydawanie kart jest czynnoscia bankowa jeśli jest realizowane przez bank
    ale nie jest czennoscia zastrzezona dla bankow (art. 5 Prawa Bankowego).
    Ustawa o EIP na szczescie tez nie pozbawila instytucji niebankowych
    prawa do wydawania kart.

    --
    Wojciech Frabiński
    w...@a...net.pl

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 14. Data: 2003-11-08 21:20:59
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "Mario" <m...@g...tam> wrote:

> [...]
    > platniczych, Amex Polska powolal nowa spolke Amex SA ktora przejela czesc
    > biznasu kartowego w naszym kraju by byc w zgodzie z przepisami prawa.

    Trochę źle napisałem - zdziwiłem się, bo Tomasz napisał to tak, że można
    by zrozumieć to w ten sposób, ze przychodzi do firmy akwizytor AmEx i
    proponuje karty kredytowe (a chyba mogą to robic tylko banki) - no chyba
    że ten akwizytor to taki pośrednik między klientem a bankiem oferującym
    kartę AmEx :))

    --
    In every winter there's a different cold
    in every winter I feel so old

  • 15. Data: 2003-11-08 21:22:37
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    w...@w...pl (Wojtek Frabinski) wrote:

> [...]
    > ale nie jest czennoscia zastrzezona dla bankow (art. 5 Prawa Bankowego).
    > Ustawa o EIP na szczescie tez nie pozbawila instytucji niebankowych

    Ale karta kredytowa to chyba jest produkt bankowy - nie znam podmiotu
    innego niż bank, który wydawałby KK...

    --
    This would be the way of the misanthrope
    In order to create you must destroy

  • 16. Data: 2003-11-09 16:37:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wiedźma Ple-Ple" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    l.in.man...

    > Ale karta kredytowa to chyba jest produkt bankowy - nie znam podmiotu
    > innego niż bank, który wydawałby KK...

    Musisz sie jeszcze wiele dowiedziec ;)
    np http://www.dinersclub.pl/dcsk.php?lang=sk

    Maciej

  • 17. Data: 2003-11-09 20:16:16
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Musisz sie jeszcze wiele dowiedziec ;)
    > np http://www.dinersclub.pl/dcsk.php?lang=sk

    No fakt... Teraz jasne - zwracam honor... ;))

  • 18. Data: 2003-11-10 23:51:54
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > od dzisiaj AmEx powinien chodzić na wszystkich stacjach BP (też byłych
    > stacjach Aral).

    eee, nie lubie BP :-) ale w razie czego zawsze to dobrze

    z dzisiaj
    - transakcja a JET'cie - POS Peako SA - kwota 153 pln - bez autoryzacji
    - wywolanie filmow w punkcie foto - POS Polcard - ok 80 zl - tak samo :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 19. Data: 2003-11-11 20:24:37
    Od: "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiedźma Ple-Ple" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    l.in.man...

    > Ale karta kredytowa to chyba jest produkt bankowy - nie znam podmiotu
    > innego niż bank, który wydawałby KK...

    Dla pełnej informacji dodam, że karty korporacyjne AmEx rozliczane z PLN,
    oferowane przedsiębiorstwom, to są karty typu charge.

  • 20. Data: 2003-11-11 20:28:22
    Od: "Tomasz Chojecki" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@g...tam> napisał w wiadomości

> [...]
    > platniczych, Amex Polska powolal nowa spolke Amex SA ktora przejela czesc
    > biznasu kartowego w naszym kraju by byc w zgodzie z przepisami prawa.

    Amex SA przejął obsługę transakcyjną, to centrum rozliczeniowe.
    Dodatkowo, o ile mi wiadomo już zostało otwarte lub będzie niedługo
    przedstawicielstwo AmEx Bank w Polsce.
    Zobacz: http://www.nbp.pl/banki/index.html