  • 1. Data: 2002-01-17 16:42:44
    Temat: Pieniądze "w trasie"
    Od: "witek na onet" <w...@p...onet.pl>

    Witam;

    Pewnie to nikogo nie zdziwi, ale muszę to tutaj napisać i poprosić o
    komentarz.

    Przelewam pieniądze z własnego konta w jednym banku swoje konto w innym.

    Za dokonanie przelewu płacę opłatę.

    Pieniądze "znikają" z jednego konta dzisiaj, a pojawiają się na tym drugim
    za dzień, dwa lub trzy (patrząc na datę księgowania)

    Przez ten czas pieniądze gdzieś są. Kto kasuje odsetki za ten czas pobytu
    pieniędzy w niebycie?

    Czy to jest normalne?

    Witek

  • 2. Data: 2002-01-17 17:56:05
    Temat: Re: Pieniądze "w trasie"
    Od: Karolona Godyń <k...@o...org.pl>

    witek na onet napisał(a):

> [...]
    > za dzień, dwa lub trzy (patrząc na datę księgowania)
    >
    > Przez ten czas pieniądze gdzieś są. Kto kasuje odsetki za ten czas pobytu

    Jeśli zapytasz czy normalne jest, że mój kot pływa a rybki akwariowe
    jedzą whiskas odpowiedz brzmi nie. Jeśli na odwrót odpowiedz brzmi tak.
    Warto podać z jakiego do jakiego banku.
    Jeśli pieniądze wysłałeś pocztą-normalne
    jeśli sybirem-normalne
    jeśli do pekao s.a.-normalne (jeden dzień spóźnienia z księgowaniem)
    jeśli "tanim przelewm" z wbk(jeśli jeszcze to praktykują)normalne
    jeśli elixirem do porządnego banku i z porządnego banku to nienormalne.

    Średnie % ROR-u 4%-rocznie; dziennie 0.01% Jeśli wysłałeś 1000pln
    tracisz 0.11gr. Żeby choć gume do żucia kupić musiałbyś zbierać te
    odsetki przez 10dni.

    Za ten czas nie bardzo ma kto kasować %. Szczególnie na poczcie. KIR też
    chyba nie ma takiej możliwości. A bank jak robi przelew musi oddać$.

  • 3. Data: 2002-01-17 17:58:50
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 17, 2002 at 06:56:05PM +0100, Karolona Godyń wrote:

    > Jeśli pieniądze wysłałeś pocztą-normalne

    To jest chyba najlepsze okreslenie na termin 'wplacilem na
    poczcie'. Chyba zaczne go stosowac ;-)

    --

    --w

  • 4. Data: 2002-01-17 18:18:40
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Średnie % ROR-u 4%-rocznie; dziennie 0.01% Jeśli wysłałeś 1000pln
    > tracisz 0.11gr. Żeby choć gume do żucia kupić musiałbyś zbierać te
    > odsetki przez 10dni.

    to pomysl jakimi kwotami dziennie banki operuja - mysle, ze starczyloby z
    tych odsetek na cala fabryke gumy do zucia...

  • 5. Data: 2002-01-17 18:42:58
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "witek na onet"
    > Pieniądze "znikają" z jednego konta dzisiaj, a pojawiają się na tym
    drugim
    > za dzień, dwa lub trzy (patrząc na datę księgowania)

    1. data ksiegowania nie jest istotna do liczenia odsetek, podaj date
    operacji
    2. Przelewaj tak zeby pieniadze doszy w tym samym dniu,
    - nie bedzie zmartwien ;-))
    Jak bys nie wiedzial jak to podaje: wystarczy zrobic przelew
    z jutrzejsza data - pojdzie pierwsza sesja elixiru i z pewnoscia
    dojdzie tego samego dnia. Najlepiej do przelewu uzyc jakiego e-banku
    to nie bedziesz mial kosztow przelewu o ktorych piszesz
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-01-17 19:17:12
    Od: "Piotr \"Merlin\" Krzciuk" <m...@i...com>

    > To jest chyba najlepsze okreslenie na termin 'wplacilem na
    > poczcie'. Chyba zaczne go stosowac ;-)

    A co z Sybirem ? Wtedy będzie "zesłałem na Sybir" ? ;)

    Piotrek

  • 7. Data: 2002-01-17 19:29:20
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 17, 2002 at 08:17:12PM +0100, Piotr Merlin Krzciuk wrote:

    > A co z Sybirem ? Wtedy będzie "zesłałem na Sybir" ? ;)

    Nie, to raczej wtedy poczta by bylo 'wyslalem na Berdyczow'. Sybir, co
    by o nim ni mowic, dochodzi w 48 godzin najpozniej. Z poczta to tak
    naprawde nigdy nie wiadomo ;-)

    --

    --w

  • 8. Data: 2002-01-17 21:39:06
    Od: "witek na onet" <w...@p...onet.pl>

    Przelewam z WBK do mBanku.
    "tani" idzie dwa dni;
    elixir jeden dzień

    Witek

  • 9. Data: 2002-01-17 21:45:20
    Od: "witek na onet" <w...@p...onet.pl>

    data operacji 15 w WBK 17 w mBank (przelew "tani")
    data operacji 16 w WBK 17 w mBank "elixir" jednak robiony po południu

    pewnie masz rację, że "elixir" z datą przyszłą powinien dojść tego samego
    dnia, ale kosztuje 3x więcej niż tani. Sprawdzę

    Generalnie moim zdaniem gdyby banki chciały być fair to daty w obu bankach
    powinny się pokrywać, mamy 21 wiek, wszystkie banki korzystają już z komu -
    chyba....;-)

    Witek

  • 10. Data: 2002-01-18 13:24:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > 1. data ksiegowania nie jest istotna do liczenia odsetek, podaj date
    > operacji

    Jednak jest. Oprocentowanie np. 1-dniowych (czy kilkudniowych) lokat
    jest wyzsze niz rachunkow biezacych.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator