  • 11. Data: 2002-01-18 16:09:11
    Temat: Re: Pieniądze "w trasie"
    Od: <w...@p...onet.pl>

    > Przelewam z WBK do mBanku.
    > "tani" idzie dwa dni;
    > elixir jeden dzień
    >
    > Witek

    Witam.
    Potwierdzam powyższe. Odwrotnie jak rano dam zlecenie to zazwyczaj po 16-tej
    jest juz w WBK.
    Mam WBK24 z tokenem od sierpnia i jestem mile zaskoczony. Żadnych wpadek,
    wszystko działa rewelacyjnie.
    Jednak jak dotąd płacę co miesiąc tylko 3 zł, zamias owych sześciu.
    Dodam, że przedtem był to najprostszy ROR żony, przekształcony w WBK24+
    Promocja jakaś, czy co?
    Na razie cieszę się że oszczędzam całe 4 zł, HURRA!!!
    Pozdrawiam.
    Wojtek.
    P.S. Mbank też super.
    Broń nas Panie Boże od PBK.

  • 12. Data: 2002-01-18 19:15:55
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"

    > Jednak jest. Oprocentowanie np. 1-dniowych (czy kilkudniowych) lokat
    > jest wyzsze niz rachunkow biezacych.

    wiadomo, z powodu rezerw odprowadznych do NBP ale tu nie o to chodzi.
    rachunki biezace bywaja w niektorych bankach rozliczane od daty ksiegowania
    ale to grozi oscylatorem. Gosc twierdzi ze Inteligo nie zwraca uwagi na
    date operacji
    mozna to sprawdzic patrzac na ich pole doliczanych odsetek.

    Teoretycznie mozna tez zrobic eksperyment z oscylatorkiem:
    - 21.1 dysponuje przelew z banku X do Inteligo na 22.1. (na pierwsza sesje)
    - 22 wyplacam taka sama duza kwote kata inteligo w bankomacie (niestety z
    prowizja)
    - tego samego dnia 22.1. wplacam ja do banku X

    efekt taki ze 22.1. w banku X bez zmian
    22.1 do Inteligo dochodzi wplata a wyplaty jeszcze nie zrobili (kwota
    zablokowana procentuje).
    23.1. odsetki dochodza odsetki wyzsze niz poprzednio
    NIESTETY, trzeba obracac codzien kwota > 6150 zl zeby pokryla koszy
    prowizji bankomatowej co jest niemozliwe bo w jednej ransakcji bankomat
    takiej kwoty nie da
    *** blad ***

  • 13. Data: 2002-01-19 09:08:36
    Od: a...@w...pl (Andrzej Kłos)

    w...@p...onet.pl wrote:

    >Przelewam z WBK do mBanku.
    >"tani" idzie dwa dni;
    >elixir jeden dzień
    >
    >Witek

    z życia:

    BZ WBK (d. WBK) Konto24+, przelew - elixir 1,50 - wysłany rano
    (zazwyczaj ok. 6 ale i tak rusza dopiero po godzinach otwarcia
    oddziałów/centrali) jest po południu w mBanku.

    mBank, przelew - elixir 0,00 - wysłany rano (zazwyczaj ok. 6-7) po
    południu jest w BZ WBK (d. WBK).

    andy

  • 14. Data: 2002-01-19 22:37:11
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

> [...]
    > date operacji
    > mozna to sprawdzic patrzac na ich pole doliczanych odsetek.

    Pewnie tak jest, bo akurat tutaj konsultanci inteligo są co do tego zgodni,
    regulamin też.

> [...]
    > NIESTETY, trzeba obracac codzien kwota > 6150 zl zeby pokryla koszy
    > prowizji bankomatowej co jest niemozliwe bo w jednej ransakcji bankomat

    Heh, w sumie masz rację, nie zorientowałem się, że może dojść do tego typu
    rzeczy.

    A nie jest czasem tak, że w momencie wypłaty w bankomacie euronet, gdzie
    rzeczona prowizja wynosi 1,69, kwota jest od razu księgowana? Miałem tak w
    Millennium - wypłaty euronetowski od razu księgowane, inne normalnie, jak
    transakcja VISĄ. W inteligo jeszcze nie wypłacałem gotówki z eurotnetu.

    Tak, że musiałbyś policzyć prowizję 4,50, żeby kwota była tylko
    zablokowana...

    Zresztą zadzwonię jeszcze raz...

    Już zadzwoniłem. Jestem pod wrażeniem kompetencji - konsultancji zawsze
    ZGADZAJĄ się z sobą. Kobitka bez zająknięcie odparła, że taki oscylatorek
    jest teoretycznie możliwy, ale nieopłacalny. I tak, jak mówiłem. Euronet
    jest zwykle księgowany już tego dnia, kiedy dokonuje się wypłaty.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 15. Data: 2002-01-19 23:19:58
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a2csgl$cna$1@news.onet.pl...

> [...]
    > jest teoretycznie możliwy, ale nieopłacalny. I tak, jak mówiłem. Euronet
    > jest zwykle księgowany już tego dnia, kiedy dokonuje się wypłaty.

    No to w sumie brakuje "jedynie":

    a) bezprowizyjnych bankomatów, które tylko blokują kwotę - możnaby wybierać
    do ich limitu bez jakiejkolwiek prowizji [nierealne]

    albo

    b) bankomatów prowizyjnych, ale bez limitu - gdyby nie było limitu, możnaby
    wybrać bardzo dużą kwotę i wtedy by się już opłaciło [także nierealne - a
    może?]

    Potem wpłacasz do Lukasa, robisz przelew na inteligo i znów...

    Teoria... Ale chyba nas nie pozamykają za te pomysły? ;)))

    A co do bankomatów - ile może wydać maksymalnie kasy, jeśli ustawię sobie
    "brak limitu" na VE?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 16. Data: 2002-01-20 20:59:16
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 17 Jan 2002 22:45:20 +0100, "witek na onet"
    <w...@p...onet.pl> wrote:

    >data operacji 15 w WBK 17 w mBank (przelew "tani")
    >data operacji 16 w WBK 17 w mBank "elixir" jednak robiony po południu
    >
    >pewnie masz rację, że "elixir" z datą przyszłą powinien dojść tego samego
    >dnia, ale kosztuje 3x więcej niż tani. Sprawdzę

    Tani elixir to taki "autorski" wynalazek wbku, ktory dlatego jest
    tani, ze bank celowo opoznia jego wykonanie.
    Wiec w tym przypadku odpowiedz na Twoje pytaniez pierwszego postu -
    zarabia na tym wbk.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 17. Data: 2002-01-21 00:59:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> writes:

> [...]
    > wybrać bardzo dużą kwotę i wtedy by się już opłaciło [także nierealne - a

    Moze nalezaloby zainteresowac sie wyplata gotowki na karte VISA w kasie
    banku? Tyle ze nie wiem jak wtedy jest z prowizjami Inteligo.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 18. Data: 2002-01-21 10:28:40
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości

    > Moze nalezaloby zainteresowac sie wyplata gotowki na karte VISA w kasie
    > banku? Tyle ze nie wiem jak wtedy jest z prowizjami Inteligo.

    Wypłata gotówki w oddziale banku w kraju i za granicą 9,99

    Tak więc sporo, ale przy b. dużych sumach i tak się opłaci... Ciekawe, czy
    na
    to nie wpadli...

    --
    Pozdrawiam,