  • 1. Data: 2010-06-18 20:59:46
    Temat: PayPal - opłaty
    Od: Oli <O...@a...com>

    Mam coś kupić w USA. W sklepie informacja płać PayPalem.
    Przeczytałem juz wszystko o założeniu konta i sposobach zasilenia go ze swojego
    rachunku bankowego ( nie
    używam KK).
    Przeczytałem tez o opłatach. Wolę jednak upewnić się, czy ten fragment dobrze
    interpretuję.

    A tam pisze zakup - bezpłatnie. Zostaje jeszcze opłata transgraniczna 1.0% ( a w
    ramach UE 0%). Kurcze to na
    czym oni zarabiają ( biorą od sklepu ?), albo czegoś nie doczytałem?

    Dziwne jest również zdanie "Mogą obowiązywać także inne opłaty, niepobierane przez
    system PayPal ani
    nierealizowane za pośrednictwem tego systemu". Domyślam się, ze może to dotyczyć
    jakiś dodatkowych opłat w
    samym sklepie ?, oooo.. a może też takie cuda jak cło i VAT ?!.

    Pozdrawiam,

    --
    Oli

  • 2. Data: 2010-06-18 21:40:08
    Temat: Re: PayPal - opłaty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Oli wrote:
> [...]
    > tego systemu". Domyślam się, ze może to dotyczyć jakiś dodatkowych opłat
    > w samym sklepie ?, oooo.. a może też takie cuda jak cło i VAT ?!.

    zarabiają na prowizji po stronie sklepu.
    Ciebie to nic wiecej nie kosztuje po za tym co płacisz w sklepie.
    No ewentualnie potem tylko cło i vat.

  • 3. Data: 2010-06-18 22:08:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.06.2010 23:40), witek wrote:
    [...]>
    > zarabiają na prowizji po stronie sklepu.
    > Ciebie to nic wiecej nie kosztuje po za tym co płacisz w sklepie.
    > No ewentualnie potem tylko cło i vat.

    Myślę też że całkiem nieźle zarabiają na kursach wymiany.

    p. m.

  • 4. Data: 2010-06-18 22:10:42
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Oli" <O...@a...com> wrote in message
> [...]
    > tego systemu". Domyślam się, ze może to dotyczyć jakiś dodatkowych opłat w
    > samym sklepie ?, oooo.. a może też takie cuda jak cło i VAT ?!.

    dodatkowe oplaty to clo i vat, paypal utrzymuje sie ze 'skromnych'
    2-5% od tego co otrzymuje sklep

    jezeli placisz przez paypal obciazajac karte kredytowa to warto zazwyczaj
    dac sie obciazyc w walucie w ktorej kupujesz - kursy paypala (jezeli
    wybierzesz obciazenie w pln) bywaja dosyc nieciekawe i nie zdazylo mi
    sie zeby byly nizsze

    przy wiekszych zakupach warto porownac:
    http://www2.visaeurope.com/fxcalculator/main.jsp
    https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_conver
    t-currency-generic

  • 5. Data: 2010-06-18 23:56:21
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    mvoicem <m...@g...com> dared to write:
    > (18.06.2010 23:40), witek wrote:
    > [...]>
    >
    > Myślę też że całkiem nieźle zarabiają na kursach wymiany.

    Niekoniecznie, ich kursy są całkiem niezłe.

    k.

  • 6. Data: 2010-06-19 02:55:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:
    > (18.06.2010 23:40), witek wrote:
    > [...]>
    >
    > Myślę też że całkiem nieźle zarabiają na kursach wymiany.

    Nie myśl.
    Porównaj.

  • 7. Data: 2010-06-19 10:05:50
    Od: "Akarm" <a...@w...pl>

    m4rkiz napisał:
> [...]
    > dac sie obciazyc w walucie w ktorej kupujesz - kursy paypala (jezeli
    > wybierzesz obciazenie w pln) bywaja dosyc nieciekawe i nie zdazylo mi

    Niższe niż co?

    > przy wiekszych zakupach warto porownac:

    Ja porównałem i wychodzi tak:

    > http://www2.visaeurope.com/fxcalculator/main.jsp
    1 British Pound = 4.860218 Polish New Zloty

    > https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_conver
    t-currency-generic
    Kurs wymiany w systemie PayPal: 1 GBP = 4,72121 PLN

    Chyba nie jest najgorzej?

    --
    Akarm
    http://www.bykom-stop.avx.pl

  • 8. Data: 2010-06-19 12:32:42
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "Akarm" <a...@w...pl> wrote in message
    > Ja porównałem i wychodzi tak:

    > 1 British Pound = 4.860218 Polish New Zloty

    t-currency-generic
    > Kurs wymiany w systemie PayPal: 1 GBP = 4,72121 PLN
    >
    > Chyba nie jest najgorzej?

    w pln najwyrazniej nie, nigdy nie sprawdzalem bo karty mam w euro a
    najczesciej place w gbp i roznica jest znaczna
    dzis np. za 100 eu mam 83.41 gbp przez vise a jezeli uzyje przewalutownia
    paypala to dadza mi jedynie 81.29

  • 9. Data: 2010-06-19 12:37:04
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message
    > Niekoniecznie, ich kursy są całkiem niezłe.

    zalezy jakie, do zlotowki moze i sa przyzwoite, ale podejrzewam ze akurat
    pln to jakies promile ich obrotow

    PayPal exchange rate:1 EUR = 0.812965 GBP
    visa 1 Euro = 0.834172 British Pound

  • 10. Data: 2010-06-19 12:55:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.06.2010 04:55), witek wrote:

    > Nie myśl.
    > Porównaj.

    Porównywałem. Przyjmowałem płatności PayPalem regularnie około 2 lat
    temu i wychodziło mi że do swojej prowizji 3.x% dochodzi ukryta prowizja
    około 3% na kursach.

    Dla porównania - przy moneybookers ta ukryta prowizja wychodziła mi
    poniżej 1%.

    p. m.