    From: "m4rkiz" <a...@b...cpl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PayPal - opłaty
    Date: Fri, 18 Jun 2010 23:10:42 +0100

    "Oli" <O...@a...com> wrote in message
    news:4c1bde2b$0$17104$65785112@news.neostrada.pl...
    > Dziwne jest również zdanie "Mogą obowiązywać także inne opłaty, niepobierane
    > przez system PayPal ani nierealizowane za pośrednictwem
    > tego systemu". Domyślam się, ze może to dotyczyć jakiś dodatkowych opłat w
    > samym sklepie ?, oooo.. a może też takie cuda jak cło i VAT ?!.

    dodatkowe oplaty to clo i vat, paypal utrzymuje sie ze 'skromnych'
    2-5% od tego co otrzymuje sklep

    jezeli placisz przez paypal obciazajac karte kredytowa to warto zazwyczaj
    dac sie obciazyc w walucie w ktorej kupujesz - kursy paypala (jezeli
    wybierzesz obciazenie w pln) bywaja dosyc nieciekawe i nie zdazylo mi
    sie zeby byly nizsze

    przy wiekszych zakupach warto porownac:
    http://www2.visaeurope.com/fxcalculator/main.jsp
    https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_conver