  • 1. Data: 2012-11-29 14:51:29
    Temat: PayPal - finalnie sprawdzone
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    Nawiązując do mojego wątku
    "A jak PayPal przelewa $ na konto w PLN?"
    mogę już coś podsumować.

    Zacząłem może nienajszczęśliwiej, bo wysłałem do nadawcy "żądanie
    zapłaty (za usługę)". Nadawca (kasy z US, rzędu 100$) nie jest wprawny w
    operowaniu internetem, płatnościami on-line itd, choć ma konto PP. Jak
    pisałem miesiąc temu, dotychczas wysyłał banknot w kopercie lub w paczce. :)

    Można było, jak sygnalizował Witek (witek) zainicjować od nadawcy
    "transfer", wskazać, że to gift itd. Wyszłoby (w kosztach) dokładnie na
    to samo, może z wyjątkiem kwestii podatkowych.

    Reasumując: PayPal jest OK! Plusik.

    Na stronce "opłaty" (link przytaczałem w przywoływanym wątku) PP
    uprzedza, że za przewalutowanie policzy sobie 1%+0,5$ (około) jeśli
    źródłem będzie konto PP lub bankowe, a ok 3.8%+0.5$ jeśli to będzie KK.
    Nadawca wolał KK. Jego sprawa.

    Kasa na moim koncie PP pojawiła się natychmiast, ale już pomniejszona o
    powyższą prowizję za przewalutowanie, chociaż z mojej strony wyglądało,
    że mam na koncie PP dolary (choć mniej, niż wpłacił nadawca).
    Przelew na moje normalne konto bankowe zadysponowałem we wtorek
    wieczorem, a dzisiaj koło południa (pierwszym elixirem) już było. Tyle,
    ile miało być po tym pierwszym przewalutowaniu, czyli ok. 4% mniej, niż
    wpłacił nadawca.

    W sumie - OK.
    Western Union za tę kwotę policzyłby sobie ok. 50zł.

    ... no to idę napocząć świąteczną szlachetną paczkę :) Zadysponowałem
    sobie Chivas Regal z dostawą do domu. Muszę jakoś rozdysponować resztę... :)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.