  • 1. Data: 2003-07-22 11:06:33
    Temat: Państwo wycofuje się ze spłaty odsetek kredytu!
    Od: a...@w...pl

    Witam.
    Zgodnie z wczesniejszymi obietnicami i potrzeba zyciową udałam sie do banku
    PKO BP, by zasięgnąć informacji i złozyc podanie o obnizenie raty spłacanego
    kredytu do wysokości max 20% miesięcznego dochodu.
    Jakiez było moje zdziwienie, gdy pni zajmująca się tymi kredytami stwierdziła,
    że owszem, mozna wysokośc raty dopasować tak by wynosiła max 20% dochodu
    miesięcznego, ale..... w takiej sytuacji PAŃSTWO WYMAWIA UMOWĘ I NIE
    PARTYCYPUJE W SPŁACIE KREDYTU!
    Innymi słowy: albo będę spłacać po raty w wysokości 40% zarobku i płacic
    połowe odsetek a reszte państwo, albo bedę płacić raty w wysokości 20% dochodu
    ale sama!

    A w ustawie, która notabene wydało PAŃSTWO, stoi jak byk, że wysokośc raty nie
    może przekraczać owych 20% dochodu.
    Jak to jest? Państwo nie respektuje własnych ustaw? I fakt, iz ono ich nie
    respektuje jest powodem do wycofania się z umowy kredytu, jesli druga strona
    chce respektować ów zapis?

    ANKA

  • 2. Data: 2003-07-22 11:56:03
    Od: a...@w...pl

    > Ale o jakim kredycie piszesz ?
    >
    > MarcinP

    O takim :)

    http://www.karnowski.pl/

    autor podał juz kiedyś ta stronę na grupie, więc chyba nie łamię zakazu :)

    ANKA

  • 3. Data: 2003-07-22 12:15:21
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    a...@w...pl wrote:
> [...]
    > PKO BP, by zasięgnąć informacji i złozyc podanie o obnizenie raty spłacanego
    > kredytu do wysokości max 20% miesięcznego dochodu.
    [...]
    Zadalem sobie trud i odszukalem Twoj poprzedni list. Tak jak
    przypuszczalem chodzi o kredyt studencki.
    A wiec masz taka sama sytuacje, jaka ja kiedys mialem.
    Moje zarobki (udokumentowane) byly wysokosci minimum
    dopuszczalnego. Poszedlem do Banku (ja splacam w PeKaO SA)
    i powolujac sie na odpowiednie punkty ustawy poprosilem o
    obnizenie raty.
    Mieli z tym troche klopotow. Najwiekszym bylo to, ze nie
    wiedzieli na jakiej podstawie maja sprawdzic moje dochody.

    Na poczatku zarzadali PIT-a za poprzedni rok + zaswiadczenia
    o zarobkach obecnych.
    Wyperswadowalem im tego PIT-a. W roku poprzednim mialem
    bardzo ladny dochod, a dopiero w roku ubiegania sie o obnizenie
    raty kredytu ten dochod drastycznie zmalal.

    W koncu obnizyli mi rate do 20% moich dochodow na podstawie
    samego zaswiadczenia o zarobkach. Panstwo nadal splacalo 50%
    odsetek.

    Czyli to, co Ci powiedziano w banku to bzdura. Nie wyplakuj sie
    na grupie tylko idz jeszcze raz do Banku i postaw na swoim.
    Racja jest po Twojej stronie.

    Gdybys miala jakies pytania to napisz na priv-a.

    Powodzenia:)

    pozdrawiam - tan

    wytnij "nos." z adresu: t...@n...o2.pl

  • 4. Data: 2003-07-22 12:26:45
    Temat: Errata: Chodzi o preferencyjny kredyt studencki.
    Od: a...@w...pl

    Przepraszam za nieścisłą informacje w początku wątku.

    ANKA

  • 5. Data: 2003-07-22 13:17:16
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>