  • 1. Data: 2003-07-22 09:08:23
    Temat: wirtualna karta mBanku - pytanie :)
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@s...wroc.pl>

    Witam i pytam ;)

    1. czy jesli place taka karta w Polsce, to nie interesuja mnie zadne
    przeliczniki, etc... po prostu transakcja jest rozliczna w PLN?
    2. gdzies czytalem z karty VISA w BRE (a w szczegolnosci w mBanku) sa
    rozliczane w EURO, natomiast na ktorejs ze stron dotyczacych kart
    wirtualnych pisze, ze VISA przelicza przez dolara... ktos moze potwierdzic
    jaka waluta jest przelicznikowa? (od tego zalezy czy bardziej sie bedzie
    oplacalo kupowac w 'strefie dolarowej', czy w 'strefie euro')?
    3. co wogole myslicie o kartach wirtualnych? bezpieczne to? bo nie ukrywam,
    ze czasami potrzebuje zakupic towar dostepny tylko za granica... i wtedy w
    gre wchodza tylko sklepy internetowe...
    4. poniewaz karta przypomina dzialaniem prepaid ;) to pytanie ile czasu trwa
    jej zasilenie (przelanie srodkow z konta w mBanku na 'konto' karty?)?

    z gory dzieki za info

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2003-07-22 09:15:54
    Temat: Re: wirtualna karta mBanku - pytanie :)
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Jaszowski" <t...@s...wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Witam i pytam ;)
    >
    > 1. czy jesli place taka karta w Polsce, to nie interesuja mnie zadne
    > przeliczniki, etc... po prostu transakcja jest rozliczna w PLN?

    tak

> [...]
    > jaka waluta jest przelicznikowa? (od tego zalezy czy bardziej sie bedzie
    > oplacalo kupowac w 'strefie dolarowej', czy w 'strefie euro')?

    ekarta jest rozliczana przy transakcjach zagranicznych tak

    waluta lokalna (również EURO) -> USD -> PLN

    > 3. co wogole myslicie o kartach wirtualnych? bezpieczne to? bo nie
    ukrywam,
    > ze czasami potrzebuje zakupic towar dostepny tylko za granica... i wtedy w
    > gre wchodza tylko sklepy internetowe...

    bezpieczne, jeśli ktoś próbowałby posłuzyć się numerem karty w internecie,
    jeżeli na koncie karty jest za mało pieniędzy lub zero, to dostanie odmowę i
    nic nie zrobi.
    na stronach CyberCafe mBanku jest natomiast wątek na temat, że to
    zabezpieczenie nie zawsze działa, jeżeli ktoś autoryzuje kartę w inny
    sposób, poszukaj sobie wątku na ten temat.

    > 4. poniewaz karta przypomina dzialaniem prepaid ;) to pytanie ile czasu
    trwa
    > jej zasilenie (przelanie srodkow z konta w mBanku na 'konto' karty?)?

    tyle ile odświeżenie strony w przeglądarce, czyli od razu.

  • 3. Data: 2003-07-22 09:26:25
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Tomasz Jaszowski wrote:
> [...]

    > potwierdzic jaka waluta jest przelicznikowa? (od tego zalezy czy
    > bardziej sie bedzie oplacalo kupowac w 'strefie dolarowej', czy w

    KK przeliczane sa w Euro (oraz nowo wydane karty w Multi).
    mBank przelicza jeszcze przez dolary - wirtualna tez przez $

    > 3. co wogole myslicie o kartach wirtualnych? bezpieczne to? bo nie
    > ukrywam, ze czasami potrzebuje zakupic towar dostepny tylko za
    > granica... i wtedy w gre wchodza tylko sklepy internetowe...

    Jest calkiem ok- ja mam w Multi taka i jestem zadowolony (chociaz
    teraz place KK ;)

    > 4. poniewaz karta przypomina dzialaniem prepaid ;) to pytanie ile
    > czasu trwa jej zasilenie (przelanie srodkow z konta w mBanku na
    > 'konto' karty?)?

    Tyle ile zajmie ci czasu klikniecie kilka razy, wp[isanie kwoty i
    zaakceptowanie jej haslem jednorazowym. Kwota pojawia sie na koncie
    karty i jest dostepna od razu

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci