  • 1. Data: 2002-05-06 16:19:44
    Temat: PZ w Multi - jakas paranoja
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    Rozmawialem wlasnie z Multi na temat polecenia zaplaty - z oddzialem, bo w
    MultiLinii dowiedzialem sie, ze "oni tego nie robia, trzeba rozmawiac z
    oddzialem" :-o
    Dowiedzialem sie, ze musze stawic sie osobiscie w oddziale, zeby ta usluge
    uruchomic! Przeciez to jakas paranoja. W innych bankch dziala to tak, ze
    wypelnia sie druczek w dwoch egzemplarzach, wysyla do wierzyciela, a on
    zajmuje sie reszta. A tu nagle jakas chora biurokracja..... I to w Multi -
    kto by sie spodziewal ;-)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2002-05-06 16:40:12
    Temat: Re: PZ w Multi - jakas paranoja
    Od: "Paul" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zajmuje sie reszta. A tu nagle jakas chora biurokracja..... I to w Multi -

    No na razie to rzeczywiście się nie popisali; ja wysłałem dziś wniosek do
    Plusa i do oddziału nie idę (najbliższy mam 160 km. rzutu beretem) -
    zobaczymy co z tego wyjdzie...
    W każdym razie dział PRu to mają chyba najlepszy....

    --
    Pozdr,
    Paul

  • 3. Data: 2002-05-06 17:12:33
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    W innych bankch dziala to tak, ze
    > wypelnia sie druczek w dwoch egzemplarzach, wysyla do wierzyciela, a on
    > zajmuje sie reszta.

    Ale na poczcie musisz podpisac druczek przy pracowniku poczty , tak zeby
    sprawdzil Twoja tozsamosc. Widocznie nie maja podpisanej umowy z Poczta
    Polska.
    Z drugiej strony powinienes sie cieszyc ze nie tak latwo obciazyc Twoj
    rachunek ;)

    Pzdr

    ------
    UWAGA !!
    Odpowiadajac na ten e-mail usun : NOSPAM z adresu

  • 4. Data: 2002-05-06 17:25:16
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    "GoGush" <N...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale na poczcie musisz podpisac druczek przy pracowniku poczty , tak zeby
    > sprawdzil Twoja tozsamosc. Widocznie nie maja podpisanej umowy z Poczta
    > Polska.

    Z jaka poczta? Co Ty opowiadasz?

    > Z drugiej strony powinienes sie cieszyc ze nie tak latwo obciazyc Twoj
    > rachunek ;)

    Czego jak czego, ale akurat polecenia zaplaty boje sie najmniej ;-)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2002-05-06 17:28:57
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    > Z jaka poczta? Co Ty opowiadasz?

    A no tak , dostajesz z banku (poczta) druczek , wypelniasz PZ idziesz na
    poczte podpisujesz przy pracowniku poczty on sprawdza czy Ty to wlasnie Ty i
    wysylasz , i nie musisz isc do banku. A jesli bank nie ma popisanej umowy to
    musisz dreptac do oddzialu. W innym przypadku powiedz mi skad bank ma
    wiedziec ze ten dokument (PZ) jest wlasnie przec Ciebie podpisany ? i ktos
    sie nie podszywa pod Ciebie (podpis to betka)

    > Czego jak czego, ale akurat polecenia zaplaty boje sie najmniej ;-)

    Aj aj , ja bym jednak nie byl taki pewien :)

    Pzdr

  • 6. Data: 2002-05-06 17:34:04
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GoGush" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiedziec ze ten dokument (PZ) jest wlasnie przec Ciebie podpisany ? i ktos
    > sie nie podszywa pod Ciebie (podpis to betka)

    hmmm PZ w Idei:

    - zamowienie druczka na infolini
    - wypelnienie druczku
    - odeslanie do Ideii
    - Idea wysyla 1 czesc do Banku
    - sciaganie naleznosci

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2002-05-06 17:45:16
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    > - zamowienie druczka na infolini
    > - wypelnienie druczku
    > - odeslanie do Ideii
    > - Idea wysyla 1 czesc do Banku
    > - sciaganie naleznosci

    Wlasnie dzieki takim rozwiazaniom boje sie PZ. Tutaj tylko zaufanie do Idei
    jest Twoim zabezpieczeniem (a sprytny pracownik moze to wykorzystac). Co
    wysle Idea do banku ? czy trudno wyslac "ulepszony" druczek ?i to wszystko
    bez Twojej wiedzy , wiem ze to tylko hipotetyczne sytuacje ale to tak jakbys
    dal komus ksiazeczke in-blanco i wierzyl ze nie wezmie wiecej niz powininen
    =).

    Pzdr

    ------

  • 8. Data: 2002-05-06 17:51:26
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    jakbys
    > dal komus ksiazeczke in-blanco i wierzyl ze nie wezmie wiecej niz

    w czym go mozna ulepszyc? kwota jest zmienna i idac Twoim tokiem myslenia to
    kazda kwote mozna ulepszyc nawet podpisujac sie "na poczcie" czy tym
    podobne. Kazde PZ mozesz odwolac a ostatnie wykonane cofnac.

    http://www.ebanki.pl/zasoby/pz.html

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2002-05-06 18:04:19
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    Zobacz to zrodlo z Twojego linku :

    > właściciel rachunku (dłużnik) upoważnił wierzyciela do wystawiania
    obciążeń

    Jesli wg twojej procedury zabraknie pierwszych trzech elementow (zrobi to
    ktos inny np. nieuczciwy pracownik Idei - sorry nic nie mam do Idei :) ):
    X- zamowienie druczka na infolini
    X- wypelnienie druczku
    X- odeslanie do Ideii
    - Idea wysyla 1 czesc do Banku
    - sciaganie naleznosci

    To nie jestes w stanie odwolac PZ bo i tak o nim nie wiesz , inna sprawa ze
    kasa i tak juz zostala wyslana i mozesz sie domagac zwrotu , ale to
    musialbys udowodnic ze Twoj podpis jest sfabrykowany , dosc klopotliwe
    szczegolnie gdyby chodzilo o np. kwoty nie przekraczajace 1000 (koszty
    sadowe itp).
    Wiec jestem za tym zeby bank wiedzial o tym ze skladam PZ i sie pod tym
    podpisalem.
    Idac na Poczte po autoryzacje (i wyslanie) pracownik jest to osoba trzecia
    ktora nie jest zainteresowana w tym procederem (wymaga wiekszego
    zangazowania oszusta) ale musialby wiedziec do ktorego urzedu pojdziesz ,
    kiedy i u ktorego pracownika potwierdzisz PZ a to nie jest takie proste
    (aczkolwiek wykonalne , choc dla malych kwot nie oplacalne , ze wzgledu na
    zaangazowanie sporej ilosci osob w ten proceder).
    Tak wiec jesli dasz mi swoj numer rachunku to ja moge zamowic blakiety na
    infolinii i wyslac je do Twojego banku (fabrykujac podpis) wtedy gdy
    bedziesz zupelnie nie swiadom tego co sie dzieje.
    Ale to tylko moja opinia

    Pzdr

    ------

  • 10. Data: 2002-05-06 18:17:37
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    ze
    > kasa i tak juz zostala wyslana i mozesz sie domagac zwrotu ,

    - wyciagi comiesieczne??? raczej wiem w tym momencie co mi z konta sciagaja

    znasz moj podpis?

    --
    JaKi