  • 21. Data: 2002-05-06 23:18:29
    Temat: Re: PZ w Multi - jakas paranoja
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 6 May 2002 20:44:55 +0200, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:
    >Ja praktykuje osobne opwaznianie banku a osobno drugiej strony poniewaz tez
    >wychodze z zalozenia ze TPSA czy Idea nie musza znac mojego podpisu bankowego.
    >Skladam w banku taki blankiet jak np w TPSA i zaznaczam ze TPSA przysle cos
    >podobnego ale z blednym podpisem i zeby to sobie przekreslili i nie brali pod
    >uwage - dziala bez pudla ;-))

    No i chyba wlasnie mowisz o mniej wiecej takim samym sposobie jaki
    funkcjonuje w Multi. Jedno upowaznienie skladasz w banku, drugie
    wysylasz wierzycielowi.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 22. Data: 2002-05-07 08:05:52
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"
    > No i chyba wlasnie mowisz o mniej wiecej takim samym sposobie jaki
    > funkcjonuje w Multi. Jedno upowaznienie skladasz w banku, drugie
    > wysylasz wierzycielowi.

    tak jest - tylko taka droga jest logiczna - upowazniam bank do honorowania
    obciazen pochodzacych od wierzyciela i osobno upowazniam wierzyciela do
    pobierania zaplaty z mojego rachunku.
    Tak kiedys zaczela Idea 1 1/2 roku temu - dzis slyszę ze tez sama chce przesylac
    upowaznienie klienta bankowi. Przeciez sprawa obslugi mojego rachunku to umowa
    pomiedzy mna a bankiem i nikogo nie chce upowazniac zeby umawial sie z bankiem
    wyreczajac mnie w tym
    *** blad ***

  • 23. Data: 2002-05-07 08:14:22
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski"

    > Rozumiem, ze czeku bys w zyciu nie wystawil? Karta platnicza nie
    > zaplacil? Oba te srodki platnicze wymagaja (more or less) podpisania
    > sie w sklepie podpisem akceptowanym przez bank.

    mylisz sie - bank oglada slipy podpisane przez ciebie w sklepie tylko jak
    reklamujesz transakcje i zarzadają kserokopii

    czekow uzywalem od 27 lat jak jeszcze kart nie bylo ale teraz mnie nie
    interesuja.
    Teraz juz nawet moja zona czekow nie uzywa, bo jest to
    troche bardziej skomplikowane niz karta ;-))

    Podpis w sklepie musi byc taki jak na karcie i nie boje sie tego ;-))
    natomiast moja umowa z bankiem i moj wzor podpisu bankowego to zupelnie inna
    sprawa
    - tylko jeden bank "handlobank" zmusil mnie zebym sie podpisal na umowie tak jak
    na karcie ale ten rachunek byl tylko dla karty prowadzony. W innych bankach
    stanowczo protestowalem i moj podpis bankowy jest inny, wiec jak ktos wrzuci do
    skrzynki w banku przelew z moim normalnym podpisem jak na karcie to bank ma go
    nie wykonac a jak wykona to jego sprawa ;-))
    *** blad ***

  • 24. Data: 2002-05-07 09:27:23
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 7 May 2002 10:05:52 +0200, "blad" <b...@W...pl>
    wrote:

> [...]
    >pomiedzy mna a bankiem i nikogo nie chce upowazniac zeby umawial sie z bankiem

    Czyli przyznajesz, ze MultiBank, czesc BRE Banku :) realizuje
    polecenie zaplaty w logiczny sposob ? :-)))
    Inna sprawa, ze dobrze by bylo, zeby dalo sie ten proces zalatwic bez
    osobistej wizyty w placowce banku. Mysle, ze ze jakis czas tak bedzie.

    Ps, nie ma jakichs globalnych wytycznych jak PZ ma funckjonowac i jak
    dokumenty musza byc przekazywane ?

  • 25. Data: 2002-05-07 09:55:01
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski"

    > Czyli przyznajesz, ze MultiBank, czesc BRE Banku :) realizuje
    > polecenie zaplaty w logiczny sposob ? :-)))
    (....)
    > Ps, nie ma jakichs globalnych wytycznych jak PZ ma funckjonowac i jak
    > dokumenty musza byc przekazywane ?

    jest zarzadzenie NBP http://www.nbp.pl/aktyprawne/akty%5Fprawne/008.html
    a w nim §7
    *** blad ***

  • 26. Data: 2002-05-07 19:40:02
    Od: "Paul" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Rozmawialem wlasnie z Multi na temat polecenia zaplaty - z oddzialem, bo w
    > MultiLinii dowiedzialem sie, ze "oni tego nie robia, trzeba rozmawiac z
    > oddzialem" :-o
    > Dowiedzialem sie, ze musze stawic sie osobiscie w oddziale, zeby ta usluge
    > uruchomic! Przeciez to jakas paranoja

    No, no czyżby pbb zadziałało; cyt. za FAQ:

    "Kto dostarcza formularze zgody do wierzyciela? "

    "W przypadku, gdy formularze zgody zostały wypełnione w placówce MultiBanku,
    to dłużnik jest zobowiązany do przekazania jednego formularza do
    wierzyciela, drugi zostaje w MultiBanku. Jeśli zaś formularze zostały
    złożone u wierzyciela, to na wierzycielu spoczywa obowiązek dostarczenia
    jednego egzemplarza do MultiBanku."

    --
    Pozdr,
    Paul