  • 1. Data: 2009-04-19 12:15:06
    Temat: POGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO
    Od: k...@o...pl

    za dwa lata może trzy najdalej za cztery złotówka stanie się
    tylko historią a my płacić będziemy w euro... A wtedy w bankach:

    po pierwsze: opłaty za prowadzenie konta wzrosną 4-5x
    płaciłeś za przelew 1zł zapłacisz 1 euro (mbank)
    płaciłeś za przelew 0,99zł zapłacisz 0,99 euro (Inteligo)

    po drugie: koniec lub znaczne pogorszenie warunków
    prowadzenia "rachunku zarabiającego" w Aliorze

    gdyby dali premię 50 euro przy saldzie rachunku 9.000 euro
    byłoby okey, ale założę się że coś utną. Dadzą jakieś marne
    10 euro od 5.000 euro salda.

    po trzecie: opłaty roczne za karty kredytowe wzrosną 4-5x
    płaciłeś 200 zł zapłacisz 200 euro

  • 2. Data: 2009-04-19 12:51:56
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > za dwa lata może trzy najdalej za cztery złotówka stanie się
    > tylko historią a my płacić będziemy w euro... A wtedy w bankach:

    nie wiem czym motywujesz swoja wypowiedz, ale :

    Po pierwsze :
    Dalej bedzie dosyc wolny rynek i kazdy bedzie chcial cos z niego uszczkn
    ac - nie widze wiec specjalnych powodow dlaczego oplaty mialyby byc z
    dnia na dzien podniesione

    Po drugie :

    za 2,3, a moze 4 lata, kiedy SEPA juz bedzie naprawde popularny/a:
    - bedziesz mogl miec rachunek biezacy w kazdym banku w kazdym kraju, a
    przelew SEPA bedzie kosztowal tyle samo co przelew krajowy - w zwiazku z
    tym Twoje wynagrodzenie, wplaty z allegro itd beda swobodnie mogly
    przechodzic przez SEPA

    Przykladowo w AIB Irlandia taryfa wyglada nastepujaco:

    - 4,5 EUR prowadzenie rachunku - raz na kwartal
    warunki zwolnienia:
    - przynajmniej jedno zalogowanie do bankowosci internetowej
    - przynajmniej jedno uzycie karty debetowej lub posiadanie zlecenia
    stalego w koncie

    - 0,2 EUR za kazda operacje (przelew, wyplata w bankomacie, ksiegowanie
    na rachunku)

    Dodam, ze wyplata za 0,2 EUR obowiazuje na calym swiecie, o ile tylko
    wyplata jest w Euro

    Karta debetowa gratis - placisz tylko 10 EUR podatku rzadowego raz na rok.

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man

  • 3. Data: 2009-04-19 12:51:58
    Od: k...@o...pl

    On 19 Kwi, 14:15, k...@o...pl wrote:
    > za dwa lata może trzy najdalej za cztery złotówka stanie się
    > tylko historią a my płacić będziemy w euro... A wtedy w bankach:
    nie sądzę aby nastąpiły drastyczne podwyżki (jeśli już to można sie
    tego spodziewać w tym roku..)

    po przyjeciu euro nastąpi zmiana oprocentowania ooszczednosci na
    prawdopodobnie znacznie nizsze.
    Byc moze stanieja także kredyty.
    Koszty wykonania transakcji za granicą mogą zostać podwyzszone poprzez
    wprowadzenie prowizji(0,5%?)
    za transakcje zagraniczne(wszystkie) - jako skutek wejscia do strefy
    Euro i niezarabianiu na sprzedaży walut..

  • 4. Data: 2009-04-19 13:13:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    k...@o...pl pisze:
    > po pierwsze: opłaty za prowadzenie konta wzrosną 4-5x
    > płaciłeś za przelew 1zł zapłacisz 1 euro (mbank)
    > płaciłeś za przelew 0,99zł zapłacisz 0,99 euro (Inteligo)

    Przecież takie coś, w każdym kraju co zmieniał walutę, zostało zabronione.

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2009-04-19 13:17:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.04.2009 Dannyboy <d...@p...pl> napisał/a:
    > - 0,2 EUR za kazda operacje (przelew, wyplata w bankomacie, ksiegowanie
    > na rachunku)

    Yyy, znaczy za wpływ na rachunek również?
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2009-04-19 14:01:47
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Yyy, znaczy za wpływ na rachunek również?

    Tak, za każdy ruch, ale trochę kolega chyba namieszał z pozostałymi.
    Jedno użycie karty kwartalnie i jeden przelew przez net kwartalnie (a
    nie zalogowanie) zwalnia również z tych 0,2 EUR, więc de facto przy
    normalnym używaniu konta nic nie płacisz, w zamian otrzymując darmowe
    przelewy w strefie EUR i wszystkie darmowe bankomaty na całym świecie
    wypłacające (lub księgujące - vide WBK) w EUR.

    PG

  • 7. Data: 2009-04-19 14:05:34
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Piotr Gralak napisał(a):

> [...]
    > przelewy w strefie EUR i wszystkie darmowe bankomaty na całym świecie
    > wypłacające (lub księgujące - vide WBK) w EUR.

    korekta - darmowe przelewy nie tylko w strefie EUR, do innych krajów
    typu PL też, byle w walucie EUR i z podanym IBANEM/SWIFTEM/poniżej
    jakiejś tam kwoty kilku tysięcy.

    PG

  • 8. Data: 2009-04-19 14:23:35
    Od: zgred <z...@n...com>

    k...@o...pl pisze:
    > za dwa lata może trzy najdalej za cztery złotówka stanie się
    > tylko historią a my płacić będziemy w euro... A wtedy w bankach:

    Trollujesz?

    Wiadomo, że transwalutyzacja jest skwapliwie wykorzystywana przez
    wszystko co się rusza do podniesienia cen.
    Chwilę później zaczyna działać konkurencja.
    W bundesrepublice zadziałało to w prosty sposób: 1DEM -> 1 EUR ;)
    U nas pewno będzie analogicznie... ;)

    --
    Dziękuję, pozdrawiam. Zgred.

  • 9. Data: 2009-04-20 08:00:31
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    k...@o...pl schrieb:
    > za dwa lata może trzy najdalej za cztery złotówka stanie się
    > tylko historią a my płacić będziemy w euro... A wtedy w bankach:
    >
    > po pierwsze: opłaty za prowadzenie konta wzrosną 4-5x

    Czemu nie 8-9x?

    > płaciłeś za przelew 1zł zapłacisz 1 euro (mbank)

    Tzn. teraz chyba w mBanku przelewy sa darmowe. Wiec logiczne jest, ze
    wprowadzenie euro spowoduje, ze beda automatycznie kosztowac 1 euro?

    > płaciłeś za przelew 0,99zł zapłacisz 0,99 euro (Inteligo)

    Tez jestem ciekaw, jak to bedzie.
    Np. w Niemczech nie uswiadczysz banku, ktory pobiera oplaty za przelewy
    (w tym te po Europie).

    (...)

    > po trzecie: opłaty roczne za karty kredytowe wzrosną 4-5x
    > płaciłeś 200 zł zapłacisz 200 euro

    Mysle, ze karty platnicze beda kosztowac minimum 1000-2000 euro.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2009-04-20 08:04:10
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Samotnik schrieb:

    > Yyy, znaczy za wpływ na rachunek również?

    A co, chcialbys wyslac komus 1000 przelewow po 0,01 euro? ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org