eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPOGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO › Re: POGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO
    From: Dannyboy <d...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: POGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO
    Date: Sun, 19 Apr 2009 14:51:56 +0200

    k...@o...pl pisze:
    > za dwa lata może trzy najdalej za cztery złotówka stanie się
    > tylko historią a my płacić będziemy w euro... A wtedy w bankach:

    nie wiem czym motywujesz swoja wypowiedz, ale :

    Po pierwsze :
    Dalej bedzie dosyc wolny rynek i kazdy bedzie chcial cos z niego uszczkn
    ac - nie widze wiec specjalnych powodow dlaczego oplaty mialyby byc z
    dnia na dzien podniesione

    Po drugie :

    za 2,3, a moze 4 lata, kiedy SEPA juz bedzie naprawde popularny/a:
    - bedziesz mogl miec rachunek biezacy w kazdym banku w kazdym kraju, a
    przelew SEPA bedzie kosztowal tyle samo co przelew krajowy - w zwiazku z
    tym Twoje wynagrodzenie, wplaty z allegro itd beda swobodnie mogly
    przechodzic przez SEPA

    Przykladowo w AIB Irlandia taryfa wyglada nastepujaco:

    - 4,5 EUR prowadzenie rachunku - raz na kwartal
    warunki zwolnienia:
    - przynajmniej jedno zalogowanie do bankowosci internetowej
    - przynajmniej jedno uzycie karty debetowej lub posiadanie zlecenia
    stalego w koncie

    - 0,2 EUR za kazda operacje (przelew, wyplata w bankomacie, ksiegowanie
    na rachunku)

    Dodam, ze wyplata za 0,2 EUR obowiazuje na calym swiecie, o ile tylko
    wyplata jest w Euro

    Karta debetowa gratis - placisz tylko 10 EUR podatku rzadowego raz na rok.

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man