  • 21. Data: 2009-04-21 09:28:59
    Temat: Re: POGDYBAJMY: jak zmieni się oferta banków w PL po wprowadzeniu EURO
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    k...@o...pl schrieb:

> [...]
    >
    > po trzecie, ze studiów ekonomicznych wiem, że cena 9,99 itp. ma podbudowę
    > psychologiczną i jest oparta na jakiś badaniach amerykańskich, które
    > zajmowały się psychiką konsumenta-debila i kalkulacjami, jak go wycisnąć
    > jak cytrynę. dlatego, jeśli widzę 0,99zł w cenniku Inteligo, to wiem, że
    > oni wykorzystają KAŻDĄ okazję, aby człowieka złupić.
    >
    > Może to być kryzys, może to być euro, może to być zalamanie w nieruchomosciach
    > może to być obamo-inflacja, może to być podwyżka cen ropy albo obniżka cen soli
    > może to być katar prezesa zarządu banku, cokolwiek, byle okraść klienta...

    Czyli w skrocie, co chciales przekazac?

    Teraz wzrost cen w Polsce jest wynikiem kryzysu, inflacji i okradania
    klienta, itp.

    Natomiast po wejsciu Polski do strefy euro wzrost cen w Polsce bedzie
    spowodowany tylko i wylacznie przez euro; kryzys, inflacja, okradanie
    klienta nie beda mialy wtedy znaczenia?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 22. Data: 2009-04-21 20:23:35
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > po drugie, kiedy widzę ceny w sklepie 9,99zł albo 49,99zł to jestem pewny
    > że nie powstały one w oparciu o kalkulację kosztów, ale wg widzimisię
    > osoby tworzącej cennik, "bo tak i już".

    Nie według widzimisię. Ceny z końcówkami ,99 powodują wzrost sprzedaży,
    nawet w stosunku do niższej ceny, ale zaokrąglonej do pełnych złotych.