  • 1. Data: 2003-07-11 09:02:37
    Temat: PKO wzmocni Inteligo
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    Za dzisiejszym Pulsem Biznesu:
    (http://www.pb.pl/artykul.asp?gemius=1&sec=PUL&id=24
    1236)

    PKO wzmocni Inteligo
    11.07.2003, Puls Biznesu

    Rozwój Inteligo jest znacznie wolniejszy niż planowano. Dlatego jego właściciel
    - PKO BP - zamierza w najbliższym czasie
    dokonać zmian w zarządzie i zadbać o szybsze wprowadzanie przez spółkę nowych
    produktów.

    W najbliższym czasie PKO BP dokona zmian we władzach Inteligo, spółki
    detalicznej świadczącej usługi kanałami elektronicznymi.
    Z naszych informacji wynika, że do zarządu Inteligo zostanie wprowadzonych dwóch
    ludzi właściciela - Krzysztof Szajek i Zbigniew
    Krysiak. Jeden ma być odpowiedzialny za produkty i relacje z bankiem, drugi - za
    fundusze spółki.

    Zmiany spowodowane są słabszym niż tego oczekiwał właściciel rozwojem Inteligo.
    Zgodnie z planem przyjętym pod koniec
    ubiegłego roku, po przejęciu spółki przez PKO BP miała ona do końca pierwszego
    kwartału tego roku pozyskać 250 tys. klientów i 800
    mln zł depozytów. Nie udało się zrealizować takiego wzrostu. Wartość depozytów jest
    mniejsza o 180 mln zł, a liczba klientów - o 9
    tys.

    Już na początku roku w Inteligo miały się pojawić kredyty detaliczne, a we
    współpracy z PKO Credit Suisse jednostki
    uczestnictwa funduszy inwestycyjnych. Dzięki rozwojowi oferty spółka zamierzała do
    końca tego roku pozyskać 330 tys. klientów. Takie
    deklaracje składał w listopadzie 2002 r. Tomasz Kaźmierowski, prezes Inteligo.
    Tymczasem do tej pory w ofercie nie ma produktów
    kredytowych ani jednostek TFI.

    Jak wynika z naszych informacji, obecnie PKO BP będzie nalegało, by jeszcze w
    tym roku Inteligo zaoferowało przynajmniej
    kredyty. Zamiany w zarządzie mają też doprowadzić do mocniejszej współpracy spółki z
    PKO BP i sprzedaży kanałami elektronicznymi
    jego produktów, m.in. ubezpieczeniowych, które bankowy gigant tworzy we współpracy z
    PZU. Zmiany mają także spowodować większą
    kontrolę kosztów w Inteligo, który zgodnie z założeniem na początku przyszłego roku
    ma uzyskać rentowność. W końcu Inteligo musi
    skrócić dystans do mBanku, ramienia detalicznego BRE Banku. Konkurent, który na rynku
    jest od jesieni 2000 r., czyli pół roku dłużej
    niż Inteligo, ma w ofercie zdecydowanie więcej produktów, dzięki czemu pozyskał
    wprawdzie niespełna dwukrotnie więcej klientów, ale
    ponad 3,5-krotnie więcej depozytów.

    Beata Tomaszkiewicz

  • 2. Data: 2003-07-11 09:25:48
    Temat: Re: PKO wzmocni Inteligo
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Marcin Jackowski napisał:
> [...]
    > właściciel - PKO BP - zamierza w najbliższym czasie dokonać zmian w
    > zarządzie i zadbać o szybsze wprowadzanie przez spółkę nowych

    No prosze, a ja myslalem, ze tworcy Inteligo, to tacy mocni goscie, a
    okazuje sie ze w PKO sa mocniejsi. ;-) Faktem jest, ze Inteligo sie nie
    rozwija. Stosujac teorie spiskowa mozna powiedziec, ze PKO nie pozwalal
    na nic staremu zarzadowi, zeby mu potem wytknac, ze nic nie robi i
    dzieki temu uzasadnic wprowadzenie swoich ludzi. Ale ta teoria tutaj
    raczej nie dziala, bo PKO jako jedyny wlasciciel nie musi niczego nikomu
    udowadniac, tylko moze robic co chce.

    Mam nadzieje, ze wraz z nowymi produktami nie zacznie spadac jakosc, jak
    to jest w innych bankach quasiinternetowych.

    Bartol

  • 3. Data: 2003-07-11 09:55:03
    Od: k...@w...pl

    > No prosze, a ja myslalem, ze tworcy Inteligo, to tacy mocni goscie,
    [ciach]
    > Mam nadzieje, ze wraz z nowymi produktami nie zacznie spadac jakosc,
    to moze byc jeszcze gorzej ?!? :)

  • 4. Data: 2003-07-11 10:21:32
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik k...@w...pl napisał:

    > [ciach]

    > to moze byc jeszcze gorzej ?!? :)

    A co Ci z jakoscia nie pasuje? Zamiast pisac byle pisac i sie glupawo
    usmiechac napisz cos sensownego.

    Bartol

  • 5. Data: 2003-07-11 10:22:37
    Od: k...@w...pl

    > A co Ci z jakoscia nie pasuje? Zamiast pisac byle pisac i sie glupawo
    > usmiechac napisz cos sensownego.

    Staralem sie dostosowac do przedpiszcy i jak widac trafilem w 100% :)
    O slawetnej "jakosci" Inteligo/PKO chyba wszyscy juz wiedza (no prawie
    wszyscy :) wiec nie ma sensu po raz kolejny poruszac tej kwestii...

  • 6. Data: 2003-07-11 10:41:44
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik k...@w...pl napisał:

    > Staralem sie dostosowac do przedpiszcy i jak widac trafilem w 100% :)
    > O slawetnej "jakosci" Inteligo/PKO chyba wszyscy juz wiedza (no prawie
    > wszyscy :) wiec nie ma sensu po raz kolejny poruszac tej kwestii...

    No widzisz i sie grubo mylisz. Przedpiszca bylem ja i nie zauwazylem bys
    sie do mnie dostosowal. Poza tym korzystam z Inteligo i problemow z
    jakoscia nie widze. Dziwne nie?

    Bartol

  • 7. Data: 2003-07-11 10:42:18
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Jackowski" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Za dzisiejszym Pulsem Biznesu:
    > (http://www.pb.pl/artykul.asp?gemius=1&sec=PUL&id=24
    1236)

    > PKO wzmocni Inteligo
    >
    > Rozwój Inteligo jest znacznie wolniejszy niż planowano.

    I to jest zapewne odpowiedz na pytanie "kiedy ePKO i Inteligo sie polacza?"
    Wtedy, gdy to bedzie mialo sens, na razie Inteligo jest za slabe.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2003-07-11 10:52:37
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Bartol Partol wrote:
    > No widzisz i sie grubo mylisz. Przedpiszca bylem ja i nie zauwazylem
    > bys sie do mnie dostosowal. Poza tym korzystam z Inteligo i
    problemow
    > z jakoscia nie widze. Dziwne nie?

    Czeekaj, jak to bylo?
    "Ynteligo zondzi", czy jakos tak ;)

    Nowe produkty bardzo przydalyby sie obecnie Inteligo. A wlasnie -
    gdzie teraz mozna kupiowac obligacje przez siec? Da sie to zrobic?

  • 9. Data: 2003-07-11 11:00:12
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Damian wrote:

    > kiedys mozna bylo kupic via biuro maklerskie pko sa

    To już historia - teraz sprzedaż obligacji przejęło PKO BP - nie wiem czy u
    nich się da przez sieć :-(

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn