  • 11. Data: 2005-07-11 03:54:38
    Temat: Re: PKO- pismo
    Od: "jan under" <t...@N...gazeta.pl>

    Chodzi o Pekao SA i dawne eurokonto, cała paranoja polega na tym, ze ja tego
    konta nie moge zamknąć. Przebywam od kilku lat za granicą i nie wybieram sie
    w najblizszym czasie do Polski a odsetki karne naliczane są z kazdym dniem,
    chcą odemnie pisma potwierdzonego przez ambasade Polską a do takiej mam
    naprawde kawał drogi i tak koło się zamyka...

  • 12. Data: 2005-07-11 04:23:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    jan under wrote:
> [...]
    > chcą odemnie pisma potwierdzonego przez ambasade Polską a do takiej mam
    > naprawde kawał drogi i tak koło się zamyka...

    To przelej tam parę złotych tak żeby nie było tam debetu.
    Konto da się zamknąć zdalnie.
    Najlepiej aby list wysłał ci ktoś z Polski listem poleconym, bo się nie
    będzie rzucało w oczy.
    Napisz, że z dniem xxx prosisz o zamknięcie konta i przeksięgowanie
    salda rachunku na yyyy.
    Dołącz do tego wszystkie karty przecięte w 2/3 wzdłuż. Wszystko jedno w
    którym miejscu.
    Data i podpis. Najstaranniej jak tylko potrafisz, żeby było zgodne z
    wzorem podpisu.
    Za dwa tygodnie zadzwoń i się upewnij czy pismo dostali.

    Wszystko da się zobić, kwestia tylko miłego podejścia do pań w obsłudze.

    Wysłałem kiedys pani cztery identyczne pisma faxem z czterama różnymi
    podpisami i na końcu dołożym dopisek, żeby sobie wybrała ten właściwy.
    Przeszło.

  • 13. Data: 2005-07-11 05:16:26
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 11 Jul 2005 03:54:38 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: jan under <t...@N...gazeta.pl>
    napisała:
> [...]
    > chcą odemnie pisma potwierdzonego przez ambasade Polską a do takiej mam
    > naprawde kawał drogi i tak koło się zamyka...

    E? A zwykłe wypowiedzenie umowy wyłane listem nie wystarczy ?
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.
    -- Thomas Jefferson

  • 14. Data: 2005-07-11 19:25:31
    Od: kolomolo <k...@g...pl>

    jan under napisał(a):
    > Chodzi o Pekao SA i dawne eurokonto,

    sprawdz jakie warunki dokładnie są przy wypowiedzeniu korespondencyjnym

    > chcą odemnie pisma potwierdzonego przez ambasade Polską a do takiej mam
    > naprawde kawał drogi i tak koło się zamyka...

    zorientuj sie czy potwierdzenia nie może dokonać miejscowy notariusz za
    zgodność z prawem miejscowym

    a pozatym to poczytaj regulamin regulamin z PeKaO SA dla "Ogólne warunki
    otwierania i prowadzenia przez Bank Polska Kasa Opieki SA rachunków
    wkładów oszczędnościowych" i regulamin Eurokonta - pełnomocnik może
    wypowiedzieć umowę, jeśli takiego masz :) polecam lekturę poniższych
    przepisów :)

    § 7.1. Bank dopuszcza zawarcie umowy drogą korespondencyjną, o ile
    tożsamość i własnoręczność podpisu klienta na przesłanej umowie zostanie
    poświadczona:
    1) w kraju przez:
    a) notariusza lub
    b) upoważnionego pracownika Banku,
    2) za granicą przez:
    a) polską placówkę dyplomatyczną lub konsularną lub
    b) placówkę Banku lub
    c) notariusza.

    § 20.1. Bank dopuszcza udzielenie pełnomocnictwa drogą korespondencyjną.
    Tożsamość posiadacza rachunku i własnoręczność jego podpisu na
    dokumencie pełnomocnictwa powinna być potwierdzona przez osobę lub
    instytucję określoną w § 7 ust.1.

    § 21.1. Pełnomocnictwo stałe może być udzielone jako pełnomocnictwo:
    1) rodzajowe - w ramach którego pełnomocnik ma prawo:
    a) do dokonywania czynności związanych z dysponowaniem rachunkiem, w tym
    do dokonywania wypłat na rzecz własną i osób trzecich do wysokości salda
    rachunku, z zastrzeżeniem postanowień § 19 ust.3 oraz
    b) do wypowiedzenia umowy,

    I jeszcze to:

    § 32.1. Okres wypowiedzenia umowy rachunku, zawartej na czas
    nieoznaczony, wynosi jeden miesiąc, o ile regulamin danego rodzaju
    rachunku nie stanowi inaczej, i biegnie od dnia doręczenia drugiej
    stronie oświadczenia o wypowiedzeniu.
    2. Złożenie oświadczenia o wypowiedzeniu zobowiązuje posiadacza rachunku
    do uiszczenia należności Banku z tytułu umowy oraz zwrotu wydanych do
    rachunku kart.

    Pzdr.