  • 11. Data: 2002-02-03 22:20:06
    Temat: Re: PKO SA okrada klientow
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rena wrote:

    > inni tez. ale zeby naprawic, trzeba wiedziec, ze sie zchrzanilo.

    Ech. Czy tam jakies kontrole wewnetrzne bywaja?

    Jezeli % licza recznie, to rzeczywiscie mogl to byc czynnik ludzki.
    Pani w okienku musialaby byc rzeczywiscie bardzo, bardzo mocno
    rozkojarzona. Moze zakochana?:-)

    > pomiedzy "okrasc", a "pomylic sie" jest subtelna roznica.

    Powiedzialbym nawet, ze nie subtelna a duza. Jezeli to wina komputera,
    to sie nie dziwie milczeniu owiec, tfu... mialo byc banku:-) Reputacja
    ponad wszystko. Nawet kosztem jednego czy kilkunastu klientow.
    (Pare lat temu w pewnym miescie w pewnym banku mieli wirusa. Dwa dni
    usuwano skutki. Bank byl zamkniety. Na drzwiach kartka w stylu:
    Reorganizacja oddzialu).

    Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993

  • 12. Data: 2002-02-03 22:20:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    AMRA wrote:

    > Chodzi ci o PKO BP S.A. czy tez moze Pekao S.A ??? :)

    No tak. Namieszalem. Mial to byc Pekao SA. Dla zupelnego juz
    rozjasnienia dodam, ze ten od zubra:-)

    > a poza tym w niektorych bankach istotnie nic nie daja za przedwczesne
    > zerwanie.

    Uuuuu... No to niezbyt mile. Jezeli taki jest regulamin, to tym bankom
    dziekujemy. W Pekao SA daja %, ale oczywiscie malutki. Jak juz
    wspomnialem, w innym oddziale tego samego banku dali. Likwidujac lokate
    7 dni po automatycznym wznowieniu. Bylo to 2 czy 3% w skali rocznej
    (Ilez to forsy po 7 dniach:-))). Lokata terminowa. W jednym i drugim
    oddziale.

    Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993

  • 13. Data: 2002-02-03 22:20:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    skarus wrote:

    > weź trochę benzyny w butelce i podpal oddział.

    Nie bedzie sie palil. Duzo marmurow:-)

    > Ciekaw jestem czy jak ktoś na Ciebie krzywo spojrzy to
    > też lecisz do prasy.

    Jak ma szalone spojrzenie i przekrwiony wzrok, to tak. Oraz dzwonie po
    policje, straz pozarna i pogotowie:-)
    Nawet jak mnie ktos w drzwiach popchnie, to lece z relacja, ze chamstwo
    w spoleczenstwie, ze bezczelnosc. Zartuje. Mam ciekawsze zajecia.

    Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993

  • 14. Data: 2002-02-04 10:32:44
    Temat: Ja okradlem Pekao SA :-)))
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Przepraszam ewentualnych milosnikow/pracownikow tego banku.

    W tym oddziale powiedzieli, ze nie daja zadnych odsetek za zerwanie
    lokaty do 31 dni.
    To czyzby w moim oddziale byly inne prawa? Albo pani sie pomylila na
    moja korzysc? Jedna lokata zerwana po 7 dniach, kilka innych na
    przestrzeni paru miesiecy do 30 dni. Za kazdym razem byly odsetki.
    Dobrze, ze nie kazali klientom obliczac wlasnorecznie odsetek, bo by
    mnie zaskarzyli za oszustwo:-)

    No dobra. Przyznaje sie- troche namieszalem, ale lepiej na zimne
    dmuchac, niz sie sparzyc.

    Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993

  • 15. Data: 2002-02-04 11:51:41
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Sun, 03 Feb 2002 23:20:08 +0100, "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > 7 dni po automatycznym wznowieniu. Bylo to 2 czy 3% w skali rocznej
    > (Ilez to forsy po 7 dniach:-))). Lokata terminowa. W jednym i drugim

    Jeśli dwóch oddziałach tego samego banku, w _takiej_samej_ sytuacji raz
    naliczyli odsetki, a raz nie to coś jest nie tak, ale polecam _najpierw_
    przestudiowanie regulaminu banku/danej lokaty.

    Axe

  • 16. Data: 2002-02-04 11:54:26
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Sun, 3 Feb 2002 22:20:59 +0100, "Grzesieq"
    <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it> wrote:

    > Raczej malo prawdopodobne. Bankowe systemy informatyczne podlegaja
    > szczegolnej kontroli dotyczacej poprawnosci ich dzialania. Zanim zostaja
    > oddane do uzytku, mija wiele miesiecy na zmudnych testach sprawdzajacych
    > poprawnosc wprowadzonych danych, sposob naliczania wszelkich naleznosci oraz
    > sprawdzaniu stopnia zabezpieczen. Po tym wszystkim, a takze uzyskaniu opinii
    > bieglych z GINB oraz samego NBP, dopiero wtedy system jest oddawany do
    > uzytku.

    Powyższe to teoria, praktyka wygląda troszeczkę ;-) inaczej, ale i tak
    faktem jest, że takie algorytmy się testuje...może nie tak długo, ale
    owszem, poza tym błędy na nich wychodzą baardzo szybko i szybko się je
    poprawia.

    Axe

  • 17. Data: 2002-02-04 17:52:47
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Ech. Czy tam jakies kontrole wewnetrzne bywaja?

    na pewno nie po kazdym zerwaniu przez ciebie lokaty.

    > Pani w okienku musialaby byc rzeczywiscie bardzo, bardzo mocno
    > rozkojarzona. Moze zakochana?:-)

    a moze jest po 12 godzinie pracy, od rana nie napila sie szklanki wody, nie
    mowiac o sniadaniu. uwierz mi, naprawde praca w banku jest ciezka,
    pracownikow zwalniaja, a klientow przybywa.

  • 18. Data: 2002-02-04 18:44:28
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > pracownikow zwalniaja, a klientow przybywa.

    Komu? - pekao ;-)

    Grzegorz

  • 19. Data: 2002-02-04 23:11:32
    Temat: Re: Ja okradlem Pekao SA :-)))
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości ...

    > Przepraszam ewentualnych milosnikow/pracownikow tego banku.

    Niewatpliwie jestes pierwszym na pbb, ktory przeprosil.
    To tu nowosc.

    JO