  • 1. Data: 2002-02-03 17:01:09
    Temat: PKO SA okrada klientow
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Przy zerwaniu lokaty w zeszlym roku nie naliczono _zadnych odsetek_.
    Oddzial przy ul. 10-Lutego w Gdyni. Ot, zlodzieje. Dopiero przed chwila
    sie zorientowalem. To jest konto mamy. W innym oddziale, tam gdzie ja
    mam konto, przy zerwaniu lokaty odsetki zostaly naliczone.
    Moge domagac sie karnych odsetek od odsetek? Ile procent wynosza karne
    odsetki?
    Zastanowie sie jeszcze nad jakas gazeta. Temat zaiste ciekawy.

    Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993

  • 2. Data: 2002-02-03 17:38:18
    Temat: Re: PKO SA okrada klientow
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Nie ma takiego banku.

    MJ

  • 3. Data: 2002-02-03 17:38:23
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

> [...]
    > odsetki?
    > Zastanowie sie jeszcze nad jakas gazeta. Temat zaiste ciekawy.

    a moze zamiast sie tak pienic, to najpierw zadzwon albo idz do banku
    iwyjasnij sytuacje. ty jestes nieomylny i nigdy nic ci sie nie udalo
    schrzanic? troche wyrozumialosci dla innych ludzi.

  • 4. Data: 2002-02-03 18:12:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Rena wrote:

    > a moze zamiast sie tak pienic,

    To widac? Przez siec? Nie, nie pienilem sie z tego powodu. Pienilem sie
    tylko przy kapieli.

    > to najpierw zadzwon albo idz do banku
    > iwyjasnij sytuacje.

    Oczywiscie. Jutro.

    > nigdy nic ci sie nie udalo
    > schrzanic?

    Oczywiscie, ze udalo mi sie nie raz:-)
    Zawsze to musialem naprawic.

    > troche wyrozumialosci dla innych ludzi.

    Ludzie, jak ludzie. To komputery sie pomylily. Juz nikt nie liczy w
    banku na kalkulatorze. Szczegolnie odsetek od lokat. W koncu jest
    wydruk z komputera. Ktory to wydruk jest na podstawie jakiejs bazy
    danych. Bazy, do ktorej program nie doliczyl odsetek. Program napisali
    ludzie. Moze sie pomylili, a moze byli kiepscy. Nie moja to sprawa tego
    dociekac.

    Chcialem przez ten list poinformowac, o istniejacym bledzie. Byc moze
    wiecej ludzi zostalo, swiadomie lub omylkowo, oszukanych. Ludzi, ktorzy
    wierza na slowo. Zgodnie z przyslowiem: "pewne jak w banku" Moze jednak
    nie warto wierzyc bezkrytycznie komus, komu dalismy mandat zaufania i
    wierzymy, ze bedzie czysty jak lza. Czasem warto go skontrolowac. Juz
    pewien zbrodniarz mowil w zeszlym wieku: ufaj i kontroluj.

    Czy to cos zlego, poinformowac opinie publiczna o bledzie firmy? Banku,
    ktory nie zauwazyl bledu przez kilka miesiecy? Moze lepiej nie
    przyznawac sie samemu do bledu, bo wybuchnie afera? Tak dzialaja
    niektore banki.
    Jezeli mam pretensje do osoby prywatnej, to zalatwiam to prywatnie.
    Jezeli dzialanie firmy moze miec skutki takze dla wielu osob,
    poinformuje o tym ogol.

    Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993

  • 5. Data: 2002-02-03 18:16:58
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Nie ma takiego banku.

    Tzn. PKO SA? W Gdyni? Na 10-Lutego? To to jest bank widmo?

    Zbynek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x2E0DC993

  • 6. Data: 2002-02-03 18:23:19
    Od: "skarus" <s...@p...fm>

    > Zastanowie sie jeszcze nad jakas gazeta. Temat zaiste ciekawy.
    >
    > --
    weź trochę benzyny w butelce i podpal oddział.
    Zastanów się i zadzwoń do nich i wyjasnij sprawę, jak Ci odmówią wtedy
    wszczynaj awantury. Ciekaw jestem czy jak ktoś na Ciebie krzywo spojrzy to
    też lecisz do prasy.

    MK

  • 7. Data: 2002-02-03 18:28:15
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    > Zawsze to musialem naprawic.

    inni tez. ale zeby naprawic, trzeba wiedziec, ze sie zchrzanilo.

    > Czy to cos zlego, poinformowac opinie publiczna o bledzie firmy?

    pomiedzy "okrasc", a "pomylic sie" jest subtelna roznica.

  • 8. Data: 2002-02-03 18:34:41
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Tzn. PKO SA? W Gdyni? Na 10-Lutego? To to jest bank widmo?

    Chodzi ci o PKO BP S.A. czy tez moze Pekao S.A ??? :)
    Zeby pelnych rozwiniec nie podawac.

    Przy zrywanych lokatach zazwyczaj jednak licza recznie (tak widzialem w
    WBK), a poza tym w niektorych bankach istotnie nic nie daja za przedwczesne
    zerwanie.
    Nie wiem czy ty akurat masz w Pekao Sa tez czy w innym banku...

  • 9. Data: 2002-02-03 18:47:38
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości ...
> [...]
    | odsetki?
    | Zastanowie sie jeszcze nad jakas gazeta. Temat zaiste ciekawy.

    Moze cos blizszego o tych lokatach. Kiedy zalozone, na jakie
    terminy, po jakim okresie zerwane. Poza tym polecam czytanie
    regulaminow. Jest to obowiazkowe, gdy kogos oskarza sie
    tak jak w tytule watku. No i tak jak pisza koledzy - uscislij
    do kogo masz pretensje.

    JO

  • 10. Data: 2002-02-03 21:20:59
    Od: "Grzesieq" <g...@i...you.wana.spam.me.then.do.it>

> [...]
    > danych. Bazy, do ktorej program nie doliczyl odsetek. Program napisali
    > ludzie. Moze sie pomylili, a moze byli kiepscy. Nie moja to sprawa tego

    Raczej malo prawdopodobne. Bankowe systemy informatyczne podlegaja
    szczegolnej kontroli dotyczacej poprawnosci ich dzialania. Zanim zostaja
    oddane do uzytku, mija wiele miesiecy na zmudnych testach sprawdzajacych
    poprawnosc wprowadzonych danych, sposob naliczania wszelkich naleznosci oraz
    sprawdzaniu stopnia zabezpieczen. Po tym wszystkim, a takze uzyskaniu opinii
    bieglych z GINB oraz samego NBP, dopiero wtedy system jest oddawany do
    uzytku.

    Wracajac do watku radzilbym najpierw przeczytac stosowny regulamin
    prowadzenia konkretnej lokaty. Jesli jest w nim napisane (nawet drobnym
    druczkiem ;-) ), ze w przypadku wczesniejszego zerwania lokaty tracisz prawo
    do naliczenia odsetek albo cos w tym rodzaju to masz pecha i nic nie mozesz
    z tym zrobic.

    Pozdrawiam,

    Grzesieq