  • 31. Data: 2003-12-09 14:58:44
    Temat: Re: PKO BP - nowe opłaty po odmiejscowieniu rachunków
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Napisałem wyraźnie (cytuję):
    >
    > "6. Za przekazywanie pocztą:
    > 1) wyciągów
    > 2) zbiorczego zestawienia operacji częściej niż raz w miesiącu"
    >
    > Możesz mi podać, na jakiej podstawie uważasz, że sformuowanie "częściej
    > niż raz w miesiącu" oprócz punktu "2)" dotyczy także także punktu "1)"?

    Ok. W starej toip jest taki zapis:

    "Przekazywanie pocztą zbiorczych zestawień operacji, raz w miesiącu i
    rzadziej, posiadaczom rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, rachunków
    oszczędnościowych Graffiti kont młodych, rachunków nieoszczędnościowych osób
    fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej - 0PLN"

    oraz

    "Za przekazywanie pocztą:
    - wyciągów
    - zbiorczego zestawienia operacji częściej niż raz w miesiącu równowartość
    opłaty pobieranej przez PPUP Pocztę Polską za list zwykły +5,00 "

    Jesteś pewny, że w nowej nie ma podobnego rozwiązania? Sprawdź ;-))

    > Chcąc zarzucać komuś brak umiejętności rozumienia tekstu, warto samemu
    > wiedzieć czego dyskusja dotyczy.

    Czego dotyczy dyskusja to ja wiem ;-) - mam za to podejrzenie, że
    traktujesz rozłącznie 2 pkt. toip i wyciągasz błędne wnioski.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 32. Data: 2003-12-09 15:53:47
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Tue, 9 Dec 2003 15:58:44 +0100, na pl.biznes.banki, Glenn napisał(a):

> [...]
    > oszczędnościowych Graffiti kont młodych, rachunków nieoszczędnościowych osób
    > fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej - 0PLN"

    W dokumencie, który przyszedł z banku, takiego zapisu już nie ma.

    > Czego dotyczy dyskusja to ja wiem ;-) - mam za to podejrzenie, że
    > traktujesz rozłącznie 2 pkt. toip i wyciągasz błędne wnioski.

    Nie ma żadnych podstaw, by uważać, że część zdania tworzącego punkt 2)
    może dotyczyć także punktu 1). Żadna część zdania tworzącego punkt 2)
    nie jest wyróżniona w sposób mogący sugerować, że może ona dotyczyć
    także pkt-u 1).
    Gdyby zapis brzmiał:

    "6. Za przekazywanie pocztą:
    1) wyciągów
    2) zbiorczego zestawienia operacji
    - częściej niż raz w miesiącu ..."

    to można by go rozumieć tak, jak Ty to robisz, chociaż i tak o wiele
    bardziej logicznym byłoby sformułowanie:

    "6. Za przekazywanie pocztą częściej niż raz w miesiącu:
    1) wyciągów
    2) zbiorczego zestawienia operacji"
    - i tutaj cena.

    Natomiast z faktu, że na stronie WWW banku pojawiła się już inna wersja
    TOiP niż ta, dostarczona klientom, może świadczyć że:

    a) dokument przygotowywał ktoś niedouczony (dość mało prawdopodobne),
    lub
    b) bank zorientował się, że przeholował z opłatami i szybciutko
    wprowadził zmianę do tabeli opłat (znacznie bardziej prawdopodobne).

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 33. Data: 2003-12-09 16:13:14
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > W dokumencie, który przyszedł z banku, takiego zapisu już nie ma.

    Dostałeś pełną toip, czy "papier" ze zmianami?

> [...]
    > b) bank zorientował się, że przeholował z opłatami i szybciutko
    > wprowadził zmianę do tabeli opłat (znacznie bardziej prawdopodobne).

    c.) dostałeś "papier" ze zmianami toip a nie pełną nową toip
    d.) nie ma myślnika w miejscu, gdzie powinien być, albo błędnie
    interpretujesz położenie tekstu "częściej niż raz w miesiącu"

    ;-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 34. Data: 2003-12-09 17:16:36
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Tue, 9 Dec 2003 17:13:14 +0100, na pl.biznes.banki, Glenn napisał(a):

    > c.) dostałeś "papier" ze zmianami toip a nie pełną nową toip

    Dostałe WYCIĄG z TOiP, a nie "papier ze zmianami".

    > d.) nie ma myślnika w miejscu, gdzie powinien być,

    Sam myślnik by nie wystarczył, musiałby jeszcze być LF.

    > albo błędnie
    > interpretujesz położenie tekstu "częściej niż raz w miesiącu"

    Możesz wyjaśnić co masz na myśli?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 35. Data: 2003-12-09 17:23:42
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Dostałe WYCIĄG z TOiP, a nie "papier ze zmianami".

    No i jasne - prawdopodobnie dostałeś "wyciąg" zawierający zmiany.

    > Możesz wyjaśnić co masz na myśli?

    To, że z położenia tekstu może wynikać, że odnosi się łącznie do pkt.1 i 2.
    Obstawiam jednak wersję z wyciągiem ;-))) Z resztą sprawa niedługo sama się
    wyjaśni.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 36. Data: 2003-12-09 17:37:32
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    br50iq$5l6$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    > No i jasne - prawdopodobnie dostałeś "wyciąg" zawierający zmiany.

    Sprytny bank w wyciągu selekcjonuje zapisy korzystne dla klientów, a ukrywa
    w pełnej TOiP te inne (-> Lukas) - ten widać nie jest sprytny ;)

    --
    Robert

  • 37. Data: 2003-12-09 18:23:23
    Od: n...@p...onet.pl

    > W dokumencie, który przyszedł z banku, takiego zapisu już nie ma.
    Bo jest tekst równoważny:
    "zbiorczego zestawienia operacji częściej niż raz w miesiącu 5,00+..."

> [...]
    > może dotyczyć także punktu 1). Żadna część zdania tworzącego punkt 2)
    > nie jest wyróżniona w sposób mogący sugerować, że może ona dotyczyć
    No i masz rację,
    wyciągi już od dawna były płatne i tu się nic nie zmieniło,
    i to nie 5zł+znaczek miesięcznie tylko od sztuki.

    Tobie może się wydaje, że wyciągi przychodziły pocztą,
    tylko to nie były wyciągi, a zbiorcze zestawienia operacji :P
    (przynajmniej w rozumieniu PKO)

    > [...]
    > Natomiast z faktu, że na stronie WWW banku pojawiła się już inna wersja
    > TOiP niż ta, dostarczona klientom, ...
    Bzdura, na WWW masz pełną TOiP a do domu dostałeś wyciąg {z taryfy}
    (ten wyjątkowo był bezpłatnie ;))

    > --
    > Pozdrowienia
    > Krzysztof K. Maj

    pzdr, St.

  • 38. Data: 2003-12-09 18:35:06
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > To, że z położenia tekstu może wynikać, że odnosi się łącznie do pkt.1 i 2.
    > Obstawiam jednak wersję z wyciągiem ;-))) Z resztą sprawa niedługo sama się
    > wyjaśni.

    Odnosi się wyłącznie do pkt.2, (patrz, znów się mylisz :))))
    wyciągi były, są i nadal będą płatne,
    tyle że PKO nie wysyła co miesiąc wyciągu (przynajmniej w rozumieniu PKO),
    lecz zbiorcze zestawienie operacji. (choć wielu się wydaje, że to wyciągi:))

    > --
    > Pozdrowienia,
    > Glenn
    & St.

  • 39. Data: 2003-12-09 18:50:29
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Odnosi się wyłącznie do pkt.2, (patrz, znów się mylisz :))))

    Nie widziałam tego "na żywo". To tylko hipoteza, że układ mógł być taki:

    1)wwwwwww
    2)sssssssss
    oooooooooo - dopisek, który zinterpretowałabym jako odnoszący się do
    pkt. 1 i 2.

    > wyciągi były, są i nadal będą płatne,
    > tyle że PKO nie wysyła co miesiąc wyciągu (przynajmniej w rozumieniu PKO),
    > lecz zbiorcze zestawienie operacji. (choć wielu się wydaje, że to
    wyciągi:))

    PKO BP jest "pokręcone", ale jeszcze bardziej byłoby pokręcone, gdyby za
    coś, co do tej pory było za darmo zaczęli pobierać 6 złociszy.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 40. Data: 2003-12-09 23:32:40
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Tue, 9 Dec 2003 19:50:29 +0100, na pl.biznes.banki, Glenn napisał(a):

> [...]
    >
    > 1)wwwwwww
    > 2)sssssssss
    > oooooooooo - dopisek, który zinterpretowałabym jako odnoszący się do

    Gdyby tak było jak piszesz, nawet do głowy by mi nie przyszło upierać
    się przy swoim twierdzeniu.
    Ukłd był taki:

    > 1)wwwwwww
    > 2)sssssssssoooooooooo

    i w swoich postach już PIĘCIOKROTNIE go cytowałem.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj