  • 11. Data: 2002-10-03 13:21:38
    Temat: Re: PKO BP-koszmar z przelewami!!! [trochę zboczę z tematu]
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com> napisał w
    wiadomości news:anhe4a$68g$1@news.onet.pl...
    > Tak naprawdę, to prawidłowy format numeru IBAN jest taki, że są 2 cyfry
    > kontrolne, a potem 2 grupy 4-cyfrowe określające bank i 4 grupy 4-cyfrowe
    > numeru rachunku. Grupy oddziela się spacjami. Dopuszcza się też zapis w
    > postaci 2+8+16.

    Jesli juz informujesz to dokladnie: grupy oddziela sie spacjami _tylko_ na
    papierze a i to nie zawsze.
    Jesli wypisujesz recznie polecenie przelewu z kratkami to spacje tez sie
    pomija.

    > Oczywiście, jak zwykle, w Polsce robi się standaryzację po swojemu i g* z
    > takiej standaryzacji wychodzi.

    Ma wyjsc w 2004r.
    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 12. Data: 2002-10-03 13:32:14
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stański"
> [...]
    > kontrolne, a potem 2 grupy 4-cyfrowe określające bank i 4 grupy 4-cyfrowe
    > numeru rachunku. Grupy oddziela się spacjami. Dopuszcza się też zapis w

    opisales polska wersje czyli NRB
    norma IBAN dopuszcza rozne dlugosci numeru (m.in. tak jak to zrobil PKOBP
    zanim banki umowily sie na jednolitą dlugosc 2+8+16) i to nie wina pkobp ze
    programisci innych bankow nie chcieli wlaczyc sprawdzania liczby kontrolnej
    przy innej dlugosci numeru rachunku
    Jak wejdzemy do unii gdzie poszczegolne kraje umowily sie na inne dlugosci
    numeru to i tak bedzie trzeba algorytm uzupelnic zeby nie pluł na inna
    długość przy przelewach zagranicznych

    > Oczywiście, jak zwykle, w Polsce robi się standaryzację po swojemu i g* z
    > takiej standaryzacji wychodzi.
    > Takie PKO BP w ogóle ma "własny" IBAN,

    z punktu widzenia normalizacji pkobp ma numer starego typu (powinien byc dla
    jasnosci popredzany numerem oddzialu) bo innym bankom nie chcialo sie
    prawidlowo oprogramowac procedury sprawdzania wg normy IBAN
    *** blad ***

  • 13. Data: 2002-10-03 13:49:57
    Temat: Re: PKO BP-koszmar z przelewami!!!
    Od: "Vario" <j...@w...pl>

    > A informacji w dalszym ciagu nie przeczytales. Mimo to ONI sa winni, ze ty
    > nie umiesz wpisac prostego numeru rachunku...
    > Dzizas

    Jestes wredny okropnie, ale mi pomogles i bardzo Ci dziekuje za bolesna co
    prawda podpowiedz, ale teraz juz postaram sie myslec, bo zadzialalo.

  • 14. Data: 2002-10-03 14:30:35
    Od: "Vario" <j...@w...pl>

    Na BRE Bank w zaden sposob nie idzie, z kreskami czy bez kresek PKO BP nie
    przyjmuje i koniec. Wiec nadal bede na nich psioczyl.

  • 15. Data: 2002-10-03 14:34:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> writes:

    > Jesli juz informujesz to dokladnie: grupy oddziela sie spacjami _tylko_ na
    > papierze a i to nie zawsze.

    I naprawde napisanie interfejsu do WWW, zeby spacje pomijal,
    przekracza mozliwosci bankowych programistow?

    MJ

  • 16. Data: 2002-10-03 15:06:15
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Vario" <j...@w...pl> writes:

    > Na BRE Bank w zaden sposob nie idzie, z kreskami czy bez kresek PKO BP nie
    > przyjmuje i koniec. Wiec nadal bede na nich psioczyl.

    Lojezu. Co ty cudujesz z tym numerem?

    Napisz

    32114020040000360213019350

    Wchodzi i jest prawidlowo rozpoznawane jako BRE.

    MJ

  • 17. Data: 2002-10-03 15:43:42
    Temat: Re: PKO BP-koszmar z przelewami!!! [trochÄT zboczÄT z tematu]
    Od: "Vario" <j...@w...pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> wrote in message

    > Lojezu. Co ty cudujesz z tym numerem?
    >
    > Napisz
    >
    > 32114020040000360213019350
    >
    > Wchodzi i jest prawidlowo rozpoznawane jako BRE.
    >
    > MJ

    Za cholere nie przechodzi. Wpisywalem juz wlasnie tak 8 razy i normalnie w
    swiecie mowi, ze zly numer, zly adres lub brak danych odbiorcy.
    A nazwe odbiorcy wpisuje. Zrobilem juz z innego banku i...poszlo bez
    problemu. Mam dosc PKO BP, przenosze sie do mBanku lub Lukas.

  • 18. Data: 2002-10-03 15:51:04
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > I naprawde napisanie interfejsu do WWW, zeby spacje pomijal,
    > przekracza mozliwosci bankowych programistow?

    dokladnie, sami wypisuja w postaci latwej do czytania ale juz ten sam nr ze
    spacjami odczytac to juz problem!

    Stryket

  • 19. Data: 2002-10-03 15:53:14
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    > Zastanawiam sie czy nie zrezygnowac z uslug E-PKO BP i odradzac innym
    tego

    już dawno zrezygnowałem z tych i innych powodów

    Stryket

    PS. przy okazji numery w mBanku się zmieniły

  • 20. Data: 2002-10-03 16:04:49
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

> [...]
    > odbiorcy. A nazwe odbiorcy wpisuje. Zrobilem juz z innego banku
    > i...poszlo bez problemu. Mam dosc PKO BP, przenosze sie do mBanku lub

    A sprobuj tak:

    11402004-32114020040000360213019350

    M.