  • 1. Data: 2002-09-18 18:40:21
    Temat: PKO BP-konto walutowe
    Od: "Juulius" <k...@o...pl>

    Ciekawa sytuacja: chce wyplacic euro z konta walutowego, tak ze zostalyby
    tylko jakies eurocenty, a kasjerka na to, ze musi zostac rownowartosc
    100USD, bo inaczej to musze wypelnic wniosek o likwidacje konta, bo maja
    jakies tam kontrole.
    Ja na to, ze te pieniadze mi sa teraz potrzebne, a kiedys pozniej jeszcze
    coc bym chcial wplacic, wiec konto jest mi potrzebne. Wiem, ze ponizej
    100USD konto jest nieoprocentowane, ale zeby od razu musiec zamknac.?
    To kasjerka na to, ze mi wyplaci, ale robi to pierwszy i ostatni raz i
    pozniej bede musial juz zostawiac na koncie minimum ok.105 EUR
    To jak to w koncu jest? Kasjerka w zaleznosci od humoru albo od pogody
    decyduje o regulaminie konta?
    No wlasnie a jak jest oficjalnie w regulaminie?

  • 2. Data: 2002-09-18 22:33:43
    Temat: Re: PKO BP-konto walutowe
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    w BZ WBK jest to samo - minimum 50 dolarow na koncie.... inaczej zamykamy :)

  • 3. Data: 2002-09-18 22:44:15
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > w BZ WBK jest to samo - minimum 50 dolarow na koncie.... inaczej zamykamy :)

    A w moim oddziale sie pytalem - ile musi zostac - to sie dowiedzialem,
    ze moze byc pusty :-)

  • 4. Data: 2002-09-19 06:07:28
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    > w BZ WBK jest to samo - minimum 50 dolarow na koncie.... inaczej zamykamy
    :)
    Nie mają prawa czegoś takiego żądać!!! A co ze swobodą dysponowania swoją
    własnością. Kwestia zamknięcia to już ich sprawa, niech sobie zamykają ale
    pieniądze mają Ci obowiązek wypłacić na każde życzenie (ew. pobierając
    prowizję zgodnie z TOiP) i cała procedura nie może się różnić od każdej
    innej wypłaty!

  • 5. Data: 2002-09-19 06:59:48
    Od: miras <m...@w...pl>

    On Wed, 18 Sep 2002 20:40:21 +0200, "Juulius" <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    >jakies tam kontrole.
    >No wlasnie a jak jest oficjalnie w regulaminie?

    to moze by tak ten regulamin poczytac?

    Pozdrowka
    miras

  • 6. Data: 2002-09-19 07:19:15
    Od: miras <m...@w...pl>

    On Thu, 19 Sep 2002 08:59:48 +0200, miras <m...@w...pl> wrote:

    >to moze by tak ten regulamin poczytac?
    wlasnie znalazlem:

    regulamin "Rachunki walutowe dla krajowych osób fizycznych ("A")"
    dalej "Rachunek walutowy "A" płatny na żądanie"
    i tam w punkcie " Minimalny wkład"

    Minimalny wkład na rachunku wynosi 100 USD lub równowartość tej kwoty
    w innej walucie wymienialnej, w której PKO BP prowadzi rachunki
    walutowe "A". Minimalna kwota nie dotyczy rachunku płatnego na
    żądanie, na który mogą być przenoszone odsetki od lokaty terminowej,
    jednakże środki na takim rachunku są oprocentowane po osiągnięciu
    minimalnej kwoty.

    ot i wsio, podpisujac umowe prowadz. rachunku zgodziles sie na to

    Pozdrowka
    miras

  • 7. Data: 2002-09-19 08:40:02
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "miras"
    > jednakże środki na takim rachunku są oprocentowane po osiągnięciu
    > minimalnej kwoty.
    >
    > ot i wsio, podpisujac umowe prowadz. rachunku zgodziles sie na to

    w zorbie od zawsze byl automat, ze jak srodki spadna ponizej kwoty X (z
    parametru) to rachunek jest "likwidowany" z automatu - jest to ta sama
    funkcja pozaksiegowa co przy likwidacji na życzenie klienta i polega po
    prostu na rozliczeniu odsetek, doskiegowaniu ich i zamknieciu rachunku w tym
    sensie, ze dziala on nadal ale jako nieczynny czyli 0%.

    nawet bez wystawienia polecenia "likwidacji" system sam po operacji rozlicza
    rachunek ktorego saldo spadlo ponizej X - jesli po doksiegowaniu odsetek
    rachunek osiagnal prog X to jest od tego dnia wznawiany (jakby tego dnia byl
    zalozony), a jak nie osiagnie progu X to dalej widnieje jako 0%

    Cale zamieszanie wynika z żargonu bankowego - słowo "likwidacja" jest tu
    rozumiane jako przejscie w stan nieoprocentowania i na a'vista wolno
    klientowi spaść poniżej wymaganego progu
    *** blad ***