  • 1. Data: 2002-09-18 14:42:20
    Temat: mBank nie wejdzie na giełdę
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Za GW

    Tomasz Michałowicz 17-09-2002

    - BRE Bank zrezygnował z planów wprowadzenia mBanku na giełdę - poinformował
    Sławomir Lachowski, wiceprezes BRE.

    Oficjalnie BRE uzasadnia swoją decyzję niekorzystną sytuacją na rynku. -
    Jednak pozostawienie mBanku w naszych strukturach można odczytać także jako
    zmianę filozofii działania. I sygnał, że BRE zamierza skupić się na
    bankowości detalicznej - dodaje wiceprezes Lachowski.

    Konsekwencją rezygnacji z wprowadzenia mBanku na parkiet jest wchłonięcie
    przez BRE Banku Częstochowa. To właśnie licencja giełdowa BCZ, którego
    głównym akcjonariuszem jest BRE Bank, miała posłużyć do wprowadzenia mBanku
    na giełdę. BCZ został przejęty przez BRE styczniu 2001 r. Był wtedy bliski
    upadku i nie cieszył się dobrą opinią wśród klientów. Ze względu na licencję
    giełdową BRE zdecydował się go uratować i objął w styczniu 2001 r. emisję
    akcji BCZ o wartości 70 mln zł, które dają 75 proc. głosów na zgromadzeniach
    akcjonariuszy Banku Częstochowa. Jeszcze w marcu tego roku wiceprezes
    Lachowski zapowiadał, że mBank usamodzielni się do końca 2002 r., obierze za
    siedzibę Łódź i wejdzie na giełdę. Od tej transakcji zależało min.
    dotrzymanie prognozy zysku BRE na ten rok (404 mln zł). Jednak już 8
    sierpnia Wojciech Kostrzewa, prezes BRE Banku, poinformował, że debiut
    mBanku zostanie odłożony o rok. Teraz wiadomo, że i ten termin nie zostanie
    dotrzymany. Włączenie Banku Częstochowa do BRE uniemożliwi bowiem
    wprowadzenie mBanku na parkiet "na skróty". Kiedy dojdzie więc do
    wprowadzenia mBanku na giełdę? - W dającej się przewidzieć przyszłości mBank
    i MultiBank pozostaną częścią BRE Banku i będą rozwijać jego działalność
    detaliczną - odpowiada wiceprezes Lachowski.

    --

    ----
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-09-23 16:16:21
    Temat: Re: mBank nie wejdzie na giełdę
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "AMRA" <a...@a...com> napisał

> [...]
    > giełdową BRE zdecydował się go uratować i objął w styczniu 2001 r. emisję
    > akcji BCZ o wartości 70 mln zł, które dają 75 proc. głosów na

    Czy pamieta ktos za ile BRE przejelo BCZ ?
    Chodzi mi o to jak dobry interes zrobilo PKO BP kupujac inteligo za 90 mln
    ??? w kontekscie bezsensownego przejecia przez BRE -BCZ.

    Pzd
    Witek