  • 1. Data: 2004-07-30 12:51:34
    Temat: PKO BP S.A. - kłopot z rowerem
    Od: kudziol <k...@p...pl>

    Od jakiegoś czasu jeżdżę po mieście na rowerze. Pewnego dnia postanowiłem
    zrealizować czek w banku PKO BP S.A. i wstawiłem go do przedsionka tuż za
    drzwiami wejściowymi. Poszedłem do holu czekam - dobre kilka minut - w
    kolejce aż tu słyszę pytanie ochroniarza:
    - Kto postawił rower w banku?
    - Ja - mówię zdziwiony.
    - Proszę zabrać rower - odpowiedział ochroniarz.
    - Dobrze, zabiorę tylko załatwię sprawę. - odpowiedziałem.
    - W takim razie wystawiam rower na zewnątrz banku - oświadczył ochroniarz.
    Po załatwieniu sprawy roweru rzeczywiście nie było w miejscu w którym go
    zostawiłem. Wyszedłem przed bank, tam też go nie ma. Idę do ochroniarza i
    proszę go o podanie swojego nazwiska, nr identyfikacyjnego i nazwy firmy
    ochroniarskiej, której jest pracownikiem. Po spisaniu wszystkich danych z
    jego identyfikatora powiedział, że rower jest na podwórzu banku (nie
    sprawdziłem czy rzeczywiście był).
    Napisałem pismo do kierownictwa banku z pytaniem czy ochroniarz postąpił
    prawidłowo zachowując się w ten sposób i jakie przepisy lub jaki regulamin
    mu na to pozwala. W sekretariacie uzyskałem informacje, że ochroniarz
    postępuje zgodnie z regulaminem firmy ochroniarskiej. Zostawiłem rower,
    którego od momentu pozostawienia w przedsionku nie widziałem.
    W firmie, która zatrudniła ochroniarza dowiedziałem się, że ochrona banku
    pracuje na podstawie planu ochrony banku, który zatwierdzany jest miedzy
    innymi przez Policję. Dokument ten jest niejawny miedzy innymi ze względu
    na zagrożenie terrorystyczne.

    Chciałbym się dowiedzieć:
    Czy można w taki sposób zająć własność innej osoby.
    Czy jeżeli już do tego doszło to nie powinno się spisać jakiegoś protokołu.
    Jak można zgodnie z prawem kogoś zmusić do przestrzegania zakazu
    wprowadzania roweru do banku.
    Czy może za złamanie zakazu powinienem dostać mandat.
    Czy zgodnie z tym co dowiedziałem się w firmie ochroniarskiej plan ochrony
    banku jest tak tajny, że o jego istnieniu nie wie pani w sekretariacie.