  • 11. Data: 2002-09-27 07:32:13
    Temat: Re: PIN przy op. bezgotowkowych
    Od: "Nina" <n...@e...com.pl>

    > Użytkownik "AMRA" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > >
    > a nie eService?
    >

    > Sorry, moze sie nie znam, ale czy to nie zalezy od terminala? Dla sklepu
    bezpieczniejszym jest wklepywanie PINu przez klienta, bo maja jako taka
    pewnosc, ze karta rzeczywiscie nalezy do klienta.
    W przypadku terminali, w ktorych sprzedawca tylko przeciaga karta, a klient
    podpisuje sie na papierku, mozliwa jest wieksza kombinacja, bo sprzedawca
    grafologiem przeciez nie jest.

    pozdrawiam

    Nina

  • 12. Data: 2002-09-27 09:25:52
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Dla sklepu
    > bezpieczniejszym jest wklepywanie PINu przez klienta,

    !!! Moze dla sklepu tak bo zero odpowiedzialnosci za fraudy
    ale dla klienta zdecydowanie mniej bezpieczne !!!

  • 13. Data: 2002-09-27 09:50:07
    Od: "Maras" <M...@w...pl>

    > !!! Moze dla sklepu tak bo zero odpowiedzialnosci za fraudy
    > ale dla klienta zdecydowanie mniej bezpieczne !!!

    Zapytam się jeszcze raz (kiedyś już pytałem). Czy legalne jest, że pady do
    wprowadzania PIN są obserwowane przez kamery sklepowe i jest to rejestrowane
    ? To w rzeczywistości mniej bezpieczne niż podpis.

    btw. Czy użycie pinu do karty bez zgody/ za zgodą jej właściciela jest
    prawnie dozwolone. Bo jesli nie, to bezpieczniecz czułbym się z kartą, która
    nie ma PIN wogóle.

    Maras

  • 14. Data: 2002-09-27 10:58:25
    Od: "Mariusz Ru" <m...@p...pl>

    Uzytkownik "KOmiX" <m...@p...NOSPAM.pl> napisal w wiadomosci

    > Lukas (czasami!!!)
    >
    > pzdr

    Wszystkie moje dotychczasowe platnosci VE Lukasa (ok. 20) byly z uzyciem
    PINu.
    Wcale mi sie to nie podoba :(

    Mariusz Ru

  • 15. Data: 2002-09-27 11:06:32
    Od: "Mariusz Ru" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Maras" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zapytam się jeszcze raz (kiedyś już pytałem). Czy legalne jest, że
    > pady do wprowadzania PIN są obserwowane przez kamery sklepowe i jest
    > to rejestrowane ? To w rzeczywistości mniej bezpieczne niż podpis.

    Kamery tez mi sie nie podobaja. Karta place glownie na stacjach benzynowych.
    Na 2 stacjach ARALa widzialem takie pinpady gdzie po wlozeniu reki niewiele
    widac natomiast te podawane klientowi na kabelku sa "malo bezpieczne"
    zwlaszcza w sytuacji kiedy czuje (doslownie) na karku oddech klienta
    stojacego za mna-taki polski obyczaj kolejkowy :P

    Mariusz Ru

  • 16. Data: 2002-09-27 11:11:16
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > btw. Czy użycie pinu do karty bez zgody/ za zgodą jej właściciela jest
    > prawnie dozwolone. Bo jesli nie, to bezpieczniecz czułbym się z kartą, która
    > nie ma PIN wogóle.

    To i tak bez znaczenia bo szanse na zlapanie, sciaganie i udowodnienie winy
    zlodziejowi na drodze sadowej graniczy z cudem. Wazne jest to, ze banki nie
    przejmuja (ta, sa wyjatki) odpowiedzialnosci za transakcje z PIN po zastrzezeniu
    - teoretycznie karta zastrzezona powinna nie byc zdatna do uzcia ale...
    Po drugie wszelkie ubezpiecznia "przed zastrzeniem" tez nie obejmuja transakcji
    z PIN'em wiec jesli zlodziej nie przekorczy limitu ubezpieczenia na mojej VC
    to jestem bezpieczny.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 17. Data: 2002-09-27 13:48:52
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Wilczek napisał(a):

    > Po drugie wszelkie ubezpiecznia "przed zastrzeniem" tez nie obejmuja transakcji
    > z PIN'em wiec jesli zlodziej nie przekorczy limitu ubezpieczenia na mojej VC
    > to jestem bezpieczny.
    w fortisie obejmuja
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 18. Data: 2002-09-27 14:40:38
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Wilczek" <w...@a...net.pl> napisał

    > Wazne jest to, ze banki nie
    > przejmuja (ta, sa wyjatki) odpowiedzialnosci za transakcje z PIN po
    zastrzezeniu

    Przejmuja np. kk citi ale TYLKO po zastrzezeniu !!!

  • 19. Data: 2002-09-30 12:23:24
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > w fortisie obejmuja

    tak - nie dopisalem "najczesciej"

    oprocz fortisa przejmuje tez inteligo

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 20. Data: 2002-10-01 11:04:15
    Od: k...@z...pl

    > Czy ktoś zna zasadę na podstawie której jest żądany PIN przy płaceniu kartą
    > płaską.

    to czy POS poprosi o pin jest zapisane na pasku magnetycznym karty.
    zależy to od banku czy wymusi na kliencie podpis pinem czy długopisem.
    oczywiście jak nie ma pin-padu - to się nie da podpisac pinem.
    Generalnie maestro mają podpis pinem i wiele elektronów.

    > Od czego to zależy?

    od kogo. od banku wystawcy.

    Karol Żwiruk