  • 1. Data: 2003-11-04 18:23:35
    Temat: PILNIE POTRZEBUJE OK 70.000 ....
    Od: "Michal" <t...@p...pl>

    POTRZEBUJE :
    jak najszybciej, jak najwiekszy mozliwy kredy lub pozyczka nie mniej niz
    60.000 zl
    gdzie mam sie udac aby w miare szybko i w przyzwoitej cenie (%, prowizja)
    taka sprawe zalatwic ?

    Historia:
    szefowa z powodow zdrowotnych chce pozbyc sie firmy (lokal + wyposazenie +
    klienci)
    - zatrudnione ma w sumie 6 osob,
    - zysk miesieczny to ok 10.000 zl

    Ja :
    - mam zone i 2 dzieci
    - mam ukonczone 30 lat, wyksztalcenie wyzsze
    - wspolne dochody miesieczne to ok 5.000 zl netto (oboje z tytulu umowy o
    prace na czas nieokreslony)
    - posiadam mieszkanie wlasnosciowe wartosci ok. ~ 120.000 zl
    - posiadam dwa auta wartosci ~ 60.000 zl

    Uwagi:
    1. oczywiscie moglbym sprzedac auta ale wiadomo ze na szybko musialbym
    odliczyc jakies 15-20% od wartosci gieldowej natomiast sprzedaz jednego nie
    zalatwia
    sprawy bo i tak potrzebuje jeszcze min 60.000 zl
    2. sprzedaz mieszkania nie wchodzi w gre :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2003-11-04 19:33:47
    Temat: Re: PILNIE POTRZEBUJE OK 70.000 ....
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > (...)
    > - posiadam mieszkanie wlasnosciowe wartosci ok. ~ 120.000 zl
    > - posiadam dwa auta wartosci ~ 60.000 zl

    Hmm, ja bym chyba szukał możliwości wzięcia kredytu pod hipotekę
    mieszkania. Przy takim przebiciu (mieszkanie 120.000, pożyczka 60.000)
    powinno być to całkiem realne. Oczywiście wiąże się to z ryzykiem
    przejęcia przez bank mieszkania w razie nie spłacania kredytu...

    Nie wiem czy kredyt ten jest realnie udzielany ale 'koncepcyjnie' dość
    fajnie wyglądał jeden z produktów multibanku (nie pamiętam nazwy)
    który zasadniczo dawał 'olbrzymi debet zabezpieczony hipoteką' z
    możliwością stosunkowo swobodnej spłaty a także zwiększania zadłużenia
    w niektórych sytuacjach.

  • 3. Data: 2003-11-04 19:49:51
    Od: "Michal" <t...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:873cd453ok.fsf@cauchy.softax.local...

> [...]
    > który zasadniczo dawał 'olbrzymi debet zabezpieczony hipoteką' z
    > możliwością stosunkowo swobodnej spłaty a także zwiększania zadłużenia

    bylem w tymze banku, max. mozliwy kredyt to 1/2 wartosci nieruchomosci , %
    to 8,8 w pln rocznie i jesli to pozyczka bez okreslonego celu to nie moge
    wziac jej w innej walucie niz zl.
    pozyczka na cel okreslony (mieszkanie, dom) to max 80% wartosci zastawianej
    nieruchomosci i min 4,8% w chf....mysle ze mozna taniej.
    ale - prowizja za przyznanie 2% kwoty.
    dla klientow typu vip (wplywy za ostatanie 3 miesiace pow. 5.000) - 1%.
    Niestety nie jestem ani klientem tego banku ani tym bardziej vipem.

  • 4. Data: 2003-11-05 08:43:16
    Od: k...@W...onet.pl

    Witam,
    Wg mnie szybko to mozna np zjesc bulke...

    Radze dobrze sie zastanowic i dowiedziec NAPRAWDE DLACZEGO Twoja szefowa
    zamierza sie pozbyc firmy. Napisales niby ze z powodow zdrowotnych ALE:

    - czy ona nie ma meza, dzieci ktore moga sie zajac biznesem???
    - czy nie moze sobie kogos wynajac do prowadzenia firmy (zatrudnic)???

    Czy znasz odpowiedz na powyzsze pytania? Jak poznasz to wtedy zadecyduj.
    Chce jedynie powiedziec ze DOBREGO BIZNESU nikt sie nie pozbedzie (to tak jak
    zabic kure znoszaca zlote jajka).

    A odnosnie sposobow finansowania to masz do wyboru:

    - sprzedac samochody
    - sprzedac mieszkanie
    - kredyt/pozyczka pod mieszkanie
    - kredyt/pozyczka pod zastaw samochodow
    - pozyczka u szefowej (jak Cie zna to mozecie spisac umowe pozyczki i Ty
    splacisz w ratach miesiecznych te 60.000 -> co miesiac ma byc 10K dochodu to
    po jakis 7 - 8 miesiacach ja splacisz...)
    - pozyczyc u znajomych

  • 5. Data: 2003-11-05 14:15:03
    Temat: Odp: PILNIE POTRZEBUJE OK 70.000 ....
    Od: "ziutek" <t...@p...pl>

    Użytkownik Michal <t...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bo8vu7$4g5$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > Niestety nie jestem ani klientem tego banku ani tym bardziej vipem.

    > Czegoś tu nie rozumię, potrzebujesz 70.000, które generuje 10.000 zysku
    miesięcznie a Ty się zastanawiasz nad 8,8 % i innymi drobnymi opłatami :-/
    Jeżeli interes nie stoi na glinianych nogach to ja się piszę :))

  • 6. Data: 2003-11-05 15:52:46
    Od: "Michal" <t...@p...pl>

    Użytkownik "ziutek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czegoś tu nie rozumię, potrzebujesz 70.000, które generuje 10.000 zysku
    > miesięcznie a Ty się zastanawiasz nad 8,8 % i innymi drobnymi opłatami :-/
    > Jeżeli interes nie stoi na glinianych nogach to ja się piszę :))

    rozumiem ze chcesz mi pozyczyc te 70.000 ?

  • 7. Data: 2003-11-05 15:59:48
    Od: "Michal" <t...@p...pl>

    Użytkownik <k...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Wg mnie szybko to mozna np zjesc bulke...
    umrzec tez mozna szybko...

    > Radze dobrze sie zastanowic i dowiedziec NAPRAWDE DLACZEGO Twoja szefowa
    > zamierza sie pozbyc firmy. Napisales niby ze z powodow zdrowotnych ALE:
    tak wlasnie jest - nie zostalo jej duzo zycia najwyzej jakis rok ( nowotwor)
    jest tego swiadoma - dlatego tak jak napisalem wczesniej - jesli ja tego nie
    odkupie wtedy ona interes zamknie, a cena jest troche wyzsza niz te 70.000
    ktore ja potrzebuje wiec prosze sie nie sugerowac ze to tylko 70.000.

    > - czy ona nie ma meza, dzieci ktore moga sie zajac biznesem???
    niestety (a moze stety) nie ma

    > - czy nie moze sobie kogos wynajac do prowadzenia firmy (zatrudnic)???
    przeciez ja to robie ...

> [...]
    > Chce jedynie powiedziec ze DOBREGO BIZNESU nikt sie nie pozbedzie (to tak
    j.w.

    > A odnosnie sposobow finansowania to masz do wyboru:
    Prosze poczytaj co mi jest potrzebne a nie mow co mam zrobic
    (opisalem w uwagach co i dlaczego)

    ps. tnij cytaty i odpowiadaj pod postem ;-)

  • 8. Data: 2003-11-05 18:57:12
    Od: "ziutek" <t...@p...pl>

    rozumiem ze chcesz mi pozyczyc te 70.000 ?

    >Po relacji Twojej o pożyce z banku, uważam rozwiązanie za mało
    interesujące ale są inne rozwiązania.
    pozdr.

  • 9. Data: 2003-11-05 21:50:27
    Od: "Michal" <t...@p...pl>

    > rozumiem ze chcesz mi pozyczyc te 70.000 ?

    > interesujące ale są inne rozwiązania.

    np jakie ?
    pzdrw