  • 11. Data: 2004-10-04 19:48:00
    Temat: Re: PEKAO SA przysłał mi kartę Maestro ...
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Wojciech Nawara wrote:

    > tego akurat nie masz prawa sobie życzyć... inaczej - masz prawo, ale
    > bank nie ma prawa tego żądania zrealizować... Twoje dane jako BYŁEGO
    > klienta są i będą przechowywane...

    Ale AFAIR tylko zgodnie z ustawami o rachunkowości i zasobie archiwalnym, a
    nie w bieżących bazach klientów.
    Jemu Pekao SA przysłało kartę, a na mnie inny bank przysłał w podobnych
    okolicznościach firmę windykacyjną bo coś mu się zdawało. Naprawdę uważam że
    banki powinny mieć porządek w danych - ale skoro chcą wychodzić na durnia...

    Bogdan B.

  • 12. Data: 2004-10-04 19:48:31
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Czy każda panienka w każdym oddziale na swoim monitorze powinna móc obejrzeć jego
    dane, w tym adres i numer dokumentu tożsamości?
    JaC

  • 13. Data: 2004-10-04 19:51:40
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    jaQbek napisał(a):

    > banku zamknąłem jakieś ... 3 lata temu !! To się nazywa burdel. Jak
    > sądziecie, do jest sens nagłaśniać ta sprawę, bo w końcu ja mogę
    > sobie nieżyczyć otrzymywania korespondencji z tego banku a tym samym
    > figurowania na liscie jego klientów.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

  • 14. Data: 2004-10-04 20:36:55
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2004 18:33:37 +0200, "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    wklepał(-a):

    >Na Maestro nie da sie zaciagnac debetu, bo to jest karta debetowa i na

    Piękne stwierdzenie. :-D

    Może lepiej mówić "karta płatnicza" albo "karta kredytowa" i od razu mamy
    określone cechy karty?

  • 15. Data: 2004-10-04 20:51:46
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 4 Oct 2004 18:33:37 +0200, "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    > wklepał(-a):

    > Piękne stwierdzenie. :-D

    No nie ? :-)

    > Może lepiej mówić "karta płatnicza" albo "karta kredytowa" i od razu mamy
    > określone cechy karty?

    Ale dopelnieniem do "platniczej" jest dla mnie raczej "bankomatowa", a nie
    "kredytowa". Zreszta wprowadzajac taki podzial, obciazeniowe trzeba by chyba
    zaliczyc do kredytowych, co jest niezazbyt eleganckie.

    mz

  • 16. Data: 2004-10-04 21:31:13
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Oct 2004 22:51:46 +0200, "MarekZ" <m...@w...irc.pl>
    wklepał(-a):

    >Ale dopelnieniem do "platniczej" jest dla mnie raczej "bankomatowa", a nie
    >"kredytowa". Zreszta wprowadzajac taki podzial, obciazeniowe trzeba by chyba
    >zaliczyc do kredytowych, co jest niezazbyt eleganckie.

    To było w sensie, że:
    - debetowa = płatnicza
    - kredytowa = kredytowa. :)

  • 17. Data: 2004-10-05 05:04:47
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Mon, 04 Oct 2004 21:51:40 +0200, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJTO.info> napisał:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > tego akurat nie masz prawa sobie życzyć... inaczej - masz prawo, ale
    > bank nie ma prawa tego żądania zrealizować... Twoje dane jako BYŁEGO
    > klienta są i będą przechowywane...

    Przeglądałem właśnie strony GIODP.GOV i pisze na nich wyraźnie, iż w
    celach archiwizacji danych można przechowac jedynie Imię i Nazwisko oraz
    ewentualnie PESEL, celem uniemożliwienia wprowadzenia nowego wpisu z tymi
    samymi danymi. Jednymi słowy mój adres już dawno powinien z tej bazy
    zniknąć

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO

  • 18. Data: 2004-10-05 05:26:58
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Parę lat temu starsze małżeństwo wysądziło od nichj coś ok. 10 tys zł
    > odszkodowania za przetrzymywanie danych osobowych...
    > JaC
    > Ty to masz szczęście ;-))

    jak w kawale o rozdawaniu samochodów na placu czerwonym: nie starsze tylko
    młodsze i nie ok. 10 tylko 20 itd... ;-))

    a było to tak: ludzie rezygnowali z usług banku i przy okazji złożyli
    wyraźną dyspozycję zabraniającą przetwarzania danych osobowych (w celach
    marketingowych), potem dostali kartkę z życzeniami na święta i z tym poszli
    do sądu.
    W tym przypadku nie wiadomo, czy jaqbek potrafi udowodnić że zakazał
    przetwarzania danych a po drugie, używają ich w celu (nie)normalnego
    świadczenia usług, tj. próbują świadczyć normalnie, ale mają burdel w
    systemie i im nie wychodzi :-)))

    POzdro
    Zbiggy

  • 19. Data: 2004-10-05 06:16:17
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    jaQbek napisał(a):

> [...]
    > oraz ewentualnie PESEL, celem uniemożliwienia wprowadzenia nowego wpisu
    > z tymi samymi danymi. Jednymi słowy mój adres już dawno powinien z tej

    Tylko, że nie tylko UoODO isntieje w tym kraju. :-)

  • 20. Data: 2004-10-05 16:00:41
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Tue, 05 Oct 2004 08:16:17 +0200, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJTO.info> napisał:

    > Tylko, że nie tylko UoODO isntieje w tym kraju. :-)

    Co masz na myśli ?

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO