  • 21. Data: 2004-10-05 17:53:02
    Temat: Re: PEKAO SA przysłał mi kartę Maestro ...
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    jaQbek napisał(a):

    > Co masz na myśli ?

    To, że bank ma OBOWIĄZEK przetrzymywać dana na temat klienta i
    informacji dodatkowych [operacje] przez x [nie wiem dokładnie ile] lat.
    Prawnikiem nie jestem i lektura ustaw nie jest moim hobby, ale obstawiam
    prawo bankowe.

  • 22. Data: 2004-10-05 18:30:55
    Od: Marcin Nowakowski <m...@w...net.pl>

    Dnia 2004-10-04 18:33, Użytkownik MarekZ napisał:
    > Na Maestro nie da sie zaciagnac debetu,

    Dlaczego? Przecież to nie jest zależne (do końca) od karty, tylko od
    banku - wystawcy, na co Ci pozwoli.

    p.
    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 23. Data: 2004-10-05 19:01:00
    Od: jaQbek <a...@n...koncu.postu>

    Dnia Tue, 05 Oct 2004 19:53:02 +0200, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJTO.info> napisał:

> [...]
    > informacji dodatkowych [operacje] przez x [nie wiem dokładnie ile] lat.
    > Prawnikiem nie jestem i lektura ustaw nie jest moim hobby, ale obstawiam

    Przetrzymywanie danych, a operowanie nimi to różnica. Poza tym, jak już
    napisałem, do celów archiwizacyjnych wystarczy bankowi mój PESEL, aby móc
    jednoznacznie określić, że ten a ten rekord w tabeli klientów to jestem ja
    i by w przypadku, gdybym kiedykolwiek zamierzał powrócić do tego banku,
    nie zakładac nowego urzytkownika na moje nazwisko, lecz by ponownie do
    tego PESELU podpiąc resztę moich danych i by tym samym dostępna była cała
    moja historia współpracy z bankiem. Moje dane adresowe są potrzebne tylko
    i wyłącznie do bierzącej korespondencji między bankiem a klientem. Skoro
    nie jestem już klientem banku, to bank powinien je usunąć ze swojej bazy,
    a już tym bardziej nie powinien ujawniać faktu korzystania z nich. Jaką
    bowiem moge mieć pewność, że bank nie trzyma tych danych po to, by nimi
    handlować ?

    --
    j...@N...onet.pl.USUNTO